Recept voor succes in innovatie

De combinatie van goede tools, de juiste mensen, motivatie en hard werken is nog geen garantie op succesvolle innovaties. Bedrijven slagen er vaak niet in om écht game-changing producten te maken. En nochtans zijn innovatie én een succesvolle go-to-market cruciaal voor ondernemingen om vandaag overeind te blijven in de nieuwe, hypercompetitieve realiteit.

Lean Innovation & Demand Creation

Met enkele technieken en strategieën kunt u nochtans de kans op en grootte van het succes van uw product of dienst drastisch vergroten. Om echt succesvol te zijn moet een innovatief product of dienst aan twee voorwaarden voldoen:

  1. Desirability: Zit de markt wel te wachten op uw product of dienst?
  2. Go-2-market: Hoe gaat u een succesvolle vermarkting opzetten?

In deze tweedaagse gaat Yoav Nir, mede-uitvinder van Clickshare, tijdens de eerste module in op de ‘Lean Innovation Methodologie’. De tweede module met de go-to-market strategie ‘Demand creation & management’ wordt behandeld door Romeo Baertsoen, die als VP Strategic Marketing bij Barco, Clickshare ondersteunde in de groeifase.

Het opzet? Game-changing producten maken én vermarkten.

 

Uw resultaten

Na het volgen van deze training bent u in staat om:

  • zelf gebruik te maken van de lean methodologie om nieuwe producten te ontwikkelen en om de waarde van bestaande producten te verhogen.
  • de 7 stappen toe te passen om een product in de markt te zetten en zo commercieel succes te realiseren.

Programma

Module 1: Lean Innovation

  1. Wat is lean innovation?
  2. Wat is Game-changing innovation?
  3. Wat zijn de belangrijkste basis tools en principes van lean innovation?
    • Problem/Solution fit & Product/Market fit
    • Customer discovery & Customer validation
    • Customer Validation tools
    • De (technologie) curve
    • Kano model
  4. Hoe ontdekken en begrijpen van de klant (SAFARI techniek)?
  5. Waarom is innoveren zo moeilijk?
  6. Wat is het belang van de juiste intrapreneurship mindset en cultuur?
  7. Waarom is de rol van Product Management en de Product Owner zo belangrijk?
  8. Wat is een BoCo verkoper? 
  9. Hoe een succesvol multidisciplinair  team opzetten?
  10. Waar kunt u inspiratie vinden voor innovatie?
  11. Hoe omgaan met opinies en buikgevoel?
  12. Hoe hardware innovatie lean aan te pakken?
  13. Hoe weet u of u op de goede weg bent of niet?

Module 2: Aligned Go-2-Market in 7 stappen

  1. De Value Propositie: Hoe beschrijft u de klantenwaarde die u brengt en hoe verschilt die van substituten en competitie?
  2. Marketing Plan: Hoe zorgt u ervoor dat uw doelgroep weet dat uw unieke innovatie bestaat en hoe het een antwoord biedt op hun noden?
  3. Kampioen: Heeft u een ‘power player’ die uw innovatie vertegenwoordigt? Iemand die de eerste commerciële successen realiseert?
  4. Het verkoopkanaal: Kan uw innovatie hetzelfde kanaal gebruiken of is er een nieuw kanaal nodig om uw doelgroep te bereiken?
  5. Verkoopsprijsbepaling: Welke prijsstrategie kiest u bij het lanceren van uw innovatie?
  6. Alignering: Zijn de incentives voor de verschillende partijen die uw oplossing naar de markt brengen, gealigneerd?
  7. Training: Heeft zowel het kanaal als uw eigen verkoopsteam voldoende kennis om de nieuwe oplossing te verkopen?

Docent(en)

d_03748

Yoav Nir

Yoav Nir is de mede-uitvinder van ClickShare®, het draadloze presentatiesysteem dat hij bij technologiereus Barco mee tot een wereldwijd succes heeft helpen maken. Yoav Nir is burgerlijk ingenieur van opleiding en een pionier in Virtual Reality en Augmented Reality. Naast ondernemen, consulteert en coacht Yoav Nir bedrijven en ondernemers, en is hij public speaker. Yoav’s passie is technologie, maar hij houdt van eenvoud en apprecieert schoonheid. Game-changing Innovation is zijn eerste boek.

d_03756

Romeo Baertsoen

Romeo was gedurende meer dan 10 jaar lid van internationale directie comités waar hij zowel globale Supply chain en Strategic Marketing Teams aanstuurde. Vandaag ondersteunt hij bedrijven bij hun transformatie naar een geïntegreerde ‘Demand Creation & Management’ aanpak. Academisch houdt Romeo Masters in Architecture, Marketing & Business Administration. Daarnaast behaalde hij ook certificaten in Strategic Marketing aan Stanford University & Supply Chain aan Vlerick Business School.

Praktische informatie

Prijs: 1 471 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Documentatie:

Voor elke deelnemer voorzien we een exemplaar van het boek ‘Game Changing Innovation’.

Een praktisch naslagwerk voor iedereen die betrokken is bij innovatieprocessen.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven