Klanten en markten zijn continue in verandering, nu nóg meer dan ooit het geval was. Iedere organisatie heeft dan ook de opdracht om zich zo goed mogelijk te aligneren met deze nieuwe realiteit. Niet enkel op korte termijn maar vooral vanuit een duidelijke visie op de toekomst. Maar hoe speelt u maximaal in op die veranderde klant zonder met de eigen organisatie elke dag van richting te moeten veranderen? 

Het begrijpen van uw nieuwe bedrijfsrealiteit en deze vertalen naar een concurrentieel voordeel is essentieel. Hoe optimaliseert u de waarde van uw klantenbestand? Welke klanten bent u mogelijk liever kwijt dan rijk? Zijn dit nog wel de juiste klanten voor u? Hoe meet u uw klantenperformantie op lange termijn? Het begrijpen van uw klanten vanuit uw eigen strategische oogpunt is cruciaal om een duidelijk klantgerichte richting uit te zetten voor uw organisatie.

Strategisch Customer Management gaat om veel meer dan “slim” connecteren met uw historische klanten, dit gaat om het identificeren van die klanten die structureel bijdragen aan de realisatie van uw organisatie haar strategie en langetermijndoelstellingen.

We leren u om uw klantenactiviteiten tegen het licht te houden en structureel na te denken over de juiste klanten, uw relatie met hen, uw waardepropositie, uw verdienmodel, ... zodat u beter kunt presteren en een echt concurrentieel voordeel kunt realiseren.

Doelstellingen

Tijdens deze opleiding:

  • leren we u om strategisch na te denken over uw klanten en uw markt.
  • reiken we u de methodes aan om de waarde van uw klanten te berekenen.
  • leren we u hoe u de waarde van uw klantenbestand strategisch kunt aansturen.
  • laten we u zien hoe u deze rijke informatie moet interpreteren en gebruiken.
  • ...

Bestemd voor

  • CEO
  • commercial manager
  • marketing manager
  • customer success manager
  • financiële managers
  • operationele managers
  • commercieel verantwoordelijken
  • supply chain & logistics verantwoordelijken
"

Zeer goede docent met heel veel kennis van alle sectoren, ook de financiële sector. Op één dag kreeg ik zeer veel praktische tips en tricks die mij deden nadenken over de huidige manier van cost management in mijn werkomgeving.

"
Ann Vansant, financial controller, Argenta Bank- en Verzekeringsgroep
"

Zeer hands-on!

"
Karen Van Loon, junior financial controller, Ilomar Service Center
"

Praktijkgerichte opleiding met nieuwe inzichten in ABC.

"
Guido Vandaele, business controller, Chocolaterie Guylian
"

Door de vele voorbeelden uit de praktijk die de theorie verduidelijken is deze opleiding zeker het aanbevelen waard. Ook was er tijd om dieper in te gaan op vragen uit de groep.

"
Kurt Proost, cost controller, Henrad

Docent(en)

D_01928.jpg
Sven Arnauts

Sven Arnauts werkt sinds 2010 voor Delaware Consulting (voormalige B&M Consulting) waar hij zijn ervaring & expertise in strategy management, costing & profitability management, sales, marketing en business process management ten dienste stelt van zijn klanten. Hierbij begeleidt hij zijn klanten bij het realiseren van hun ambities, het aangaan van uitdagingen en het transformeren van bedrijven. Naast zijn consultingwerk is Sven tevens een gerespecteerde docent en gastspreker aan verschillende instituten en nationale & internationale conferenties.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 506 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

U zult een persoonlijk attest ontvangen als bewijs van deelname en voltooiing van deze opleiding.

Accreditatie:
  • IAB Instituut van de Accountants en de Belastingconsulenten, 14 uren (In aanvraag)
  • IBR Instituut van de Bedrijfsrevisoren, 14 uren
  • BIBF Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten, 14 uren
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data

Cost-to-serve: op zoek naar de rendabele klant

De slag om de klant wordt op het scherp van de snee gespeeld. Bedrijven moeten vaak alles uit de kast halen en extra service bieden om de klant aan zich te binden. Maar zijn klanten wel altijd bereid om een correcte prijs te betalen voor de service die ze krijgen? Hoe identificeer je de reële kostprijs van bepaalde activiteiten? En hoe kan je op basis hiervan betere businessbeslissingen nemen?d.