Uw bedrijf heeft de switch gemaakt naar content marketing: u publiceert regelmatig op de blog, deelt artikels via social media en verspreidt tips of whitepapers via emailnieuwsbrieven. Maar tot welke strategische doelstellingen dragen deze inspanningen bij? En worden deze doelstellingen ook effectief gerealiseerd? Tijd voor een grondige aanpak van uw contentstrategie.

Contentstrategie versus contentmarketing

Contentstrategie is niet hetzelfde als contentmarketing. Terwijl de content marketeer bij de start van de creatie zich over de ‘waarom-vraag’ buigt - waarom gaan we deze content produceren, welke doelen willen we bereiken - staat de contentstrateeg eerder stil bij de vraag: “hoe komt die content tot stand, in welke vorm en structuur? Wie staat in voor contentcreatie, het onderhoud en beheer van de flows en opvolging?”. En hoe draagt de content bij tot de realisatie van de business goals.

Doelstellingen

Beheer efficiënte en relevante content & meet resultaten

Dankzij praktische en tactische afspraken in het kader van uw contentstrategie zorgt u voor een vlot verloop van de contentcreatie, planning, onderhoud en beheer.

In deze cursus gaan we aan de slag als contentstrategen en buigen we ons over vragen als:

  • Hoe voer ik een content audit uit? En waarom is dit belangrijk?
  • Hoe maak ik een core messaging statement?
  • Hoe breng ik contentplannen in de praktijk?
  • Hoe stuur ik content bij, zonder af te wijken van de strategie?

Pluspunten

Na dag één kunt u de aanzet van uw 'messaging statement' en 'tone & voice' bezorgen aan de docente die u feedback geeft en suggesties doet naar optimalisatie. Op dag twee werkt u hierop verder in groep en bespreekt u in grote lijnen uw contentplannen.

Bestemd voor

  • (content) marketeers
  • community managers
  • communicatie professionals
  • brand managers
  • redacteurs
"

Alles wat we (moeten) weten op vlak van content marketing zat erin. Geerlinde heeft vanuit haar immense praktijkervaring een heel mooi overzicht gegeven, met een juiste balans tussen theorie en praktijktoetsing, oefeningen, tips & tricks, do's en don'ts.

"
Deelnemer in 2019, Wolters Kluwer Belgium

Programma

Dag 1

  • Waarom en wanneer kiezen voor Content Marketing?
  • Inzicht in wat 'goede' content is en hoe deze tot stand komt. 
  • Een aantal inspirerende content marketing cases uit binnen- en buitenland.
  • Content strategie: hoe begin je er aan?
  • 7 stappen om tot een goeie content strategie te komen:
    • ambitie
    • doelstellingen
    • personae & buyer journeys
    • moments of truth
    • journalistieke genres
    • formats
    • kanalen
  • Praktijkoefeningen voor elk van de 7 stappen (afzonderlijk en in groep)
  • Huiswerk

 

Dag 2

  • Presentatie van het huiswerk: jouw content matrix en gekozen content format
  • Hoe laten we zo’n format nu landen?
    • Stap 1: Creatieve uitdieping: storytelling, visueel en tekstueel
    • Stap 2: Inbound funnel en marketing automation
    • Stap 3: Distributie
  • Praktijkoefeningen voor elk van de 3 stappen
  • Groepsessies
  • One-on-one coaching
  • Presentatie eindresultaat

Docent(en)

d_04041

Geerlinde Pevenage

Geerlinde Pevenage, Content Marketing Strategist en Managing Partner, Boson Content

Praktische informatie

Prijs: 1 506 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

De training 'Content Marketing' is een perfecte aanvulling op deze training. Daar gaat u verder aan de slag met contentcreatie en hoe u hiermee werkt aan loyalty, retentie, acquisitie, sales, ...

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data