Safety first!

Gelukkig hebben bedrijven vandaag medewerkers in huis die opgeleid zijn om de veiligheid en het welzijn op het werk op orde te houden. Vertrouwenspersonen zijn het aanspreekpunt bij psychosociale problemen, pesten en grensoverschrijdend gedrag. EHBO-hulpverleners weten exact wat er moet gebeuren bij een incident.

Is dat een rol die u ook wilt oppakken, naast uw gewone werk? Volg dan een van onze erkende opleidingen en maak als vertrouwenspersoon en/of als EHBO-hulpverlener het verschil voor uw collega’s!

vertrouwenspersoon

Opleidingen vertrouwenspersoon

Het aantal meldingen rond psychosociale risico’s stijgt de laatste jaren met meer dan 50 %. Deze risico’s leiden tot absenteïsme, verminderde productiviteit en een hogere werkdruk voor de collega’s.

Als vertrouwenspersoon bent u het klankbord voor medewerkers in uw bedrijf. Dankzij onze praktijkgerichte opleidingen leert u hoe u correct reageert op geweld, pesterijen, stress, burn-out en andere delicate kwesties. Zo werkt u mee aan een bedrijfsomgeving waar het veilig en prettig is om te werken.

Wat mag u verwachten van onze opleidingen vertrouwenspersoon?

  • U weet exact wat de rol en de taken zijn van een vertrouwenspersoon
  • U oefent uw communicatievaardigheden tijdens opvanggesprekken
  • U maakt kennis met de formele en informele klachtenprocedure
  • U leert gepast te reageren bij conflicten en hanteert de juiste oplossingsstrategie
  • U staat sterk genoeg in uw schoenen om te bemiddelen tussen de betrokken partijen
  • U ontvangt een attest van deelname waarmee u kunt aantonen dat u de erkende basisopleiding of een supervisie gevolgd hebt

    De basisopleiding en jaarlijkse supervisie-opleidingen van Kluwer Opleidingen zijn erkend door de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg. Met het deelnameattest kunt u aantonen dat u in orde bent met de wettelijke opleidingsverplichtingen voor vertrouwenspersonen.
ehbo-kist

Opleidingen EHBO-hulpverlener

Een ongeluk in uw bedrijf kunt u nooit helemaal uitsluiten. Als het dan toch gebeurt, is het van levensbelang dat er snel en adequaat hulp wordt geboden.


Sinds 2010 zijn bedrijven en organisaties verplicht om minstens één gecertificeerde EHBO-hulpverlener in dienst te hebben. Iets voor u? Zorg er dan voor dat u goed opgeleid bent. Neem nu deel aan de basisopleiding EHBO-hulpverlener en ga straks gecertificeerd aan de slag in uw nieuwe rol.


Wat mag u verwachten van onze opleidingen EHBO?   

  • U reageert doeltreffend bij een ongeval of in een noodsituatie
  • U leert hoe u specifieke letsels, verwondingen en stoornissen herkent
  • U leert hoe u moet reageren als een slachtoffer bewusteloos is, in ademnood komt, of een inwendig of uitwendig trauma heeft.
  • U dient de eerste zorgen op een correcte manier toe.

    De EHBO-basisopleiding wordt gegeven door ervaren en getrainde specialisten. Na de opleiding krijgt u een erkend getuigschrift als EHBO-hulpverlener. Kluwer Opleidingen organiseert ook de wettelijk verplichte jaarlijkse bijscholingssessies, die ervoor zorgen dat uw EHBO-brevet geldig blijft.

Opleiding in de kijker

Vertrouwenspersoon: basisopleiding

Goede praktijken voor de vertrouwenspersoon bij psychosociale risico's op het werk

5 februari 2019, Brussel (Neder-Over-Heembeek)

Partner

In samenwerking met

Advies nodig?

Hebt u nog inhoudelijke vragen of concreet advies nodig over deze opleidingen of bij de uitvoering van uw veiligheidsbeleid? Contacteer ons.

audrey-006

Advies nodig over een van deze opleidingen?

Audrey Van den Bempt

Productmanager 

Tel. +32 15 45 34 44

audrey.vandenbempt@wolterskluwer.com

Groepsopleiding op maat van uw bedrijf?

Koen Dierckx

Learning consultant

Tel. +32 15 36 21 78

koen.dierckx@wolterskluwer.com

Wat zeggen onze klanten?

"

Praktijkgerichte, boeiende en zeer leerrijke opleiding 'Vertrouwenspersoon: basisopleiding'. Veel interactie tussen lesgevers en deelnemers.

"
Nadia Helsen, Boekhouding / hr, Komec Helsen
"

De opleiding 'Supervisie vertrouwenspersoon: de verzoeningsprocedure uitgediept' is praktijk gericht en geeft u de nodige inzichten zodat u zich goed kunt voorbereiden als er een conflictsituatie voordoet.

"
Toon Hasselman, Branch Manager – Vertrouwenspersoon NL, Rexel Belgium