Hoe kunnen slimme customer analytics uw ROI verhogen

Bedrijven worden geconfronteerd met ‘het tijdperk van de klant’ waarin nieuwe performance metrics en slimme klanteninzichten onmisbaar zijn. In eerste instantie kijken we dan naar Sales & Marketing, maar de sleutel tot het bepalen van de juiste klanten zou wel eens bij Finance kunnen liggen ...

In deze opleiding laten we u kennismaken met de tips & tricks van customer analytics voor Finance om dé partner te worden voor Sales & Marketing. Realiseer de juiste inzichten om samen uw bedrijf naar een duurzame en winstgevende groei te leiden.

Uw resultaten

Wat leert u uit deze opleiding?

  • Hoe analytics de moderne business uitdagingen kunnen oplossen.
  • Hoe concentreren op de juiste inzichten.
  • Hoe de analytische modellen gebruiken om betere beslissingen te maken.
  • Hoe met betere datainzichten bijdragen tot de rendabele groei van uw organisatie.
  • Hoe de impact van marketingcampagnes voorspellen, bijsturen en de ROI ervan optimaliseren.

Bestemd voor

Finance én marketing professionals die beter gebruik willen maken van customer data.

"

Meten is weten, zeer belangrijk om te kunnen blijven investeren in de juiste dingen en de foutieve zaken anders aan te pakken of niet meer te doen.

"
Maria van der Linden, pricing & data coördinator, Adveo Belgium

Programma

  • De impact van een veranderende wereld op de nieuwe finance.
  • Consumer analytics: old versus new.
  • De (r)evolutie van finance & marketing als ‘cost centers’ naar ‘profit drivers’.
  • Het ontwikkelen van een klantenstrategie.
  • Het belang van ‘customer lifetime value’.
  • Wat Finance & Marketing kan leren uit Big Data.

Sales en marketing zijn blind als het over de winstgevendheid van een klant gaat

Naar schatting 50% van de klanten”, aldus Sven, “zijn verlieslatend of scoren amper break-even.”

…met die confronterende uitspraak kreeg gastspreker Sven Arnauts in zijn workshop “Controller vs. Marketeers” iedereen op het puntje van de stoel. Toch horen de marketeer met de controller een power couple te vormen. Twee handen op dezelfde buik: die van de customer analytics… het lichtende pad naar écht duurzame winstgevende klanten.

Docent(en)

D_01928.jpg

Sven Arnauts

Sven Arnauts werkt sinds 2010 voor Delaware Consulting (voormalige B&M Consulting) waar hij zijn ervaring & expertise in strategy management, costing & profitability management, sales, marketing en business process management ten dienste stelt van zijn klanten. Hierbij begeleidt hij zijn klanten bij het realiseren van hun ambities, het aangaan van uitdagingen en het transformeren van bedrijven. Naast zijn consultingwerk is Sven tevens een gerespecteerde docent en gastspreker aan verschillende instituten en nationale & internationale conferenties.

Praktische informatie

Prijs: 421 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data