Prospectie brengt het salesproces op gang. Hoewel digitaliteit een einde gemaakt heeft aan koud prospecteren en toelaat om dit slimmer aan te pakken, blijft het misschien wel één van de moeilijkste thema’s binnen verkoop. Succesvolle prospectie start met hoe u ernaar kijkt. En met het inzetten van de juiste tools. Een goeie mix van tools en vaardigheden maakt dat u de kou haalt uit prospectie. In deze opleiding ontdekt u een methode om efficiënt en klantgericht te prospecteren, zodat u succesvolle resultaten boekt en er zelf meer plezier aan beleeft.

Uw resultaten

Wat kunt u na de opleiding? 

  • Gericht prospects vinden en benaderen
  • LinkedIn gebruiken om warme calls te krijgen
  • De prospect nieuwsgierig maken zodat hij een afspraak wil
  • Uw eigen geloofwaardigheid vergroten bij prospects
  • Relevante vragen stellen zodat u zich onderscheidt van andere verkopers
  • De ultieme prospectiemails schrijven

Bestemd voor

  • verkopers, zowel beginnend als meer ervaren die digitale tools willen inzetten om slim en succesvol te prospecteren
  • salesmanagers
  • interne verkoopsmedewerkers

Kortom, voor iedereen die telefonische contacten heeft met prospects.

Programma

1. Mindset voor een succesvolle prospectie 

2. Van koude naar warme prospectie

  • Verschuiving in het aankoopproces van de klant
  • Social Selling als nieuw verkoopsmodel
  • Targeting: aan wie wilt u verkopen?

3. Hoe brengt u warme prospectie in de praktijk?

  • Research om u te onderscheiden van uw concurrent
  • Een sterk concept om interesse te wekken
  • Newsjacking
  • Relevante vragen stellen
  • Sociale media inzetten
  • LinkedIn Sales Navigator

4. En wat met emailprospectie?

  • Schrijf de ultieme prospectiemail
  • Do's-and-don'ts van emailprospectie
  • Herkennen van sterke prospects

Docent(en)

cr-00175000

Kathleen Cools

Kathleen Cools is sales trainer en coach bij Attitudo en blikt terug op ruim 20 jaar ervaring als verkoper en sales manager in de ICT sector. Kathleen laat stoffige old school verkooptechnieken achterwege en brengt een vernieuwende kijk op het vlak van verkopen. De verkoopcyclus is omgevormd tot een aankoopproces dat wordt geleid door de klant. Vanuit de psychologie, NLP, systeemdenken en coaching heeft zij een aanpak met vaardigheden en attitudes die fundamenteel zijn voor de verkoper van de toekomst.

Praktische informatie

Prijs: 421 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data