Het laatste decennium is er heel wat veranderd in digitale marketing. Dat zorgt voor veel groeiopportuniteiten voor bedrijven. Maar waar zet u precies op in en hoe? En hoe kunnen deze digitale middelen de groei van uw onderneming stimuleren?

Digitale technologie inzetten om snel(ler) te groeien, of growth hacking, is een kunst op zich. Veel start-ups in Silicon Valley doen dit al enkele jaren om snel klanten te werven. Hoog tijd dus dat ook gevestigde namen deze 'growth hacking’ principes leren toepassen.

Groei accelereren met growth hacking

Tijdens deze opleiding leert u growth hacking kennen en gaat u er praktisch mee aan de slag. U leert wat het is, wie het doet en hoe u het integreert in uw bestaande organisatie. U start ook met een eigen growth hacking plan waarmee u nadien verder kunt in uw onderneming.

Bereid u voor op veel tips & tricks om uw groei te accelereren: van meer website traffic tot hogere omzet.

Uw resultaten

De essentie van growth hacking? Snel, veel en goedkoop experimenteren, zaken testen en optimaliseren. En deze aanpak gecombineerd met creativiteit, data-analyse en gedragspsychologie zorgen voor een besparing in tijd én budget!

Na het volgen van deze opleiding:

  • weet u wat growth hacking is.
  • kunt u growth hacking gestructureerd opzetten binnen uw organisatie.
  • weet u hoe lean experimenting er aan toe gaat.
  • beschikt u over een growth hacking plan waar u verder mee aan de slag kunt.
  • weet u hoe u groei doorheen de (online en offline) sales funnel kunt stimuleren.
  • beschikt u over de juiste mindset om aan lean, agile growth hacking/marketing te beginnen.

Bestemd voor

  • Voor iedereen die de ambitie heeft om growth hacker te worden of growth hacking wil opzetten binnen zijn/haar organisatie.
  • Zowel kleine als grote bedrijven kunnen bijleren en profiteren van growth hacking en lean experimenting.
"

Prima lesgever die duidelijk over veel kennis beschikt en goed inspeelde op de vragen die gesteld werd. Door de kleine groep met uiteenlopende profielen konden we elkaar inspireren.

"
Anonieme getuigenis

Programma

1. Inleiding tot 'growth hacking' en enkele voorbeelden

2. Waarom growth hacking niet enkel voor startups belangrijk is

3. Hoe gaat u aan de slag als growth hacker? Hoe zet u growth hacking op binnen uw organisatie?

4. Tractie & awareness genereren:

  • Hoe zorgt u voor een grote boost aan awareness voor uw product of dienst?

5. Klantenwerving via digitale kanalen

  • Hoe gaan we klanten werven?
  • Welke kanalen bestaan er?
  • Welke zijn de beste voor uw organisatie?

6. Activeren van klanten in online omgevingen

  • Conversie en activatie van leads en klanten

7. Meer omzet genereren

  • Wat zijn de verschillende mogelijkheden? En hoe?

8. Retentie van gebruikers en klanten

  • Waarom is dit belangrijk?
  • Hoe meten we dit?
  • Hoe stimuleren we dit?

9. Viraliteit en referral marketing

  • Hoe zetten we organische viraliteit op?

10. Casestudies

Laat u inspireren

grownnb_growth-hacking

Docent(en)

d_03913
Maxim Van Meenen

Maxim is consultant bij het bedrijf Duval Union Consulting, een strategisch advieskantoor dat bedrijven helpt op vlak van digitale transformatie. Zijn passie voor marketing en communicatie combineert hij graag met zijn strategisch inzicht, waarmee hij al diverse bedrijven in verschillende sectoren geholpen heeft. Ook geeft hij op regelmatige basis workshops, waar hij als doel heeft het behapbaar en concreet maken van een bedrijfs- of marketingstrategie.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

Voor deze trainingen is geen specifieke technische kennis nodig, maar wel de intentie om mee te gaan in de mogelijkheden van digitale transformatie. Concreet betekent dit dat uw bedrijf beschikt over een website die u - zonder heel veel moeite en op korte termijn - kunt (laten) aanpassen en waar u intern zicht hebt op de resultaten (vb. Google Analytics).

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Deep Dive-pakket van de Digital Marketing Academy.  Indien u het volledig pakket koopt, geniet u van 20% korting en betaalt u 4255 euro (excl. BTW).

Inschrijven

Data