Durft u een "klantenwinstgevendheidsanalyse" van uw klantenportefeuille te maken? Tot uw verbazing zult u merken dat uw grootste klanten niet steeds uw meest winstgevende klanten zijn. Dat uw trouwste klanten of uw best verkopende producten misschien verlieslatend zijn... Dat kleine klanten of onderschatte verkoopskanalen misschien wél structureel bijdragen tot de winst van uw organisatie...

Niet al uw klanten zijn hetzelfde. Er zijn klanten waar u meer tijd moet in steken omdat ze bijvoorbeeld bij elke factuur opmerkingen hebben, omdat ze elke week willen bevoorraad worden met dozen in plaats van 1 grotere levering per maand op een pallet,... Al deze elementen zorgen voor complexiteit en vereisen flexibiliteit van uw kant. Dit noemen we ‘cost-to-serve’ en vertegenwoordigt vaak een aanzienlijke verborgen kost die ervoor zorgt dat zelfs uw grootste klanten aan het einde van de rit misschien verlieslatend blijken te zijn. En hetzelfde kan gesteld worden van uw producten, uw verkoopskanalen,...

Zorg dat u uw verlieslatende en winstgevende klanten/producten/kanalen kan onderscheiden!

Zorg dat u elke maand weet welke klanten/producten/kanalen verlieslatend zijn en waar u écht waarde genereert. Met andere woorden: “ontdek uw profit improvement opportunities”.

Beschikken over deze juiste informatie levert een onmiddellijk concurrentieel voordeel waarmee u de beste beslissingen kan nemen die uw winst zullen verhogen.

Dit noemen we de analyse van uw “cost-to-serve”.

Bestemd voor

CEO, CFO, COO, Controllers, Sales Managers.

Programma

Tijdens deze opleiding:

  • Leren we u de verschillende element van uw cost-tot-serve
  • Reiken we u de methodes aan om uw cost-tot-serve te berekenen
  • Laten we u zien hoe u deze rijke informatie moet interpreteren en gebruiken
  • Krijgt u inzicht in de winstgevendheid van klanten, producten en kanalen

Praktische informatie

Prijs: 787 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data