Vele bedrijven zitten vandaag nog geheel of gedeeltelijk in een traditioneel marketing- en salesmodel. Maar het besef groeit dat zij op deze manier hun klanten en prospecten niet meer efficiënt of zelfs helemaal niet meer bereiken.

Naar een volwaardige digitale marketingaanpak

Voor de marketing- en salesverantwoordelijken stelt zich dan de vraag: hoe kan ik met digitale marketing weer aansluiting vinden bij mijn doelgroep? Want hoewel termen zoals customer journey, marketing automation, inbound- of content marketing niet meer helemaal vreemd zijn en de eerste stappen richting online marketing en online adverteren al gezet zijn, toch blijft de uitdaging hoe u de vertaalslag maakt naar een volwaardige digitale marketingaanpak.

In deze tweedaagse opleiding helpen we u om die switch te maken: u leert wat de mogelijkheden zijn van digitale marketing, en hoe het ook voor uw bedrijf het verschil kan maken.

Uw resultaten

Na deze opleiding hebt u relevante en praktische kennis van:

  • wat digitale marketing nu precies is,
  • welke aspecten van digitale marketing binnen de capaciteiten, plannen en budgetten van uw bedrijf passen,
  • de opmaak en onderdelen van een digitaal marketingplan,
  • maar vooral ook hoe het u en uw bedrijf kan helpen uw doelstellingen te bereiken.

Bestemd voor

Sales- en marketingverantwoordelijken die merken dat hun traditionele offline-aanpak niet (meer) werkt en die willen weten hoe ze hun bedrijf op de digitale kaart kunnen zetten.

Het nut van een customer journey volgens Sven Dhollander, Ecommerce & Marketplace Manager at Fun Belgium

 

"

De cursus was zeer praktijkgericht en in verstaanbare taal gebracht!

"
Sofie Wijmeersch, MarCom Officer, Bekaert Maccaferri Underground Solutions
"

De opleiding was een uitstekende inleiding en basis van digitale Marketing technieken. Alles werd besproken zonder te veel in detail te treden. Het werd uitgelegd op een duidelijke en overzichtelijke manier.

"
Lander Veelaert, Group Project Manager, BD myShopi
"

Ik ben in contact gekomen met de praktische insteek naar de sociale mediaplatformen en marketing automation. Goed onderbouwd en vanuit de werkvloer gegeven.

"
Stefan Versweyveld, Marketing & Sales, Group Peeters OIW

Programma

Dag I

1. Inleiding tot digitale media

  • Wat is digitale media?
  • Wat zijn de trends in digitale media?
  • Waar en hoe vindt u de “nieuwe” consument?
  • De weg van de consument

2. Website en SEO

  • Wat is een goede website?
  • Zoekmachines en zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Google Analytics: meten is weten

3. Email marketing

  • Hoe email marketing efficiënt gebruiken?
  • De do’s-and-don’ts van email marketing

4. Content marketing en inbound marketing

  • Wat is het precies?
  • Welke content moet u brengen?
  • Hoe begint u eraan?

5. Marketing automation

  • Wat is het precies?
  • Hoe begint u eraan?
  • Meerwaarde en ROI

Dag II

1. Samenvatting eerste lesdag

2. Social media en adverteren op social media

  • Social media als marketingkanaal
  • Hoe digitaal adverteren op social media?
  • Welk kanaal past het best bij uw doelgroep?
  • Influencer marketing

3. Online adverteren: hoe begint u eraan?

  • Wat zijn de mogelijkheden van Google Ads (SEA)?
  • Wat is een displaycampagne?
  • Wat is remarketing?
  • Waarop moet u letten als u een campagne opzet?
  • Hoe kunt u uw campagne meten en verbeteren?

4. Workshop: maak uw eigen digitaal marketingplan

  • Praktische workshop, die terug gaat op de kennis van de afgelopen 1,5 dagen
  • Eerste deel: maak uw plan!
  • Bespreking van het digitaal marketingplan
  • Afsluiting & conclusie

Docent(en)

Lien Heirbaut

Lien is digital marketeer en project manager bij Invisible Puppy. Eeuwig bijleren is haar motto en workshops geven maakt deel uit van haar natuurlijke habitat. Na een bedrijfseconomische opleiding te hebben gevolgd, met specialisatie in marketing, is ze uit nieuwsgierigheid de IT-services weg ingeslagen. Na drie jaar IT geek te zijn geweest, is ze weer “back to her roots” en staat ze klaar om bedrijven te begeleiden naar de wereld van digital marketing.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 506 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Basics-pakket van de Digital Marketing Academy.  Indien u het volledig pakket koopt, geniet u van 20% korting en betaalt u 3066 euro (excl. BTW).

Inschrijven

Data