Jaarlijks verschijnen er wereldwijd meer dan 500.000 nieuwe producten op de markt. 95% verdwijnt opnieuw na ongeveer 1 jaar. Hoe komt dat? En waarom ligt dat percentage zo hoog? En wat doen de resterende 5% beter dan de rest?

Trendwatcher Bert Van Thilborgh specialiseerde zich in technieken om gericht trends te detecteren en deze in te zitten in innovatieprojecten, marketingcampagnes of de ontwikkeling van nieuwe business modellen.

In dit webinar gaat hij specifiek in op de techniek van het trendkwadrant en de trendradar en hoe je dit zelf concreet kan inzetten.

Bestemd voor

  • marketeers
  • productmanagers
  • CEO's en zaakvoerders
  • R&D-medewerkers en -managers

 

Programma

In de webinar krijg je inzichten in:

  • Wat zijn trends ? En wat niet?
  • Waarom liggen trends aan de basis van de meest succesvolle producten?
  • Hoe gebruik je een trendradar én een trendkwadrant om op een succesvolle manier nieuwe producten of diensten te creëren, een marketingcommunicatiecampagne op te zetten of een nieuw business model of visie te ontwikkelen

Docent(en)

cr-00115803
Bert van Thilborgh

Bert van Thilborgh is CEO van Future Proved, een trendwatching- en innovatiebureau. Hij heeft jarenlange ervaring opgebouwd als marketing- en communicatiespecialist en is al jaren gepassioneerd door huidige trends, de toekomst en innovatie. Hij hielp al verscheidene bedrijven en organisaties, zoals Barry Callebaut, SBS, Belgacom, etc. via scenarioplanning en toekomstdenken. Energiek, enthousiast, creatief en gelouterd kenmerken de persoonlijkheid van de docent. Met een sterk methodologische aanpak brengt hij structuur en koppelt hij theorie aan praktische interactieve oefeningen.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 115 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

U kan dit webinar live bekijken, het is echter ook mogelijk de opname tot 2 maand na het webinar te (her)bekijken.

Documentatie:

Geboeid door trendanalyse en de mogelijkheden voor uw business? Bekijk dan zeker ook de opleidingen 'Trendwatching' en ‘Toekomstdenken en strategisch vooruitkijken’. 2 praktische opleidingen om een toekomstgerichte strategie uit te werken, te anticiperen op toekomstscenario's en invulling te geven aan 'wat als...' vragen.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data