Steeds meer bedrijven gebruiken LinkedIn volop als marketing- of saleskanaal. En dat is terecht! Bedrijven nemen de b2b marketingmogelijkheden van LinkedIn steeds serieuzer. Door LinkedIn slim, bewust, intensief en gericht in te zetten als marketingtool, haalt u het maximaal resultaat uit uw socialmedia-activiteiten. U hoeft niet direct uw marketingbudget te verhogen, want er zijn tal van gratis mogelijkheden op LinkedIn. Weinig tijd, maar veel ambities? Kom dan naar de opleiding 'LinkedIn Marketing'. Aan de hand van een aantal praktijkgerichte cases en opdrachten kunt u daarna onmiddellijk zelf aan de slag.

Haal het maximum uit LinkedIn

U duikt een halve dag onder in LinkedIn. En na afloop:

  • kent u alle mogelijkheden van de LinkedIn company pages (beheer, vergroten van het bereik en optimale status updates) & groups
  • kunt u via LinkedIn nieuwe waardevolle prospects en leads genereren
  • kunt u LinkedIn als contentkanaal inzetten
  • kent u alle mogelijkheden van LinkedIn advertising
  • weet u hoe u LinkedIn succesvol kunt integreren met andere tools

Voor wie?

U bent marketing-, sales- of communicatieprofessional, u bent werkzaam in een b2b-markt en u wilt op korte tijd meer weten over de marketingmogelijkheden van LinkedIn.

"

Voor mij was het vooral van belang om te weten wat we met de bedrijfspagina kunnen doen. Ik ben tot nieuwe inzichten gekomen om ook de privépagina actief te gebruiken en ik ga mijn collega's hier ook mee verder kunnen helpen. Aan de hand van de opleiding zal ik een actieplan opstellen zodat LinkedIn zo goed mogelijk ingezet wordt.

"
Angelique Martens, welcome manager, DENK! Creative marketing
"

Praktisch en onmiddellijk bruikbaar!

"
Sabine Princen, marketing Officer, Euronext Brussels

Programma

1. Introductie

  • LinkedIn in cijfers
  • LinkedIn privé versus professioneel

2. LinkedIn Company Pages & Groups

  • LinkedIn Company Page
    • opzetten
    • optimaliseren
    • beheren
  • LinkedIn Showcase pages
  • LinkedIn Groups
    • opzetten
    • optimaliseren
    • beheren

3. LinkedIn advertising

  • Targeted ads
  • Promoted posts
  • Sponsored InMails
  • Social ads

4. ROI

  • Content marketing score berekenen in LinkedIn

5. Concrete scenario's en oefeningen

  • LinkedIn & Sales
    • Meer leads genereren met LinkedIn
    • Efficiënter aan sales doen via LinkedIn
  • LinkedIn & Marketing
    • Campagnes opzetten met LinkedIn
    • Events ondersteunen met LinkedIn
  • LinkedIn & Communicatie
    • Content marketing met LinkedIn
    • Community building met LinkedIn

6. Integratie van LinkedIn met bestaande tools

Docent(en)

cr-00173010
Anke Van Oosterhout

Anke van Oosterhout startte haar carrière in 1997 bij USG People in Nederland na een studie journalistiek. Ze maakte de switch in 2001 naar België en heeft daar alle HR, Sales en Management rollen doorlopen. De laatste jaren van haar USG People tijd bij Secretary Plus was zij verantwoordelijk voor de Social Media strategie en zette ze Secretary Plus op de digitale kaart. In 2015 startte ze C Moore, waar ze zich bezighoudt met de begeleiding van bedrijven in hun digitale strategie. Enkele van haar klanten zijn Tiense Suiker, T-Groep, Actief Interim, VRT, KBC, Crelan, Worldline, Hilti en USG People. Maar ook vele kmo’s die worstelen met hun digitale vindbaarheid, social selling, content strategie en employer branding doen een beroep op haar expertise.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 431 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data