90 % van de surfers die op zoek is naar een product, dienst of gewoon wat informatie, start zijn zoektocht op Google of Bing. Als u niet op de eerste pagina met zoekresultaten staat, bestaat u niet voor hen. Hoog tijd dus om met zoekmachine-optimalisatie (SEO) en copywriting op de eerste pagina te geraken. En liefst op de eerste plaats.

De principes van SEO of Search Engine Optimization, leert u tijdens deze praktische opleiding boordevol concrete tips. Zo kunt u zelf aan de slag, of weet u op z'n minst waarop u moet letten als u een website laat bouwen of uw teksten klaarstoomt voor het web.

Na de opleiding 'Scoren in Google':

  • weet u welke zoektermen mensen gebruiken tijdens hun zoektocht op Google of andere zoekmachines.
  • kunt u de inhoud en teksten van uw website optimaliseren om met die zoektermen een toppositie te verkrijgen.
  • weet u hoe u via interne en externe links uw positie kunt verbeteren en versterken.
  • kent u de technische en vormelijke aspecten die een topscore in Google bemoeilijken.
  • kunt u uw zoekmachine-optimalisatie verder verfijnen op basis van logfile-analyse.
  • krijgt u een inzicht in de mogelijke kruisbestuiving tussen social media en Search Engine Optimization (SEO).

Uw resultaten

  • waarop u moet letten om een toppositie te verwerven in zoeksites, zowel op technisch, vormelijk als inhoudelijk vlak.
  • methodes om te achterhalen welke zoektermen uw doelpubliek gebruikt en welke zoektermen het populairst zijn.
  • hoe u kunt meten wat waardevolle bezoekers zijn om zo uw inspanningen te focussen op die bezoekers die het meest opleveren.
  • hoe u met kleine inspanningen de zoekfunctie op uw eigen site optimaliseert.
  • hoe social media en Search Engine Optimization elkaar kunnen versterken om beter te scoren.

Bestemd voor

  • marketeers
  • webmasters
  • e-businessmanagers
  • contentmanagers
  • communicatieverantwoordelijken
  • projectverantwoordelijken
  • copywriters
"

De cursus geeft een duidelijk overzicht van de materie, tal van tips en een uitgebreide documentatie om later te raadplegen. Pluspunten: grondige kennis van de materie, zeer professioneel.

"
Christel Dekrem, webmaster - communication manager, Whirlpool Benelux
"

De cursus voldeed volledig aan mijn verwachtingen. Ik weet nu wat kan en niet kan, zodat ik op een gefundeerde manier met de SEO-partners kan onderhandelen en zelf al de voornaamste stappen kan ondernemen.

"
Gunter Kempeneers, marketing & communications, EuroMut
"

Actueel, bruikbaar, laagdrempelig, goed uitgelegd!

"
Ruben Peeters, Vertaler, TxT-IBIS
"

Zeer concrete en praktijkgerichte no-nonsense introductie in SEO.

"
Muriel Reyserhove, marketingofficer, Edan Integrator
"

Deze opleiding is uitstekend om de bedrijfswebsite beter te laten scoren in zoeksites, via diverse technieken en optimalisatie van SEM en SEO. Nuttige en onmiddellijk toepasbare tips & tricks, do's-and-don'ts.

"
Alain D'Hooghe, communications manager, GET

Programma

1. Introductie SEO

  • Wat is SEO en wat is het niet?
  • Wat is het verschil met SEA of Google Adwords?
  • Wat is de missie van Google en andere zoekmachines?

2. SEE-THINK-DO framework (een strategie die echt werkt)

  • Waarom een éénvoudig framework gebruiken?
  • Wat is inbound marketing en waar past SEO hierin?

3. Doel, doelgroep en (buyer) persona’s bepalen

4. Hoe werken zoekmachines en wat zijn de algoritmes?

  • Hoe zoeken mensen en wat doen ze met de zoekresultaten?
  • Hoe werken Google, Bing en Yahoo eigenlijk?
  • Waarom scoren bepaalde pagina’s wel en andere niet?

5. De toekomst van SEO

  • Hoe zoeken we nu in Google en binnen 2 à 3 jaar? Zoeken we nog binnen 5 jaar?
  • Op welke manier zoeken jongeren en hoe kunnen we hierop inspelen?

6. De start van SEO: zoekwoorden onderzoek

  • Hoe kunt u - op basis van objectieve feiten - de juiste zoektermen voor uw site achterhalen.
  • Een tiental tools om de zoekwoorden te bepalen voor uw business
  • De “wellness” case: een concrete SEO zoekwoorden case

7. SEO meetbaar maken & nulmeting

  • Welke zoekwoorden leveren het meest op?
  • Hoe achterhalen wat de meest waardevolle gebruikers zijn?
  • Hoe uw inspanningen verder optimaliseren?
  • Hoe kan u een SEO KPI Dashboard maken?

8. Technische aspecten

  • Is uw site zoekrobotvriendelijk en wat kunt u eraan doen?
  • Waarop moet u letten als u uw website laat maken?
  • Wat zorgt ervoor dat Google en aanverwanten uw site vlot kunnen indexeren?
  • Hoe zetten we goede SEO structuur op voor uw website?
  • Hoe kan u technisch optimaliseren voor lokaal en mobiel?

9. Van zoekwoorden naar SEO copywriting content en landingspagina’s

  • Copywriting afstemmen op zoektermen en google
  • Keuze van de zoektermen
  • Ideale opbouw van een SEO landingspagina

10. Autoriteit opbouwen

  • Ranking beïnvloeden door links vanaf andere sites
  • Wat is de impact van social media?
  • 5 technieken om autoriteit op te bouwen

11. SEO migratie: van een oude naar een nieuwe website

  • Hoe bouw je een nieuwe website zonder SEO bezoekers te verliezen?
  • Cases: goede en slechte voorbeelden

12. SEO: the bad way

  • Vaakgebruikte technieken, verboden door zoeksites
  • Hoe herkent u een malafide specialist in zoekengine-optimalisatie?
  • Wat mag u echt niet doen?

Cases en oefeningen

13. Q&A

Docent(en)

cr-01842046

Frederik Vermeire

Frederik Vermeire, Wiseo

Praktische informatie

Prijs: 787 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Deze opleiding scoort:

8/10

Score docent(en):

9/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven