Als onlinemarketeer spendeert u veel tijd en geld om via bannering, AdWords, e-mail, social media, … bezoekers naar uw website te lokken. Maar hoe gaat u het succes van uw acties meten? En wat vertellen de impressies, clicks en conversies over het websitegedrag van uw bezoekers?

Google Analytics: snel en verhelderend inzicht

1 op 2 onlinemarketeers gebruikt Google Analytics om websitebezoeken te meten. Dit populaire, makkelijk te installeren pakket, geeft u snel inzicht in het surfgedrag van uw bezoekers. Inzichten waarmee u uw communicatie- en marketinginspanningen accuraat kunt bevorderen of aanpassen.

Dankzij Google Analytics kunt u:

  • goede van slechte communicatiekanalen onderscheiden
  • ingrijpen op de navigatiestructuur van uw website
  • inschatten wanneer een bezoek kwalitatief is
  • inzicht krijgen waarom conversies soms laag zijn
  • ontdekken waar en waarom u bezoekers verliest

Pluspunten

  • De opleiding biedt de beste meerwaarde met uw persoonlijke Google Analytics account. Als u die niet heeft, krijgt u aan het begin van de opleiding een voorlopige inlogaccount.
  • U gaat zelf praktisch aan de slag in Google Analytics.
  • Een doorgewinterde 'webexperte', mét een Google Analytics Individuel Qualification, geeft de opleiding.

Uw resultaten

Na afloop van deze opleiding kunt u:

  • praktisch en resultaatgericht aan de slag met Google Analytics.
  • uw onlinecommunicatie-inspanningen beter beoordelen op basis van de kwaliteit van de bezoekers.
  • met meer kennis van zaken de inzet van diverse onlinecommunicatiemiddelen plannen.
  • de pijnpunten binnen uw website blootleggen om ervoor te zorgen dat uw bezoeken kwalitatiever worden.

Bestemd voor

  • onlinemarketeers
  • web analytics verantwoordelijken
  • webmasters
  • online communicatie medewerkers

Deze praktische opleiding richt zich op deelnemers die al over een Google Analytics account beschikken, maar die nog niet of slechts beperkt vertrouwd zijn met de diverse mogelijkheden van Google Analytics.

"

De trainster en haar knowhow maken deze opleiding meer dan de moeite waard.

"
Björn Crul, communicatie & events, Comm2B
"

Zeer praktisch, je kan er onmiddellijk mee aan de slag. Plus je krijgt ook achtergrondinformatie over hoe Google Analytics werkt zodat je beter begrijpt waar je mee bezig bent.

"
Kristoff Henry, product management, Televic Conference
"

Heel praktijkgericht, zelfs absolute beginners worden al een heel eind op weg gezet met goede praktische tips.

"
Ellen Burton, assistent Business Communication, Vanbreda Risk & Benefits
"

Ik vond deze opleiding zeer leerrijk, mede dankzij de leerstof die goed was gebracht. Nu ben ik in staat om mijn website goed af te stemmen op mijn doelpubliek!

"
Yves Van Wilder, medewerker, Vlaamse Overheid - DAR Diensten voor het Algemeen Regeringsbeleid
"

Ik vond het zeer interessant en ik heb veel geleerd. Alle aspecten van Google Analytics zijn aan bod gekomen. De training was doorspekt met talrijke voorbeelden. Daarnaast was er nog voldoende ruimte voor vragen.

"
Kristel Dadion, social media marketeer, Rabobank International Antwerp Branch

Programma

  • Hoe werkt Google Analytics, en wat zijn de gevolgen bij een standaard installatie van GA?
  • Hoe telt Google Analytics een bezoeker? Het belang van de cookies
  • Wat zijn de belangrijkste actiegerichte rapporten in Google Analytics?
  • Inzicht in de bezoekers
  • Verbeteren van de site
  • Verbeteren van de inzet van verkeersbronnen
  • Hoe kunt u een eenvoudig doel en een trechter instellen?
  • Hoe kunt u uw communicatie-inspanningen beter in kaart brengen: campagnetagging

Docent(en)

D_00192.jpg

Béate Vervaecke

In 2006 werd Béate Vervaecke zelfstandig consultant, gespecialiseerd in Google AdWords en Google Analytics. Daarin helpt ze zowel kmo's als grotere organisaties (waaronder Corona Direct, Deceuninck en JEKA). Béate heeft een achtergrond van klassieke marketing, vooral b2b. In het verleden deed ze een heleboel online marketingervaring op bij Wolters Kluwer.

Praktische informatie

Prijs: 787 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.
Extra:

Voor deze opleiding werkt u op uw eigen PC. Breng dus zeker een laptop mee waar bij voorkeur de laatste versie van Chrome op geïnstalleerd is.

Score docent(en):

9/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data