U begrijpt hoe belangrijk groei is voor een gezond bedrijf. En dat duurzame groei teert op originele ideeën, verbeterde processen en de ontginning van nieuwe markten. Maar hoe brengt u die innovatie op gang? En hoe zorgt u ervoor dat waardevolle ideeën niet blijven hangen in brainstormfase?

Daar draait het om bij new product development: groei alle kansen geven. Hoe? Door vernieuwingsprocessen op gang te brengen en te verankeren. U leert de theorie én de praktijk tijdens deze tweedaagse opleiding. Deze topics komen onder meer aan bod:

  • Hoe laat u nieuwe ideeën opborrelen in uw organisatie? Hoe filtert u de meest waardevolle eruit?
  • Hoe houdt u die ideeën relevant – zeker als de trends veranderen?
  • Hoe overtuigt u het management van uw ideeën?
  • Hoe werkt u projectmatig van idee tot resultaat?

Uw resultaten

Na deze opleiding vertaalt u de concepten en instrumenten direct naar uw eigen professionele situatie:

  • U detecteert en neutraliseert interne krachten die het product development-klimaat verstoren.
  • U kiest feilloos de development-methode die het best past bij uw organisatie.
  • U overtuigt anderen van het belang en de waarde van uw new product development-strategie.
  • U zet een ideeënfunnel op die u zelf beheert en bijwerkt.
  • U coördineert het proces van idee tot resultaat.
  • U meet voortdurend de effecten van uw development-strategie en stelt verbeteringen voor.

Bestemd voor

De opleiding ‘new product development’ is er voor iedereen die vanuit zijn positie begaan is met de duurzame groei binnen zijn organisatie. Bijvoorbeeld:

  • Business developers
  • Productmanagers
  • Salesmanagers
  • Projectmanagers
  • Consultants
"

Door de interactieve aanpak, en voorbeeldoefeningen, is het mogelijk om dit zelf toe te passen binnen de eigen organisatie.

"
Wouter De Jonghe, business expert Vitalink, Agentschap Zorg en Gezondheid VSB
"

Ik heb veel geleerd tijdens deze opleiding, en het was daarnaast een plezierige ervaring. Veel bruikbare tips voor de praktijk.

"
Kim Breebaart, Technico Comm. Advisor, NN Insurance Belgium
"

Alles wat in de opleiding wordt aangebracht is zeer concreet en onmiddellijk bruikbaar. Na deze twee dagen heb je onmiddellijk zin om aan de slag te gaan.

"
Fran Delbeke, product development manager, Certis Europe
"

De sterke punten zijn de omzetting in de praktijk. Alles is direct toe te passen in je eigen werkomgeving. Praktijkgerichte opleiding waar je direct mee aan de slag wil gaan in je werkomgeving.

"
Tania Holemans, medewerker sparen bijkantoor NL, Argenta Spaarbank
"

Duidelijk en onmiddellijk toepasbaar lage drempel en geen 'stijve bedoeling'. De opleiding was duidelijk en je kan deze onmiddellijk toepassen op je eigen ervaring en werk. Leuke afwisseling tussen theorie en praktijk!

"
Wendy Leenders, procesbeheerder bijkantoor NL, Argenta Spaarbank

Programma

Wat is New Product Development?

  • Welke manieren van new product development zijn er?
  • Wat zijn de kritische succesfactoren?
  • Wat is het verschil tussen incrementele innovatie en plotse doorbraken?
  • Waarom is business development zo belangrijk?

Hoe past New Product Development in uw organisatie?

  • Hoe verhouden innovatie, new product development en uw organisatie zich tot elkaar?
  • Hoe herkent u de krachten die new product development blokkeren?
  • Wat is de juiste mix van strategieën voor uw organisatie?

Wat zijn de stappen van het new product development-proces?

1. Focussen

  • Een duidelijke probleemstelling formuleren
  • Ondersteunende vragen opstellen

2. Ideeën genereren

  • Het creatieve proces op gang brengen
  • De juiste vragen stellen
  • Een juiste instelling kweken en ideeënkillers afstoppen
  • Divergerende technieken hanteren

3. Ideeën convergeren en selecteren

  • Ideeën hergroeperen naar thema
  • Selectiecriteria uitwerken
  • Het selectieproces stroomlijnen
  • Een projectfiche maken
  • De businesscase en pitch voorbrengen

4. Prototyping

  • MVP of Minimum Viable Product
  • Gebruikerstesten
  • Feedback loop

5. Evalueren

  • Strategische keuzes verfijnen en controleren
  • Inspelen op nieuwe trends

6. Uitvoeren

  • De risico’s van de stage-gates inschatten
  • Omgaan met go en no-gomomenten in het planningsproces
  • Projectmanagement
  • Een eigen projecttemplate ontwikkelen

New Product Development vandaag en morgen

  • Hoe meet u succes van uw business development?
  • Wat zijn de actuele uitdagingen?

Docent(en)

D_03601.jpg

Dave Synaeve

Met zijn bedrijf Lector begeleidt Dave Synaeve organisaties en ondernemingen in hun creatieve proces. Dave heeft een ruime internationale ervaring als trainer voor o.a. Health Information Management, Propellor en JCI. Dave deed ervaring op in productontwikkeling bij Quadrat Medical Software (nu onderdeel van AGFA Healthcare). Hij breidde zijn kennis en ervaring nog verder uit bij Critical Care Company bij het opstarten van nieuwe markten in het buitenland.

Praktische informatie

Prijs: 1 471 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data