Geef uw veerkracht een ferme boost!

Als assistant bent u voortdurend in de weer. Deadlines halen, vergaderingen inplannen en organiseren, knopen doorhakken, ... Het lijkt soms een dagelijks gevecht met de tijd en de takenlijst. Die dagelijkse inspanningen kunnen wel wat ondersteuning gebruiken. Wilt u de zaken extra efficiënt aanpakken? En met de nodige energie? Kom dan tips opdoen tijdens het Nationaal Assistant Congres.

Al meer dan 10 jaar kunt u op ons Nationaal Assistant Congres terecht voor inspiratie, praktische inzichten, nieuwe tools, efficiënte tips en een stevige portie motivatie & fun! Ruim 1200 deelnemers gingen u al voor. Duik mee in ons gloednieuw programma van dit jaar en keer terug naar de werkvloer met een flinke dosis goesting en enthousiasme!

Uw programma op maat

U kiest die workshops eruit die voor ù het meest relevant zijn. En u duikt 1u30 lang in de materie. Praktische toepasbaarheid gegarandeerd!

Uw netwerkevent

U leert nieuwe mensen kennen uit verschillende sectoren. Wissel ideeën, ervaringen en best practices uit met even gepassioneerde en gedreven assistants.

Uw toolbox vol praktische tips

Complexe tactieken? Daar geloven we niet in. Winnen is een kwestie van heel concrete en duidelijke tips. Meteen bruikbaar in de ring. Euh ... op de werkvloer.

Uw efficiëntie

U leert technieken om uw uiteenlopende takenlijst slimmer en overzichtelijker te beheren en beheersen.

For assistants only!

  • Bent u een professional in een ondersteunende functie?

  • Bent u de rechterhand van één of meerdere managers?

  • Assisteert u een heel team?

    … én wilt u zich verder ontplooien in uw functie? Dan is 6 december 2018 uw dag

    Het Nationaal Assisant Congres is geschikt voor: management assistants, directiesecretaresses, secretarissen/secretaressen, office managers, personal assistants, executive assistants, HR assistants, marketing assistants, sales assistants, legal assistants, financial assistants, ...

Ideale congreslocatie

Naast het grootste station van Antwerpen, vindt u het Radisson Blu Astrid Hotel. Een ideale congreslocatie aan het Koningin Astridplein, op een boogscheut van de Antwerpse Zoo. Omgeven door groen, rustig gelegen en bovendien gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Getuigenissen

De reacties van onze deelnemers van vorig jaar waren alvast bijzonder enthousiast! Hierbij een greep uit de getuigenissen:

"Zeker nuttig, je neemt telkens heel wat nuttige en praktische tips mee na deze dag.”
Machteld Lambaerts, Executive Assistant CEO en CFO, BMW Financial Services

“Een leerrijke dag in een ongedwongen sfeer.”
Petra Beylemans, Project Management Assistant, Cofinimmo

“Was een zeer leerrijke ervaring en sommige sessies zetten aan tot nadenken om het anders aan te pakken of om meer te focussen op bepaalde aspecten. Een heel geslaagde opleiding.”
Isabel Van Damme, Adm Assistant, Fluxys Belgium

“Zeker de moeite waard, heel leerrijk en een leuke afsluiter!”
Veerle Vallons, Office & Facilities Coordinator, Norgine

Programma

Klik hieronder op de titel van de sessie voor alle inhoudelijke details van deze workshop te lezen.

09:00 - 10:00

Welkomstwoord en plenaire openingssessie: Ambities waarmaken

Roos Woltering
10:00 - 12:30

Lean werken is slimmer werken in uw afdeling

Praktisch

Marianne H.M Smits

Leer de kunst van professioneel feedback geven en krijgen

Persoonlijk

Lili Matthijs

Neem zelf de regie in projecten

Professioneel

David Crabbé
12:30 - 13:30
Walking lunch
13:30 - 15:00

Bewaak uw agenda

Persoonlijk

Jan Lux

Leer initatief nemen als assistant

Professioneel

Roos Woltering

It’s all about control

Praktisch

Femke Rosiers
15:00 - 15:15
Netwerkpauze
15:15 - 16:45

Concentratietechnieken: verhoog uw productiviteit

Persoonlijk

Jan Lux

Oplossingsgericht denken & doen

Professioneel

Femke Rosiers

Top 10 timesavers in Outlook & Excel

Praktisch

Wouter Van Betten

Sprekers

cr-00008068

Wouter van Betten

Wouter van Betten is gecertificeerd Microsoft Master Instructor. Hij geeft al meer dan tien jaar software-opleidingen voor bedrijven als Telenet, KBC, De Lijn, … Zijn heldere en pasklare uitleg wordt door de deelnemers enorm geapprecieerd.

