Een opleiding in verkopen? Die hebt u op het eerste gezicht niet nodig. U draait al een paar jaar mee in B2B sales en kent dus de in's en out's van het vak. U zet de behoeften van uw klant centraal, praat vol vuur over uw aanbod en ontkracht moeiteloos tegenwerpingen en twijfels.

Waarom dan toch deze advanced salestraining? Voor ervaren verkopers is het belangrijk om waarde te creëren in elke interactie met de klant, of die nu face-to-face, telefonisch of digitaal plaatsvindt. Klanten zijn veeleisend, hebben weinig tijd en worden bedolven onder informatie. Door deze opleiding maakt u voortaan een verschil bij de klant, vanaf het eerste contact tot bij het afsluiten van het order en lang daarna.

 

Weg van de platgetreden paden

Deze advanced salestraining is een opleiding die u leert verkopen op een hoger niveau. U neemt elke fase van het koopproces nog eens grondig onder de loep, vanuit vernieuwende en onverwachte invalshoeken. U leert hoe u de psychologie van uw klant leest en uw aanpak daarop afstemt. En dat allemaal met één doel: waarde creëren in elke interactie en uw klant optimaal begeleiden naar een order.

Pluspunten

Verkopen, dat is de klant helpen kopen

Uw potentiële klant verwacht dat u hem een meerwaarde biedt en iets voor hem betekent. Met uw producten of diensten, maar óók door uw attitude. Dat is het vertrekpunt van deze advanced salestraining. Ook voor ervaren salesprofessionals is dat laatste niet altijd eenvoudig. Want uw producten of diensten blijven min of meer constant, maar uw aanpak moet u flexibel aanpassen aan en afstemmen op de klant die tegenover u zit. Zodat u hem vlot door het koopproces begeleidt.

Wat u daarom vooral leert in deze opleiding? Hoe u een meerwaarde kunt betekenen voor uw klant in alle fases van het verkoopproces. U maakt daarvoor kennis met verschillende theoretische modellen zoals klassieke psychologie, neuro linguïstisch programmeren (nlp) en systeemdenken. Niet de klassieke invalshoeken voor een salestraining. Maar voor experten mag het dan ook iets meer zijn, niet?

Het blijft natuurlijk niet bij theorie. Want de docent van deze advanced salestraining heeft ruim twintig jaar praktijkervaring. Daaruit put zij tientallen voorbeelden en best practices die de theoretische modellen voor u aanschouwelijk maken.

Uw resultaten

Efficiënter door het koopproces

Ook al hebt u al heel wat saleservaring, het zal u geen moeite kosten de opleiding te verkopen aan uw leidinggevende. Want u verlaat de advanced salestraining met deze vaardigheden in uw rugzak:

  • U hebt inzicht in de verschillende klantprofielen en stemt hierop af om te connecteren
  • U hebt een diepgaand inzicht in de vier cruciale fases van het koopproces.
  • U voelt feilloos aan in welke fase uw klant zich op elk moment bevindt en u kunt in elke fase waarde creëren.
  • U beschikt over de tools om uw klant te inspireren en te begeleiden in zijn beslissingsproces.
  • U zet sociale media in om prospecten te vinden en te maken dat zij u vinden
  • U haalt meer plezier uit de verkoop
  • U behaalt sneller uw targets en scoort bij de klant

Resultaat? U bereikt sneller én vaker de laatste fase van het koopproces: een getekende deal.

Bestemd voor

Deze advanced salestraining is een ideaal vervolmakingsprogramma voor sales profielen uit een b2b omgeving (voornamelijk investeringsgoederen, services, projectbusiness) met een ervaring van minimum 3 à 5 jaar.

Programma

DAG 1

Inzicht in het besluitvormingsproces van de klant

  • Herken het profiel van de klant en stem daarop af.
  • Identificeer de vier psychologische stappen van de klant.
  • Breng de klant in beweging met de juiste concepten.
  • Maak een sterke eerste indruk.
  • Win het vertrouwen van uw klant.

Behoefteanalyse en ontdekken van drijfveren van de klant

  • Hoe kwalificeer je een prospect?
  • Ontdek de verschillende behoeftes van de klant
  • Vergroot uw impact door de juiste vraagstelling
  • DO’s en DONT’s van een sterke behoeftenanalyse

 

DAG 2

Met impact overtuigen

  • Overtuig de prospect van jouw oplossing.
  • Creëer zichtbare waarde voor de prospect door hem te inspireren.
  • Zet sociale media in om jouw expert-status te vergroten.
  • Zet bezwaren om in kansen.
  • Herken signalen van samenwerking en strik een commitment.

Onderhandelen en afsluiten

  • Kies de juiste onderhandelingsattitude.
  • Leer creatief onderhandelen.
  • Word de Trusted Advisor voor je klant

Docent(en)

cr-00175000

Kathleen Cools

Kathleen Cools is sales trainer en coach bij Attitudo en blikt terug op ruim 20 jaar ervaring als verkoper en sales manager in de ICT sector. Kathleen laat stoffige old school verkooptechnieken achterwege en brengt een vernieuwende kijk op het vlak van verkopen. De verkoopcyclus is omgevormd tot een aankoopproces dat wordt geleid door de klant. Vanuit de psychologie, NLP, systeemdenken en coaching heeft zij een aanpak met vaardigheden en attitudes die fundamenteel zijn voor de verkoper van de toekomst.

Praktische informatie

Prijs: 1 471 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.
Extra:

Uw 1e stappen in sales? Of nood aan een opfrissing van de basics? Dan biedt de vierdaagse 'salestraining voor starters' u een perfecte start. Op een interactieve manier leert u de knepen van solution & social selling. Verwacht u ook aan heel wat praktijksimulaties, waarmee u een stevige commerciële basis kweekt. U sluit de dag telkens af met een persoonlijk actieplan om uw groeicurve de volgende trainingsdag én de rest van uw loopbaan te blijven garanderen.

 

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data