In een werkomgeving die onderhevig is aan constante verandering en onzekerheid, speelt Learning and Development vandaag een cruciale rol. Vastgelegde scenario’s en strategieën zijn niet meer voldoende om ervoor te zorgen dat u de juiste competenties ontwikkelt om competitief te zijn en te blijven. Enkel met een flexibele en open aanpak kunt u het verschil maken en ervoor zorgen dat de medewerkers zich efficiënt ontwikkelen binnen snel veranderende tijden.

Deze opleiding focust op het ontwikkelen van een gericht en flexibel aanbod, met lerende relaties en sterke partnerships.

(VUCA: Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity)

Waarom zou u deze opleiding volgen?

Omdat u wilt leren:

  • hoe u Learning and Development beter en dieper verbindt met de organisatiedoelen
  • hoe u klantgericht kunt denken binnen Learning and Development
  • hoe u een actieplan opmaakt voor uw eigen organisatie
  • hoe u dit actieplan implementeert in uw eigen organisatie

Pluspunten

Deze opleiding wordt opgebouwd vanuit de praktijk van de deelnemers. U gaat aan de slag met uw eigen voorbeelden, knelpunten en vragen.

Bestemd voor

  • hr-managers
  • learning and development managers
  • learning and development verantwoordelijken
  • geïnteresseerden met een stevige basiskennis van learning and development
"

Zeer interessante opleiding met veel bruikbaar materiaal.

"
Wendy Van Turnhout, hr-officer, Van Gansewinkel

Programma

Klant staat centraal: ontwikkelen van klantsegmenten vanuit L&D-perspectief

  • Welke klanten zijn er, wat verbindt ze en wat onderscheidt ze?
  • Wat betekenen klanten voor L&D?
  • Klantspecifieke mapping:
    • welke meerwaarde, ontwikkeling zoeken onze klanten?
    • welke risico’s, problemen en obstakels ervaren ze in hun functioneren?

Value Proposition: flexibilisering en innovatie in leertrajecten door het ontwikkelen van value propositions

  • Value propositions: welke past bij welke klant?
  • Value mapping:
    • aanbod: bestaand leer- en ontwikkelaanbod
    • meerwaarde: welke meerwaarde, ontwikkelingskansen biedt ons aanbod?
    • oplossingsgedreven: welke ‘pijn’ neemt ons aanbod weg bij onze klant?

Relaties: wat voor soort relatie verwacht elk klantsegment dat wij met hen uitbouwen en onderhouden?

  • Uitbouwen van relaties en koppeling aan klantsegmenten en organisatiecultuur
  • Managen van relaties met klantsegmenten

Partners: welke partners laten onze L&D-strategie werken? En hoe werken ze samen?

  • Partner mapping:
    • omgevingsanalyse
    • in kaart brengen van betrokken partners
    • partneranalyse
  • Expectation proposition:
    • uitklaren van verwachtingen en werkelijk betrekken van partners
    • managen van partners

Docent(en)

D_03128.jpg
Raf Vanzeer

Raf Vanzeer is director bij beople dd Belgium. Zijn expertise op vlak van design en implementatie van mens- en organisatieprojecten is onnavolgbaar. Hij treedt ook vaak op als klankbord en executive coach voor CEO’s, hr-directors en hr-businesspartners. Daarvoor werkte Raf onder meer bij Capco waar hij de hr en Core Business Support uitbouwde voor de regio Eurazië.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 506 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data