Het begrip social media is u niet vreemd. U hebt een of meerdere persoonlijke accounts – of overweegt om binnenkort uw eerste stappen te zetten op de sociale netwerken. Om contact te houden met uw omgeving. Of om het nieuws op de voet te volgen.

Maar wist u dat kanalen als LinkedIn, Twitter en Facebook ook een enorm professioneel potentieel hebben? Of houdt de complexiteit van het huidige socialmedialandschap u tegen om ze ten volle te verkennen? Tijdens de interactieve opleiding social media verdwijnen al uw twijfels en vragen als sneeuw voor de zon.

LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, … ? Welke social media passen bij u? En vooral: hoe gaat u ermee aan de slag op het werk? Dat leert u in een halve dag tijd.

Doelstellingen

Dáárom is de opleiding social media cruciaal!

Volgt u vandaag de opleiding social media voor professioneel gebruik? Dan staat u morgen sterk. Want social media zijn alomtegenwoordig en winnen nog aan populariteit.

Social media steken zelfs vaste communicatiewaarden zoals e-mail naar de kroon. Waarom? Ze zijn interactiever en verhogen uw efficiëntie. Tenminste als u ze intelligent gebruikt.

Heel wat bedrijven zijn al mee:

  • Ze gebruiken Twitter om klachten en vragen te behandelen.
  • Ze vragen op Facebook feedback om hun producten of diensten te verbeteren.
  • Ze zetten social media in voor marktonderzoek, of zelfs voor hun interne communicatie.

Laat de technologie – en de concurrentie – u dus niet voorbijsnellen. Volg de Kluwer-opleiding om de social media helemaal onder de knie te krijgen. En om sneller en efficiënter te werken én te communiceren.

Pluspunten

  • Deze opleiding social media licht Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, … bevattelijk toe. Ook als u er nog geen kennis mee maakte. Ze biedt u tegelijk voldoende bagage om meteen aan de slag te gaan.
  • Uw trainer is een onvervalste socialmediaexpert. Hij maakt u in een mum van tijd wegwijs in de 'genetwerkte' samenleving.
  • U behaalt een maximaal resultaat met een minimale tijdsinvestering. Een halve dag opleiding volstaat om u de social media helemaal eigen te maken.
  • U bent zeker van een interactief programma dat aansluit op uw wensen en noden. Uw trainer laat u daarvoor een vragenlijst invullen.
  • U krijgt glasheldere, gebruiksklare tips en tricks – geen technische toelichting of moeilijke vaktaal.
  • U legt via praktische voorbeelden de basis om uzelf te ontpoppen tot een rasechte socialmediaprofessional.

Wat leert u?

Leer de social media kennen als uw achtertuin. Na afloop bent u vertrouwd met deze ins en outs:

  • U weet hoe u social media inzet naast de traditionele media.
  • U integreert social media vloeiend in uw professionele communicatie.
  • U schakelt social media in om efficiënter samen te werken met anderen.
  • U gebruikt social media om uw werk beter te organiseren.
  • U kent de opportuniteiten én de valkuilen van social media.

Voor wie?

Wilt u leren hoe u social media doeltreffend inschakelt als communicatiekanaal? Zowel persoonlijk als professioneel? Dan is deze opleiding social media uw gedroomde startpunt.

Wanneer wordt de meerwaarde van de opleiding nóg groter? Als u voor uw functie in nauw contact staat met de klant – bijvoorbeeld op het departement marketing of customer service, hr of pr, productontwikkeling, …

"

Goede docent die weet waar hij over spreekt met de nodige kennis en ervaring. Inhoudelijk zeer nuttig voor eender welk bedrijf in eender welke sector. Deze opleiding is het geld waard.

"
Jolien Valkeneers, Promoter, Upstars
"

Met alle tips uit deze opleiding krijg je gewoonweg zin om met social media aan de slag te gaan!

"
Helena Op den Kamp, projectleider - communicatie, Flanders Synergy
"

De opleiding Social Media overtrof mijn verwachtingen. Dankzij de praktische tips kon ik direct aan de slag. De docent had veel kennis van zaken en paste zijn niveau aan dat van de deelnemers aan. Deze cursus is zeker een aanrader!

