Planmatige aanpak in marketing

De nood aan een strategische, consistente en planmatige aanpak in marketing en communicatie is meer dan ooit nodig. Want impulsieve of creatieve beslissingen die snel resultaat moeten garanderen werken niet meer. Elke modern denkende manager of marketeer heeft een marketingplan nodig dat de strategische en operationele lijnen voor de volgende 12 maanden uitzet. Een modern marketingplan bevat alle marketingdata : projecten, campagnes, communicatieplanning, taken, budgetten, KPI's, notities en strategie.

Stap voor stap naar een concreet marketingplan

In deze opleiding van één dag leert u hoe u stap voor stap uw eigen marketingplan opbouwt en uitschrijft in een gestructureerd document dat zowel strategische als tactische componenten bevat:

  • wat communiceren we?
  • via welk kanaal?
  • op welk moment?
  • binnen welk budget?
  • met welke strategie?

De theorie en coaching van de docent, de interactie met de medecursisten, de concrete oefeningen, het gebruik van een marketingplan template (excel) en van een gratis digitale marketingplanner (met een sample plan) garanderen een professioneel, praktisch en werkbaar marketingplan na deze opleiding.

Bestemd voor

  • CMO's en marketing directors
  • marketing- en communicatiemanagers
  • marketingcoördinatoren
  • productmanagers
  • mediaplanners
  • business unit managers
  • business development managers
  • zaakvoerders
"

De cursus werd gegeven vanuit een praktisch oogpunt en is dus zinvol en makkelijk om er bepaalde punten uit te halen om zelf mee aan de slag te gaan voor je eigen marketingplan. De trainer heeft de opleiding ook op een rustige manier gegeven met voldoende ruimte voor interactie.

"
Bieke Vandenborre, marketingmanager, BMW Financial Services
"

Prima down-to-earth marketingtraining met super handige richtlijnen en templates om een goed business- en marketingplan uit te schrijven en te volgen. Geen moeilijke marketing termen en strategieën maar duidelijke begrijpbare uitleg voor iedereen. Uit de opleiding blijkt dat wat meestal onder marketing wordt verstaan eigenlijk maar een heel klein stukje van het communicatieluik is. Deze opleiding geeft de ideale potgrond voor elk bedrijf dat wil verder groeien door gebruik te maken van een degelijk marketingplan.

"
Benjamin Bouten, online marketing coordinator, Honda Access Europe
"

De praktische tips en tricks voor je eigen marketingplan geven de opleiding een toegevoegde waarde.

"
Christine van der Heijden, coördinator marketing en communicatie, FTI Flanders Technology International

Programma

Voormiddag

  • Wat is de rol van het marketingplan?
  • Wat is de definitie van een goed marketingplan?
  • Hoe ziet de architectuur van een modern marketingplan eruit?
  • Het strategisch marketingplan
    • doelstellingen
    • business model
    • communicatiestrategie
    • workflow & procedures
  • Opzetten van jouw strategisch marketingplan met behulp van templates

 

Namiddag

  • Hoe vertaal je een operationeel marketingplan in projecten en campagnes?
  • Hoe maak je een communicatiekalender met kanalen en momenten op?
  • Hoe maak je je marketingplan omnichannel (mix van online en offline acties binnen dezelfde boodschap)
  • Hoe beheer je het marketingbudget in je marketingplan?
  • Wat is de beste manier om resultaten te meten en analyseren?

Docent(en)

D_00102.jpg

Peter Desmyttere

Peter Desmyttere is binnen zijn eigen marketingadviesbureau gespecialiseerd in het adviseren en begeleiden van ondernemingen op vlak van marketing en communicatie. Hij geeft strategisch marketingadvies, schrijft marketingplannen en coacht klanten bij de implementatie van hun marketingplan. Hij is ook één van de founders van de digitale marketingplanner Husky.

Praktische informatie

Prijs: 787 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Deze opleiding scoort:

8/10

Score docent(en):

9/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven