Zowel marketing als user experience (UX) houden één doel voor ogen: een happy customer of tevreden gebruiker. Door in te spelen op de customer journeys van de klant streven ze ernaar om een geweldige gebruikerservaring te creëren.

Het effect van je marketingefforts kan je echter drastisch verhogen door UX en UI-technieken zoals conversieoptimalisatie of behavioral design (gedragsdesign) toe te passen. Deze technieken vertrekken immers vanuit het gedrag van de klant. En door de verkregen inzichten te verwerken in het ontwerp van je dienst of product, creëer je succesvollere digitale producten die zorgen voor een nog betere beleving voor je klant én dus ook voor meer sales conversies.

In deze ééndaagse cursus leer je de essentiële basisprincipes van User experience (UX) en User interface design (UI) zodat je in staat bent om mee te denken over hoe je gebruiksvriendelijke digitale producten ontwikkelt en hoe je meer haalt uit de digitale ervaring van je klant.

Bestemd voor

Iedereen die van aan de zijlijn betrokken is bij een UX-UI project of redesign van een website zoals:

  • marketing- en communicatie professionals
  • grafische vormgevers
  • content marketeers & copywriters
  • projectmanagers
  • productmanagers

 

Programma

  • Wat is UX en UI
  • Waarom is dit belangrijk: business value van UX & UI
  • Link met en impact op marketing
  • UX-designproces
    • UX-strategie en tools
    • User research
      • Personas, customer journeys en service blueprints
      • Technieken zoals analytics, contextual inquiry, interviews, …
    • Informatie architectuur
    • UX-design
      • Schetsen, Wireframing, prototypes, mock-ups: wat en wanneer gebruik je welke techniek?
      • Hoe kan je zelf hiermee aan de slag
      • Deliverables & tools
    • Usability testing
  • Principes van UI of  User Interface Design
    • Brand consistensie en vertaling naar je website: hoe waak ik over de consistentie van mijn merk?
    • Hoe vertaal ik mijn branding naar mijn digitale producten
    • Hoe je conversie verhogen door behavioral design technieken 
    • Conversie optimaliseren door een slimme interface
  • UX roles & teams

Docent(en)

cr-01848095
Kathleen Van den Keybus

Als UX expert ontwikkelt Kathleen Van den Keybus gebruiksvriendelijke digitale producten en diensten. Zij heeft ervaring in verschillende sectoren waaronder e-commerce, banking, financial reporting en verzekering. Haar expertise in user research, informatie architectuur, prototyping en usability testing deelt ze regelmatig in trainingen en coachings.

Lees meer
d_04124
Laura Pauwels

Als professioneel userinterface designer is Laura Pauwels verantwoordelijk voor het vertalen van business goals naar werkbare schermen voor onder andere websites, apps en software. Hiervoor werkt Laura altijd samen met user experience designers om de meest gebruiksvriendelijke schermen te ontwikkelen. Laura maakt designs sinds haar middelbare school en haalde een Bachelordiploma in Grafische Ontwerp en een Masterdiploma in Communicatiewetenschappen. Ze heeft intussen succesvolle projecten afgeleverd in de bank- en verzekeringssector en complexe business software.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

Ben je betrokken bij een optimalisatietraject voor je website? Dan zal deze opleiding je ook zeker interesseren: Optimalisatie van uw website: stappenplan voor een verbetertraject.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data