Met storytelling tilt u uw content marketing initiatieven op een hoger niveau. Want hoe kunt u de aandacht houden van diverse doelgroepen als het louter om een verkooppraatje gaat of de voorstelling van droog cijfermateriaal?

Storytelling gaat over het toevoegen van emotionele, rationele of zelfs esthetische lijnen aan uw communicatie. Om het meenemen van mensen in een verhaal waarin ze zich herkennen, waarover ze kunnen meedenken en sterker nog: wat ze graag ook verder vertellen. En net daarom is storytelling voor bedrijven van belang.

What’s your story?

In deze training krijgt u een combinatie van theoretische inzichten en praktische oefeningen.

  • U schrijft zelf uw eigen 'story'.
  • Alle teksten worden herschreven en geanalyseerd.
  • Waarom leest de ene tekst vlotter dan de andere? En waaraan ligt dat dan?
  • Hoe gaat u om met ritme, structuur, doelgerichtheid, ...

Storytelling: toepasbaar in elke context

Of het nu gaat om marketingacties, corporate of interne communicatie, deze praktische inzichten zijn toepasbaar voor uw geschreven teksten maar evengoed voor speeches en presentaties. Storytelling is altijd een heldere, boeiende dialoog met uw doelgroep, ongeacht het medium.

Bestemd voor

Bedrijfsleiders, managers, leidinggevenden, commerciële directie, marketing-managers, zelfstandigen en al wie verantwoordelijk is voor professionele communicatie en presentaties.

Programma

Storytelling

  • CAST Model
  • Structuur en scenario
  • Storytelling in sociale media, secundaire verhalen en dialogen
  • Helden, personages

Praktische oefeningen

Docent(en)

cr-01791346

Guido Everaert

Guido Everaert studeerde Politieke en sociale wetenschappen aan de UGent en werkte nadien afwisselend voor adverteerders en reclamebureaus. Na 7 jaar voor A.C. Nielsen gewerkt te hebben, maakte hij de overstap naar Ogilvy & Mather. Nadien volgden nog Karamba Draft, en Duval Guillaume Corporate. Tussendoor vervulde hij communicatieopdrachten bij IBM, Telenet, Philips Europe. Na twintig jaar besloot hij datgene te doen waar hij al jaren van droomde: schrijven en bloggen. Hij is vaste columnist voor De Morgen, Vacature, VDAB en publiceerde o.a. in De Volkskrant. Auteur van het boek ‘Storytelling, verhalen maken merken (Lannoo Campus) en Melting Pot, de wereld kookt in België (Luster uitgeverij). Daarnaast doceert hij Storytelling aan de Karel de Grote Hogeschool en is hij gastdocent aan de Universiteit en Hogeschool Amsterdam.

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data