ICT-contracten nemen een almaar belangrijke plaats in het handelsverkeer. We denken dan aan contracten voor de verwerving van hardware, software licenties, contracten voor onderhoud van software of hardware, implementatiecontracten, contracten voor systeemintegratie, outsourcingcontracten, servicelevel agreements (SLA), consultancycontracten, en de varianten daarop …

Tijdens dit webinar zal de spreker op een praktijkgerichte wijze een analyse maken van de aandachtspunten bij ICT-contracten. Het is immers, net als bij alle andere handelsrechtelijke contracten, van het grootste belang dat de redactie en het nazicht van dit soort contracten met de grootste nauwkeurigheid dient te gebeuren.

Bestemd voor

  • advocaten, bedrijfsjuristen, magistraten
  • accountants, belastingconsulenten, bedrijfsrevisoren, boekhouders/fiscalisten
  • financiële en algemene directies met grondige voorkennis

Programma

  • Kenmerken en risico’s van ICT-contracten
  • Contracteren voor goederen (licentie)
  • Contracteren voor diensten (outsourcing, support, SaaS)
  • Service level agreements
  • Recente evoluties (cloud, SaaS)
  • Contracten voor specifieke ICT-projecten (development, implementatie)
  • Contracten in verband met data
  • Geschillen: scope, timing, budget
  • Projectmanagement en -aansprakelijkheid

Docent(en)

Stefan Van Camp

Stefan Van Camp is gespecialiseerd in ICT-contracten (software, hardware, diensten, licenties, distributie), e-commerce, internetrecht en intellectuele eigendomsrechten. Daarnaast heeft hij een zeer ruime ervaring in commerciële contracten en geschillen, handelspraktijken, distributierecht en vennootschapsrecht. Stefan vervoegde time.lex in 2010. Daarvóór was hij advocaat in de internationale advocatenkantoren Eversheds (2004-2010) en DLA Piper (2000-2004) in Brussel en in het Verenigd Koninkrijk, en in het Antwerpse advocatenkantoor Buntinx Gunzburg Schaerlaekens (1994-1996). Hij leidde een eigen advocatenkantoor in Antwerpen (1986-1994), en werkte ook als legal consultant bij PwC en KPMG (1997-1999).

Praktische informatie

Prijs: 115 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.
Extra:

Deze webinar maakt deel uit van onze Webinarday. Voor de eerste webinar betaalt u 115€, voor een tweede webinar betaalt u 99 €, vanaf een derde webinar bedraagt de prijs 75 €.

Accreditatie:
  • IAB Instituut van de Accountants en de Belastingconsulenten, 1,5 uren
  • IBR Instituut van de Bedrijfsrevisoren, 2 uren (In aanvraag)
  • OVB Orde van Vlaamse Balies, 2 punten (In aanvraag)
  • BIBF Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten, 2 uren (In aanvraag)
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze webinar maakt deel uit van onze Webinarday. Voor de eerste webinar betaalt u 115€, voor een tweede webinar betaalt u 99 €, vanaf een derde webinar bedraagt de prijs 75 €.

Inschrijven

Data