De markt waarin u als organisatie vandaag actief bent verandert in hoog tempo. Ook u wordt constant geconfronteerd met snelle en radicale veranderingen, een hoge onzekerheid en complexiteit. Geo-politieke spanningen, digitalisering, de macro-economische realiteit, wijzigende klantenverwachtingen, … allemaal spelen ze een rol in onze manier van zaken doen. Veel variabelen dus, die snel veranderen, onzeker, complex en vaag zijn. Het vergt van het management in organisaties de capaciteit om te begrijpen in welke wereld we ons bevinden en welke keuzes de organisatie best maakt.

  • Wat verwachten onze klanten echt?
  • Hoe kunnen we de juiste producten/diensten aanbieden?
  • Hoe zorgen we ervoor dat we deze snel kunnen leveren of aanpassen aan noden van andere klanten?
  • Hoe zorgen we ervoor dat onze interne organisatie mee is?
  • Hoe zorgen dat onze processen zo klantvriendelijk en efficiënt mogelijk zijn?

Geen makkelijke klus… Een tradionele manier van werken biedt niet langer een kans op succes.

Tijdens deze 2-daagse opleiding 'Agile Process Improvement' krijgt u via mix van kennis en praktijk meerdere technieken onder de knie die u toelaten om beter om te gaan met deze realiteit.

Uw resultaten

Tijdens deze opleiding leert u:

  • Het analyseren van de graad van “excellence” van de huidige processen (effectiviteit, efficiëntie, flexibiliteit). U krijgt inzicht in de sterke en zwakke punten van uw processen en hun toegevoegde waarde.
  • Klantenbehoeften & customer journeys beter begrijpen.
  • Uw interne organisatie en processen sneller en efficiënter afstemmen op de VUCA omgeving waarin u als organisatie vandaag actief bent.

Bestemd voor

Deze opleiding is ideaal voor iedereen die beseft dat de klassieke manier van werken niet langer voldoende is om te antwoorden op de complexe, snel veranderende wereld en die het bos door de bomen niet meer ziet in de wereld van customer experience, service design, lean start, innovation, agile … Hoe past het allemaal in elkaar? Wat heb ik eraan? Wat moet ik wel doen en wat niet?

Programma

DAG 1

1. Introductie

  • Kennismaking
  • Doel van de training
  • Praktische afspraken

2. Business strategie in een wijzigende context

  • Wat is de huidige bedrijfscontext?
  • Hoe daar de strategie op aanpassen of er voordeel uithalen?
  • Hoe onze strategie klaar en duidelijk communiceren?
  • Oefening

3. Naar een betere klantenervaring

  • Wie is de klant?
  • Wat is klantenervaring?
  • Welke producten en diensten zijn relevant?
  • Oefening

DAG 2 

4. De interne manier van werken hierop afstemmen

  • Welke processen hebben we intern?
  • Zijn dit de juiste processen? Welke moeten aangepast worden? Zijn er nieuwe processen nodig?
  • Hoe processen zo eenvoudig en klantgericht maken?
  • Oefening

5. De juiste keuzes maken en snel implementeren

  • Hoe keuzes maken in de veelheid van ideeën?
  • Hoe op een agile manier te werk gaan bij de realisatie van ideeën?
  • Hoe flexibel omgaan met beschikbare middelen (geld, mensen, technologie, ...)?
  • Oefening

6. Wrap up & evaluatie

Docent(en)

D_02485.jpg
Hans Van Daele

Hans Van Daele is Enterprise Architect bij Melexis. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring met het leggen van de brug tussen business en IT. Gedurende zijn carrière heeft hij verscheidene transformatieprojecten begeleid, zowel in grote als middelgrote bedrijven. Vanuit die ervaring brengt Hans heel wat praktische ervaring en tips mee.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 506 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data