Verkoop is de afgelopen jaren drastisch veranderd. De gewijzigde klantrelatie en de sterke opkomst van digitale en technologische mogelijkheden, noodzaakt u als salesmanager om verkoop anders te organiseren. Ook de eigen rol zal anders ingevuld moeten worden. Geef uw verkooporganisatie een boost: met nieuwe strategische inzichten wordt u na deze opleiding bij uitstek de aangewezen persoon om commercieel te innoveren! In deze module gaat u in op:

  • de ontwikkeling van nieuwe salesstrategieën en welke nieuwe customer centric strategieën en modellen u kunt gebruiken.
  • initiatieven om marketing en verkoop beter te aligneren en klantrelaties uit te bouwen
  •  initiatieven om nieuwe klantwaarde te creëren en duurzame bedrijfsgroei te realiseren.
  • de nieuwe taken en rollen die van een sales manager verwacht worden en hoe u hierop kan inspelen.

Pluspunten

Inzicht in uw persoonlijk teammanagementprofiel (Margerison-McCann)

Wat zijn uw sterke punten? En hoe kunnen die de samenwerking met uw team bevorderen? Dankzij een persoonlijk teammanagementprofiel krijgt u meer zicht op uw werkvoorkeuren en die van uw teamleden.

Dit profiel wordt bepaald o.b.v. 64 vragen die u op voorhand online invult. Verdere bespreking van uw profiel volgt tijdens de cursus.

Hierdoor hebt u een krachtige tool in handen om de teamwerking te optimaliseren en tot betere prestaties te komen. 

 

 

Uw resultaten

Deze opleiding biedt ideeën, methoden en werkwijzen om salesmanagement te vernieuwen, in een context van snel veranderende klantrelaties, digitale en technologische innovaties. Ze wapent u met nieuwe strategische inzichten die helpen om de markt en de concurrentie te verslaan.

Bestemd voor

Iedereen die strategisch mee verantwoordelijk is voor omzet, groei en verkoop in een bedrijf en die leiding geeft aan een verkoopteam, zoals:

  • (toekomstige) sales managers/directie
  • commercieel managers
  • sales en marketing managers
  • (inter)national key account managers
"

Concreet toepasbaar. Aandacht voor de specifieke situatie van cursisten.

"
Steven De Cock, Commercial Director, JM Catering Services
"

De opleider brengt de info op een zeer professionele manier. Hij heeft vele jaren ervaring en hij linkt de materie aan praktijkvoorbeelden.

"
Xavier Weverbergh, Sales Manager, Beko Technologies

Programma

Commerciële innovatie

  • Belangrijke (r)evoluties
  • Commerciële innovatie
  • Het nieuwe sales management framework
  • Nieuwe rollen, opdrachten en missie

 Salesstrategieën

  • Sales- en pricingstrategieën
  • Business model innovatie
  • Marketing & sales alignering
  • Saleskanalen

Klantwaarde creatie

  • Belang en creatie van klantwaarde
  • Customer journey mapping
  • Sales- en klantprocessen ontwerpen
  • Business development management

Docent(en)

d_03825
Chris Delvaux

Chris Delvaux is senior consultant en zaakvoerder van THRUST. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring in ad interim sales managementfuncties en in het begeleiden van organisaties op vlak van commerciële strategie, go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design. Chris begeleidt en coacht sales managers en verkoopdirecteuren bij commerciële transformaties en bij de verbetering van commerciële effectiviteit. Zijn focus ligt op klantrelaties, verkoop en teams. Zijn klanten zijn bedrijven uit diverse sectoren, zoals verzekeringen, farma, medical devices, voeding, textiel, machinebouw, computers en financiële diensten. Chris is getraind in service design thinking (Amsterdam) en in business model innovatie (St. Gallen).

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 609 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

Deze module is een onderdeel van het volledige traject Masterclass Sales Management. U kunt losse modules volgen of u kunt opteren voor de volledige reeks.

Ontdek meer informatie over de volledige opleiding Masterclass Sales Management.

Deze opleiding scoort:

9/10

Score docent(en):

9/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Als u meerdere modules combineert, gelden speciale voordeeltarieven, afhankelijk van de totaliteit van het aantal dagen. 2 dagen: 1.609 euro, 3 dagen: 2.288 euro, 4 dagen: 2.906 euro, 5 dagen: 3.540 euro. Voor de volledige reeks van 6 dagen, geniet u 20% korting en betaalt u 4.084 euro (excl btw). Kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Inschrijven

Data