Met Google Data Studio heb je vanaf nu al je marketingdata in één interactief dashboard en in een aantrekkelijke visueel rapport. Gedaan dus met het tijdrovende zoeken naar data uit verschillende platformen.

Google Data Studio helpt je om op een hele visuele manier de resultaten te rapporteren uit Google Analytics maar ook van je SEO, Google Ads en Facebook campagnes. Het zorgt dus voor meer efficiëntie en tijdswinst op lange termijn en maakt het wekelijks rapporteren of consulteren een heel stuk makkelijker.

Uw resultaten

  • Je leert hoe Google Data Studio werkt en wat er allemaal mogelijk is op vlak van rapportering en visualisatie.
  • Je hebt heldere KPI’s en metrics voor je rapportering bepaald.
  • Je kent de verschillende technische functionaliteiten van de tool.
  • Je leert ook werken met meer advanced filters van Google Data Studio.
  • Je bouwt stap-voor-stap aan je gepersonaliseerde dashboard.

Bestemd voor

Iedereen die rapporteert over digitale marketingactiviteiten en campagnes zoals:

  • online/digitale marketeers
  • online communicatiemedewerkers
  • social media managers

Een basiskennis van Google Analytics is zinvol; het zal de opmaak van je dashboard vergemakkelijken.

Programma

  • Wat is Google Data Studio?
  • Hoe begin ik eraan: opstellen van KPI’s en metrics
  • Basisfunctionaliteiten: widgets en lay-out
  • Koppeling van databronnen: hoe doe je dat?
  • Extra tips & best practices (o.a. filters)
  • Dashboard maken

Docent(en)

d_04134
Yarah Van Rompaey

Yarah Van Rompaey is gespecialiseerd in het verzamelen en analyseren van data omtrent digitale marketingactiviteiten. Hierdoor heeft ze ervaring met Google Tag Manager en Google Analytics. Verder heeft ze ook ervaring met online adverteren in Google Ads en op sociale media. Om dit alles eenvoudig en snel te kunnen rapporteren aan klanten, stelt ze aangepaste dashboards in Google Data Studio op.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

Voor deze opleiding breng je je laptop mee en ook je login gegevens van je google analytics account.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data