D_02357.jpg

Jan Lux

Jan Lux is zaakvoerder-trainer van Learning by Lux en vaste trainer bij Concentra Media. Daarnaast is hij gastdocent bij de Provinciale Hogeschool Limburg. Hij heeft een ruime ervaring als trainer in time- en stressmanagement, assertiviteit en het coachen van medewerkers en salesprofessionals. Elke opleiding wordt bij Jan Lux een echte workshop, waar 2 woorden centraal staan: 'work' (actieve deelneming van de deelnemers) en 'shop' (de trainer plaatst referentiekaders en inzichten in zijn etalage en de deelnemer neemt er die aspecten uit die hem of haar het meest bruikbaar lijken). Het onderling delen van de praktijkervaring vormt samen met de theoretische aanvullingen een ideale sleutel tot een boeiend leerproces.

D_03578.jpg

Marianne H.M. Smits

Marianne H.M. Smits is adviseur en dagelijks actief in het optimaliseren van management- en directieondersteuning. Haar deskundigheid is het vernieuwen van het secretariële proces en het coachen van secretaressen en managers naar een effectieve samenwerking. Zij is de auteur van diverse boeken zoals 'De secretaresse als gatekeeper', de werkwijze 'Elektronisch archiveren' en de 'Secretaresse Assistent'.

d_03717

Roos Woltering

Roos Woltering is psycholoog en carrièrecoach met een fascinatie voor persoonlijke ontwikkeling. Als tool om balans te houden in deze 24/7 maatschappij heeft zij verschillende trainingen uitgewerkt rond optimalisatie en de kracht van imperfectie om het streven naar onrealistische perfectie los te laten. Zij zoek in deze sessie niet alleen naar wat mogelijk is, maar vooral ook naar wat nodig is voor een optimaal resultaat.

d_03872

Femke Rosiers

Na een loopbaan van 15 jaar in interne en externe communicatie, ging Femke als freelance trainer, coach en spreker voor diverse ondernemingen aan de slag. Interpersoonlijke communicatie, efficiëntie en oplossingsgericht handelen, welzijn op het werk en in de privésfeer, stress gebruiken voor persoonlijke groei, ... zijn een aantal van haar absolute stokpaardjes. Op een spontane en ludieke manier draagt Femke haar kennis over, met als doel bij haar deelnemers een mindset shift teweeg te brengen. Een mindset shift die ervoor zorgt dat er geen weg meer terug is naar het oude. Wie klaar is voor transformatie, zal zeker en vast genieten van haar energie en originele insteek.

d_00255

Lili Matthijs

LLili Matthijs is conflictbemiddelaar en ook een ervaren en gedreven (team)coach en trainer in communicatie en samenwerking. Ze is gepassioneerd door menselijk gedrag, drijfveren en communicatie. Dat ze daar dagelijks mee mag en kan bezig zijn, is voor haar een zegen. Op een speelse en deskundige manier. Haar missie is om mee te bouwen aan verbindende communicatie op de werkvloer, op alle niveaus en over de afdelingen heen. Ze werkt voor mensen, teams en organisaties die goed willen samenwerken en streven naar een open communicatie, verbinding, zelfsturing en inclusie.

d_03910

David Crabbé

David Crabbé werkt als consultant, coach en opleider bij D-Na. Hij heeft reeds tientallen organisaties en honderden projectleiders begeleid rond het thema projectmanagement en dat in diverse organisaties en sectoren. Daarnaast begeleidt hij regelmatig mangement teams bij het implementeren van verandering met impact op teams en personeel. Mensen laten samenwerken in een professionele context is dan ook de rode draad doorheen zijn carrière.

Praktische informatie

Prijs: 667 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Maak gebruik van onze teamkorting en breng uw collega's mee: 20 % korting voor de tweede persoon, 30 % voor de derde, 40 % voor de vierde. Vanaf de vijfde collega betaalt u maar de helft.

Partner(s)

Inschrijven