U herkent het zeker en vast wel. Uw mailbox is altijd vol. Gelezen en ongelezen e-mails staan kris kras door elkaar. Oudere e-mails komen onderaan te staan en leest u niet meer. Uw collega's vragen of u een bepaalde e-mail al gelezen hebt en wanneer u erop gaat reageren.

Daarnaast wordt u dagelijks overladen met informatie (e-mail/taken) waardoor u uw werk niet volgens plan kunt afwerken. U hebt constant het gevoel dat uw hoofd vol zit waardoor u niet meer (of minder) helder kunt nadenken. U verliest daardoor regelmatig het overzicht op uw taken- en to-dolijst.

Tijd om orde in uw chaos te scheppen! Want alles draait rond overzicht houden, organiseren en routines doorbreken. Dankzij deze opleiding kunt u met volle aandacht en stressvrij aan de slag met dat wat voor u belangrijk is. U leert uw taken en to do's vast te leggen zodat u zich over de planning al geen zorgen meer hoeft te maken. Het 'moeten' herinneren van alle taken maakt plaats voor andere zaken, vb. het daadwerkelijk uitvoeren van taken, creatief nadenken over oplossingen, ...

Doelstellingen

In deze 1-daagse praktische training kijken we naar het gebruik van Outlook en OneNote om uw werk efficiënter en effectiever te organiseren. Het voordeel van onze training is dat we ons niet alleen focusen op Outlook en OneNote, maar ook hoe u weer rust en overzicht krijgt over alle informatie die op u af komt. We leren u uw drukke professionele leven te vereenvoudigen door Outlook en OneNote efficiënt te gebruiken.

Bestemd voor

Élke professional die:

  • overzicht wil houden op zijn/haar to-do lijst
  • zijn/haar taken en mailbox efficiënter en effectiever wilt organiseren en opvolgen
  • optimaal gebruik wil maken van Outlook en OneNote om zo zijn/haar productiviteit te verhogen
  • zijn/haar dagelijks werkcomfort drastisch wil verhogen

Het maakt niet uit of u nu werkt als manager, management assistant, boekhouder, verkoper, zelfstandige, dossierbeheerder, coach of coördinator, … Elke professional haalt onmiddellijk winst uit deze hands-on training.

Programma

1. Uw mailbox en agenda organiseren in Outlook

Hoe kunnen we e-mail, agenda en taken van Outlook beter inrichten?

  • Lijsten maken binnen taken
  • Inbox naar 0 brengen
  • Hoe met mappen, submappen en categorieën omgaan?
  • Hoe kunt u uw agenda efficiënt gebruiken?
  • Hoe stelt u waarschuwingen en regels in?
  • De handigste sneltoetsen op een rijtje

2. Uw takenlijst en to do's organiseren in OneNote

Hoe halen we alles uit ons hoofd, naar OneNote?

  • Hoe gebruikt u OneNote op een handige manier?
  • Welke categorieën kunnen interessant zijn?
  • Hoe vindt u iets terug in OneNote?
  • Hoe brengt u structuur aan in OneNote?
  • Hoe kunt u OneNote personaliseren?
  • Hoe voegt u beeld en geluid toe aan een pagina?
  • De handigste sneltoetsen op een rijtje
  • Wisselwerking en connectie met andere applicaties:
    • Notities koppelen
    • Excel-werkbladen invoegen
    • PowerPoint-presentaties invoegen
    • Outlook-afspraken, contacten en e-mailberichten koppelen

Docent(en)

d_04195
Jeroen Van Loocke

Jeroen Van Loocke is al 20 jaar specialist in communicatie, groepsdynamiek en menselijke relaties op de werkvloer. Het "Nieuwe Werken" en de moderne technologie hebben het samenwerken compleet veranderd. Deze overgang wordt perfect geïntegreerd in zijn dynamische, goed onderbouwde opleidingen waarbij deelnemers altijd met een volleerd gevoel naar buiten gaan.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data