E-commerce is booming. De waarde van e-commerce groeit jaar na jaar en on- en offline shoppen gaan steeds meer hand in hand. Consumenten verwachten niet alleen een 24/7 service maar ook een optimale en gepersonaliseerde klantervaring. Hoge verwachtingen die voor vele bedrijven nog een uitdaging blijven.

In deze E-commerce training geven we je inzicht in de factoren die absoluut nodig zijn om te scoren met je e-business: inzicht in het groter e-commerce kader, een solide strategie maar ook meer specifieke aspecten rond wetgeving, attributiemodellen, voorraadbeheer en multichannel marketing.

Pluspunten

De trainer implementeerde tal van diverse e-commerce platformen, zowel in kmo's als in grotere organisaties op nationaal en internationaal vlak. Deze expertise bundelt hij in een mix van strategische inzichten, praktische voorbeelden en e-commerce tactieken.

Dankzij een handige checklist weet u ook op welke aandachtspunten u best focust om van uw e-shop een succes te maken.

Uw resultaten

Na deze workshop bent u in staat om:

  • een visie en strategie te ontwikkelen om met succes een e-commerce project te runnen, dat fungeert als een volwaardig saleskanaal.
  • een traffic building strategie te bouwen, via eigen kanalen maar ook via third parties.
  • zinvolle e-commerce reporting op te zetten om zo de conversie van uw e-shop gericht te optimaliseren.
  • een e-commerce team met de juiste competenties samen te stellen.
  • uw e-business volgens de laatste regelgeving te runnen.

Bestemd voor

Deze training richt zich naar iedereen met een eerste ervaring binnen e-commerce en die hun e-business naar een hoger niveau willen brengen.

Doelgroep: C-level, e-commerce managers, zaakvoerders, online marketeers, …

Programma

Wetgeving

  • Regelgeving Inzake privacy en koophandel

 Infrastructuur

  • Welke partijen, servers en hosting heb je nodig om te schalen? 

Teammanagement

  • Hoe bouw je een e-commerce team uit?
  • Welke competenties en eigenschappen heb je nodig?

Conversie optimalisatie en UX

  • Hoe kan ik de conversiegraad van mijn e-com website verhogen.

BI en reporting

  • Hoe kan ik alle data overzichtelijk verzamelen en duidelijke dashboards opzetten die helpen sturen?

Attributie modellen

  • Welke attributiemodellen kan je inzetten om alle kanalen correct te beoordelen?
  • Hoe zet je de gekozen modellen in?

Voorraad beheer en reservatie

  • Multichannel marketing
  • Hoe kunnen fysieke winkels en e-com elkaar versterken?

Online marketplaces

  • Hoe zet je Amazon, bol.com of andere online marketplaces succesvol in?

Google Ads, Google Shopping, Facebook Catalog

  • Hoe zet je deze tools effectief in?

Online merchandising en promoties

  • Hoe ga je je producten promoten?

 

Docent(en)

d_04185
Xaveer Rumbaut

Xaveer Rumbaut is marketing technologist bij Invisible Puppy. Hij heeft een brede digitale kennis met een sterke interesse in e-commerce. SEO, marketing automation en data-analyse. Daarnaast is hij een fervente fan in het gebruik van statistiek, data-analyse en google-analytics.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 506 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

Kent u de laatste spelregels rond btw en e-commerce? Blijf op de hoogte van de actuele wijzigingen en nieuwe regels vanaf 2021 via het webinar 'BTW en e-commerce'.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data