De nieuwe digitale economie is een feit. En bedrijven die in de toekomst een competitief voordeel willen behalen én behouden staan voor een totale business transformatie naar het digitale. De digitale economie opent voor bedrijven m.a.w. heel wat uitdagingen maar ook ontelbare mogelijkheden. Uit onderzoek (The Work Ahead) blijkt dat de digitale omzet met gemiddeld 8,4 procent zal stijgen tegen 2018, wat betekent dat het digitale elk aspect van de strategie en activiteiten van een bedrijf zal raken. (bron: De tijd.be)

Digitalisering heeft m.a.w. een drastische impact op de manier waarop er business gedaan wordt. De verworven inzichten uit meer of minder succesvolle initiatieven vormen de basis voor deze driedaagse training.

Deze masterclass focust daarom op een aantal cruciale elementen om van digitale businesstransformatie een succes te maken:

  • Roadmap voor digitale business transformatie
  • Strategisch inzicht in innovatieve en digitale marketing
  • Business modellen voor waardecreatie in veranderende markten
  • Leadershipskills om change en digitale initiatieven te begeleiden

Pluspunten

Academische inzichten en praktische workshops wisselen elkaar af in deze 3–daagse training. Templates, modellen en strategische kaders werkt u uit in kleine groepen waardoor u tot concrete resultaten en een plan van aanpak komt.

Bestemd voor

  • executives en senior managers
  • general management
  • marketing management
  • directie
  • leden van de raad van bestuur

Programma

1. Opportuniteiten van de digitale economie

  • Digitale transformatie & disruptie: de realiteit voorbij de ‘fuzz’
  • Welke disruptieve megatrends beïnvloeden bedrijven?
    • From Demand to Distribution channels
    • Marketing backbone
    • Vertical competition : the Shape-Shifter
    • Digital everything
    • Artificial Intelligence
  • 6 best practices : wat kunt u leren van disruptors?
  • Workshop :
    • Retail & Distribution Apocalypse
    • Who is your Shape-Shifter?

 

2. Strategisch inzicht in innovatieve digitale marketing

  • Hoe beïnvloedt digitalisering het concurrentieel landschap?
    • Workshop : Impact of disruption
    • Sectoroverzicht: Wat speelt er in uw sector?
    • Case: Amazon.com
  • Back to the roots: herdefiniëren van je bedrijfs-DNA
  • Workshop :
    • Elementen van de value piramide
    • Value proposition design
    • Innovative Marketing Wheel
  • Digitale marketing strategie als commerciële driver (cases en best practises)

 

3. Business modellen voor waardecreatie in veranderende markten

  • Laws of growth
  • Digital & Data : motor voor nieuwe businessmodellen
  • The Unfair Advantage’
    • Wat is een Unfair Advantage?
    • Waarom is een Unfair Advantage noodzakelijk?
    • Waarom brengt Unfair Advantage op?
    • De 7 troeven van Unfair Advantage
    • Wat is een Unfair Disadvantage?
  • Workshop:
    • Wat zijn uw Unfair Advantages
    • Hoeveel scoort je bedrijf in de Unfair Cheeta-test?

 

 4. Leading digital change: sleutelrol voor managers

  • Succesfactoren in changemanagement
  • Stadia in digitale verandertrajecten
  • Essentiële skills
    • Hoe de 8 kritische change elementen aansturen
    • Hoe cultuur definieren : het raamwerk
    • Hoe de cultuur omschrijven : de statement
    • De voor- en nadelen van elke cultuur
    • Hoe de een cultuur opbouwen
  • Workshop:
    • Wat is uw bedrijfscultuur profiel

Docent(en)

d_00545

Carole Lamarque

Carole Lamarque is expert innovatieve marketing en stichtend vennoot van Duval Union Consulting. Daarnaast heeft ze 20 jaar ervaring in innovatieve en zeer competitieve marketing bij bedrijven als Shell, Proximus, Sanoma Media en Telenet. Haar grote passie? Strategische marketing, Innovatie en nieuwe technologieën. Haar jarenlange ervaring en kennis stelt ze graag ter beschikking als docente en gastspreker, als auteur van de boeken 'Unfair advantage' en 'Influencers'. Daarnaast maakt ze ook deel uit van de VRT Expert Data base en het Straffe Madammen project.

Praktische informatie

Prijs: 1 872 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data