Futureproof online communiceren en samenwerken

Vlot samenwerken in Office 365? Het klinkt veel eenvoudiger dan het effectief is. Want het Microsoft cloud programma bestaat uit talrijke Office hulpprogramma's (zoals OneDrive, OneNote, Planner, Teams, ...) om bestanden te creëren, te bewerken en te delen. Naast het vlot en efficiënt gebruiken van deze programma's moet u ook nog eens in staat zijn om via Office 365 samen te werken en te communiceren met anderen binnen en buiten uw organisatie. Denkt u maar aan het uitwisselen van bestanden voor een intern of extern project, het up to date houden van een gedeelde planning, ...

Geen eenvoudige opgave denkt u? Tijdens deze 1-daagse training krijgt u niet enkel de werking van de tools onder de knie, maar daarnaast leert u ook de programma's optimaal inzetten om vlot samen te werken en te communiceren. Zo haalt u pas het maximale rendement uit deze nieuwe werkwijze.

Pluspunten

  • E-learning als extra troef: voor de start van de opleiding krijgt u toegang tot de Office 365 e-learning module. We bespreken de tool vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Deze module bestaat uit verschillende lessen (Delen & Samenwerken, Outlook Web App, Planner, Groepen, …). Hierdoor leert u Office 365 kennen en zet u uw eerste stappen om er snel en efficiënt mee om te gaan. U kunt gebruik maken van deze e-learning module tot 1 jaar na de opleiding!
  • Learning by doing: tijdens de opleiding werkt u aan de computer met Office 365 testaccounts in één omgeving. Zo kunt u uw opgedane kennis onmiddellijk in de praktijk toepassen.
  • De trainer legt het accent op het vlot gebruik van de tools maar ook het samenwerken en communiceren staan centraal in deze training. Aan de hand van concrete voorbeelden zoomen we in op dagdagelijkse handelingen, zoals het samenwerken op projecten of het delen van bestanden.

Bestemd voor

Deze training is bedoeld voor elke professional die de overstap naar Office 365 plant of achter de rug heeft en die de mogelijkheden van deze cloudtoepassing op een praktijkgerichte manier wil leren kennen en leren gebruiken.

Programma

1. Inleiding in Office365

    • Office 365 is meer dan Office
    • Wat is de cloud?
    • Wat is het verschil met een gewone toepassing?
    • Wat zijn de voordelen
    • Uit welke verschillende soorten tools bestaat Office365?

2. Office 365 Apps in beeld, waar is welke app voor?

3. Het verschil tussen SharePoint en OneDrive?

4. De belangrijkste Apps leren gebruiken

    • OneDrive voor bedrijven
    • SharePoint
    • Microsoft Teams
      • Chat
      • Meldingen beheren
      • Bestanden delen
      • Samen in 1 bestand werken
      • Kanalen
      • Vergadering plannen
      • Andere apps toevoegen zoals OneNote
    • OneNote
      • Introductie OneNote
      • Aantekeningen / tags
      • Samenwerking met Outlook
      • Papierloos vergaderen
    • Planner
      • Plan taken voor jezelf en/of het team
      • Maak buckets
      • Maak een overzichtelijke hub
      • Bekijk alleen je eigen taken
    • Met Forms uw eigen webformulier maken
    • Delve
      • Vind een collega met de juiste expertise
      • Vind al je bestanden terug en die van collega’s
      • Maak een eigen structuur met bestanden

Docent(en)

cr-01806084
Bouke van Kleef

Bouke van Kleef is directeur van AVK | Innovatie > Training > Advies. Daarnaast is hij trainer, innovatiecoach en onafhankelijk adviseur op het gebied van slimmer werken op kantoor. In de afgelopen jaren heeft Bouke aan veel innovatieve projecten gewerkt op het gebied van effectiever en efficiënter werken op kantoor. Vanuit zijn passie voor kantoor-productiviteit verzorgt hij regelmatig trainingen over digitaal werken, van tool tot en met de menselijke kant van papierloos werken. Onderwerpen van zijn expertise zijn, onder andere, papierloos werken, digitaal vergaderen, e-mail minderen, modern timemanagement, omgaan met techno-stress, digitale vaardigheden, Office365, Het Nieuwe Werken en SharePoint. Mede dankzij zijn uitgebreide kennis, enthousiasme en jarenlange ervaring, worden zijn trainingen hoog beoordeeld en als zeer nuttig en meteen toepasbaar ervaren.

Lees meer
cr-01806083
Ed Hartskeerl

Ed is een enthousiaste en gedreven trainer van AVK en is onder andere gespecialiseerd in eindgebruikerstrainingen in het volledige MS Office pakket. Daarnaast verzorgt hij ook trainingen over OneNote, Papierloos werken en SharePoint voor zowel eindgebruikers als key-users. Mede dankzij zijn uitgebreide kennis, enthousiasme en jarenlange ervaring, worden zijn trainingen hoog beoordeeld en als zeer nuttig en meteen toepasbaar ervaren.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

E-learning als extra troef: voor de start van de opleiding krijgt u toegang tot de Office 365 e-learning module. We bespreken de tool vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Deze module bestaat uit verschillende lessen (Delen & Samenwerken, Outlook Web App, Planner, Groepen, …). Hierdoor leert u Office 365 kennen en zet u uw eerste stappen om er snel en efficiënt mee om te gaan. U kunt gebruik maken van deze e-learning module tot 1 jaar na de opleiding!

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data