No data, no business
De organisatie van de toekomst is gebouwd op data. Data die allerhande processen genereren: in productie, marketing, sales, klantgericht werken. Data management is daarom essentieel voor ondernemingen om succesvol te zijn in het digitale tijdperk.
Maar hoe gaat u als organisatie om met data? Welke data moet u verzamelen? Hoe zet u data intelligent in om maximale waarde te creëren voor uw bedrijf én uw klanten. Hoe vermijdt u te verzanden in data overload? En hoe beschermt u uw data?
Om een antwoord te vinden op deze en vele andere data-gerelateerde vragen is een duidelijke en onderbouwde datastrategie noodzakelijk.
Data: belangrijk onderdeel van uw bedrijfsvermogen
Een goede datastrategie helpt om uw bedrijf performant te laten functioneren. Want zonder kwantitatief en kwalitatief zuivere data kunt u de technologie niet inzetten die nodig is om als bedrijf impact te realiseren.
Zonder data, geen waarde-creatie. De huidige business modellen voor waarde-creatie staan zwaar onder druk. Zonder datastrategie evolueren organisaties naar een situatie waarin waarde-creatie onmogelijk wordt.
Enkele voorbeelden:
- Wat kan een digitale marketeer doen zonder data?
- Wat weet een customer experience manager over de experience van zijn klanten zonder data?
- Wat weten operations managers over het verloop van hun processen zonder data?
Het antwoord: niets.