Social media zijn een essentieel onderdeel van de communicatie- en marketingstrategie van jouw bedrijf. Maar haal je wel het maximum uit uw social media strategie? Hoe zorg je ervoor dat prospects en klanten via sociale media de weg vinden naar jouw producten en diensten? En hoe behoud je de controle over al die verschillende kanalen?

In de opleiding social media marketing leer je in één dag hoe je de bekende marketingprincipes toepast op jouw social media marketingplan. Je krijgt een antwoord op volgende vragen:

  • Hoe kan sociale media marketing zorgen voor meer klanten?
  • Welke sociale media marketingmix moet ik inzetten om resultaten te behalen?
  • Is mijn sociale media strategie voldoende concreet en meetbaar?
  • Hoe zet ik mijn strategie om in een haalbaar plan?
  • Hoe optimaliseer ik mijn sociale media kanalen?
  • Hoe kan ik mijn ROI meten?

Toegespitst op jouw bedrijf!

Geef vooraf jouw concrete vragen en case door zodat de opleiding helemaal toegespitst wordt op jouw bedrijf!

 

 

 

 

 

Pluspunten

  • Een doorwinterde sociale media experte geeft de opleiding, je vertrekt dus naar huis met antwoorden op al je vragen.
  • We zetten de theorie meteen om naar de praktijk in je eigen bedrijf.
  • Je kan op voorhand je ervaringen en vragen doorsturen naar de trainer.

Uw resultaten

Na deze opleiding heb je alles in handen om jouw sociale media op een doordachte en pragmatische manier aan te pakken.

  • Je weet het juiste kanaal te gebruiken voor de juiste doelgroep en hoe je je aandacht kan verdelen.
  • Je kan de ideale marketingacties bepalen op basis van jouw doelstellingen.
  • Je stelt je contentstrategie en -plan op zodat je er meteen mee aan de slag kan.
  • Je leert omgaan met feedback en crisissituaties op sociale media.
  • Je weet welke KPI’s je moet vooropstellen om de gewenste ROI te behalen.
  • Je weet perfect hoe je je plan telkens weer kan optimaliseren en bijschaven zodat je de controle behoudt over je sociale media. 

 

Bestemd voor

  • marketingmanagers
  • communicatiemanagers
  • brand- en productmanagers
  • conversation managers
  • zelfstandig consultants

Kortom, iedere communicatie- of marketingprofessional die sociale media als volwaardig marketingkanaal in de marketing- en/of communicatiestrategie wil integreren.

"

Ongelofelijk interessant en praktisch toe te passen voor iedereen, ongeacht de omvang van het bedrijf. Boordevol praktische tips op maat en 'inside information'. Net wat ik ervan verwachtte!

"
Veerle Van Audenaerde, meeting officer, Meeting in Brugge
"

De docente legt het zeer duidelijk uit en neemt de tijd om vragen te beantwoorden. Op seminaries heb ik vaak het gevoel dat de inhoud een verkoopspraatje is. Zij was echt bezig met de inhoud en legde vanuit haar eigen expertise de zaken uit.

"
L. T., productmanager, Belgische Distributiedienst
"

De opleidingen van Kluwer Opleidingen bieden mij telkens weer de juiste inzichten en een vernieuwde kijk op de zaken waar ik professioneel mee bezig ben. Ik kan er echt mee vooruit en de cursussen verrijken mijn expertise. De aangereikte tips zijn ook bruikbaar. Ik krijg dan enorm veel zin om ze ook meteen te beginnen toepassen. Zo moet dat, niet? De omkadering is telkens prima verzorgd.

"
Tania Stadsbader, communication manager, VUB Vrije Universiteit Brussel
"

De opleiding social media marketing geeft een goed overzicht van de mogelijkheden afgestemd op de markt die je beoogt. Er wordt goed ingespeeld op de concrete vragen van de cursisten. Ik heb heel wat bijgeleerd over de mogelijkheden binnen social media en hoe ze binnen ons bedrijf kunnen worden toegepast. We gaan zeker verder aan de slag met de concrete tips die we hebben gekregen.

"
Ann Van Neer, sales- en marketingassistant, Helioscreen
"

Sterke punten: toepassingsgericht, kennis van de docent en manier van overbrengen. Sofie Verhalle is een expert ter zake die de inhoud op een duidelijk en levendige manier kan brengen. Ze kent haar publiek en maakt het via praktijkvoorbeelden extra interessant. Ze geeft concrete tips.

"
Fabienne Maes, business development manager, Unilever Belgium

Programma

INTRODUCTIE

  • De impact van social media in België en wereldwijd
  • Wat zijn de trends en netwerken vandaag?

SOCIAL MEDIA MARKETINGPLAN

1. Wat is social media marketing?

2. Het social media marketingplan

  • Implementatie van jouw social media strategie naar een concreet plan
  • Optimalisatie en keuze van social media kanalen op basis van beschikbare resources (budget, mensen, middelen)
  • Contentstrategie- en contentplanning

3. Community- en conversationmanagement

  • De rol van de social media manager
  • Profiel en verantwoordelijkheden
  • Scenario’s en communicatie
  • Tools en apps om sociale media en contentdistributie efficiënt te beheren en te optimaliseren (Hootsuite / Buffer / Social Seeder)

4. Wat is de ROI van social media?

  • Meten is weten
  • Wat zijn social media KPI’s?

5. Social media advertising

  • Organic vs paid reach
  • De basisprincipes van advertenties op sociale media

PRAKTIJK

Praktische oefeningen en begeleiding om jouw social media marketingplan vorm te geven.

Docent(en)

d_03780
Evelien Standaert

Evelien studeerde Taal- en Letterkunde aan de KU Leuven en vulde dat aan met een Master Bedrijfscommunicatie en een opleiding Eventmanagement. Al die kennis, haar passie voor social media en ondernemerszin kwamen uiteindelijk samen in Get Noticed, een zaak waarmee ze ondernemers en KMO’s helpt om hun eigen (online) verhaal in een sterke strategie te gieten en daarmee aan de slag te gaan.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

U kunt ook kiezen voor een incompany trainingstraject waarin uw medewerkers social media professioneel leren gebruiken. Het traject kan bestaan uit: awakening (social media introduceren), activation (social media leren inzetten via hands-on training) of functiegerichte training (social media functioneel gebruiken). We werken graag een voorstel voor u uit, waarbij we inspelen op de verwachtingen en de voorkennis van uw medewerkers. Neem contact op met onze klantendienst via 015 45 34 30 of training.services@wolterskluwer.com.

Deze opleiding scoort:

8,7/10

Score docent(en):

9,6/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Basics-pakket van de Digital Marketing Academy.  Indien u het volledig pakket koopt, geniet u van 20% korting en betaalt u 3066 euro (excl. BTW).

Inschrijven

Data