U hebt uw eerste stappen in e-commerce gezet. De basis van uw webshop is gelegd. Producten vinden hun weg naar tevreden klanten. Maar hoe bouwt u nu verder aan uw eigen succesverhaal?

Steeds blijven optimaliseren, meten, conversie verhogen en voldoende bezoekers naar uw website brengen is de boodschap!

Deze training geeft inzicht in de factoren die absoluut nodig zijn om te scoren met uw webshop: inzicht in het groter e-commerce kader, een solide strategie en een diepe kennis van uw doelgroep.

Pluspunten

De trainer implementeerde tal van diverse e-commerce platformen, zowel in kmo's als in grotere organisaties op nationaal en internationaal vlak. Deze expertise bundelt hij in een mix van strategische inzichten, praktische voorbeelden en e-commerce tactieken.

Dankzij een handige checklist weet u ook op welke aandachtspunten u best focust om van uw e-shop een succes te maken.

Uw resultaten

Na deze workshop bent u in staat om:

  • een visie en strategie te ontwikkelen om met succes een e-commerce project te runnen, dat fungeert als een volwaardig saleskanaal.
  • een traffic building strategie te bouwen voor uw webshop
  • een online merchandisingplan op te stellen voor een dynamische webshop
  • eigen a/b testing op te zetten en de conversie van uw e-shop te optimaliseren

Bestemd voor

Deze training richt zich naar iedereen met een eerste ervaring binnen e-commerce en die hun e-business naar een hoger niveau willen brengen.

Doelgroep: C-level, e-commerce managers, zaakvoerders, online marketeers, …

Programma

Introductie

  • Breder kader van e-commerce
  • Strategische doelstelling van uw e-commerce

Optimaliseer uw webshop

  • E-commerce webtracking (Google Analytics) & conversies
  • Website optimalisatie tips
  • Conversie optimalisatie tools

Digitale strategie voor e-commerce

  • E-mail & sociale media tips voor e-shops
  • Belang van content voor e-shops
  • Traffic building strategie (SEO & SEA)
  • Keyword research voor webshops
  • Promotie strategie

Online merchandising plannen voor een dynamische webshop

Afsluiting en Q&A

Docent(en)

d_01751
Sven Dhollander

Als senior digital marketeer & projectmanager bij Invisible Puppy, werkt Sven Dhollander al sinds 2008 aan allerlei digitale projecten. Hij heeft het digitale landschap mee zien evolueren tot het interactieve & informatieve platform van vandaag. Als ervaringsdeskundige op gebied van content marketing, SEO & website optimalisatie, helpt hij vandaag bedrijven te starten met online marketing. Hij heeft ervaring met het geven van trainingen & coachen van een team. Hij is een grote voorstander van een customer centric approach, omdat hij ervan overtuigd is dat de focus van je huidige marketingstrategie (online & offline) voor het grootste deel moet liggen bij de noden en wensen van je prospecten & klanten.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data