"
Caroline Anseeuw, zaakvoerder, Ledsky
"

Ik wist niet wat ik mocht verwachten maar de lesgever kon mij uitermate boeien en de lestijd vloog voorbij. Een cursus die verhelderend maar ook ontnuchterend is voor iedereen die met sociale media te maken heeft. De non-believers in sociale media zouden beter deze cursus volgen willen ze vermijden om hopeloos achterop te geraken in deze digitale wereld. Ik heb in jaren zo geen boeiende cursus meer gevolgd. Smaakt naar meer!

"
Patrick De Pauw, verbindingsambtenaar, Provinciebestuur Vlaams-Brabant
"

To the point informatie, hands-on en een docent die de materie duidelijk goed kent.

"
Jürgen Verheye, product specialist output en suppl., Online Grafics

Programma

De opleiding social media biedt u een complete beginnersgids. Met een beknopte algemene introductie en een grondig overzicht van de meest relevante platformen.

1. Hoe ziet de perfecte socialmediastrategie eruit?

  • Wat zijn sociale media?
  • Wat is de meerwaarde van social media?
  • Hoe kiest u de juiste mix van socialmediaplatformen?
  • Hoe gaat u met social media aan de slag?

2. Communiceren en netwerken via social media: wanneer gebruikt u welke tool?

Facebook

  • Profielen, groepen, fanpagina's: wat gebruikt u wanneer?
  • Hoe adviseert u doelgericht met social ads?
  • Hoe stelt u in twee minuten een Facebook-advertentie op ?
  • Hoe zorgt u dat die advertentie bij de juiste mensen terechtkomt?
  • Hoe rekruteert u via Facebook?

LinkedIn

  • Hoe creëert u uw gouden LinkedIn-profiel?
  • Hoe onderhoudt en vergroot u uw professioneel netwerk?
  • Hoe promoot u uw producten en diensten, uw bedrijf of uzelf met relevante content?
  • Hoe adverteert u doelgericht via LinkedIn?
  • Hoe rekruteert u via LinkedIn ?
  • Wat levert een betalende account u op? Doen of niet?

Twitter

  • Welke mogelijkheden biedt Twitter u en uw organisatie?
  • Hoe gaat u aan de slag met Twitter Ads

YouTube, Instagram, Snapchat

  • Wat zijn de meest in het oog springende opties van deze social media?

3. Reputatiemanagement: Twitter en Google Alerts

  • Wat als het misgaat op sociale media?
  • Hoe wapent u uw organisatie tegen vragen en klachten?
  • Hoe zet u monitoring tools en Google alerts in?

Docent(en)

Ben Roggen

Ben Roggen rondde in 2014 zijn opleiding commerciële communicatie af aan de PXL hogeschool en vervoegde het social media team van RCA Group. Daar beheert hij klanten zoals SKODA, Campari en Vanden Borre en houdt hij zich dagelijks bezig onder meer het uitwerken van online strategieën tot het schrijven van dagelijkse berichten en van concepten bouwen tot uitwerken creatieve campagnes.

Lieven Van Nieuwenhuyze

Lieven Van Nieuwenhuyze is al 15 jaar actief binnen e-recruitment en recruitment marketing. Hij stond als E-business manager bij Corelio aan de wieg van Jobat Online, werd nadien Interactive Director bij TMP Worldwide en general manager bij USG Professionals. Vandaag is hij gastprofessor e-recruitment en social media marketing bij Ehsal Management School, gastdocent aan de UA en AMS en docent bij Kluwer Opleidingen.

Praktische informatie

Prijs: 407 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

U kunt ook kiezen voor een incompany trainingstraject waarin uw medewerkers social media professioneel leren gebruiken. Het traject kan bestaan uit: awakening (social media introduceren), activation (social media leren inzetten via hands-on training) of functiegerichte training (social media functioneel gebruiken). We werken graag een voorstel voor u uit, waarbij we inspelen op de verwachtingen en de voorkennis van uw medewerkers. Neem contact op met onze klantendienst via 015 45 34 30 of info@kluweropleidingen.be.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven