Hoe wordt u een succesvol business development manager? Hoe zet u groei-opportuniteiten om en creëert u concurrentievoordeel voor uw organisatie?

Het business development management programma belicht hoe u bedrijfsopportuniteiten kunt onderzoeken en hoe u ontwikkelingsactiviteiten kunt plannen om uw bedrijf te laten groeien.

 

Methodische en actiegerichte aanpak

Succesvol business development vraagt om een strategische, methodische en actiegerichte aanpak. Met een duidelijke focus op bedrijfsgroei, krijgt u tijdens deze driedaagse de tools in handen om commerciële en businessopportuniteiten ten volle te benutten en om te zetten in concurrentievoordeel.

Uw resultaten

Dit programma stelt u in staat om:

  • een business development strategie en plan te ontwikkelen
  • op ‘lean’ wijze bedrijfsontwikkelactiviteiten te detecteren, selecteren en initiëren
  • een business development team samen te stellen en te coördineren
  • diverse business development modellen te gebruiken en toe te passen in de eigen werkomgeving
  • de waarde in te schatten van verschillende samenwerkingsverbanden zoals joint ventures, onderaanneming, franchise, ...

 

Bestemd voor

Iedereen die strategisch verantwoordelijk is om de richting en toekomst van een bedrijf te bepalen en die het mandaat heeft om bedrijfsontwikkelactiviteiten voor te bereiden en op te starten, zoals:

  • business development managers/directie
  • sales managers/directie
  • marketing managers
  • key account managers

Programma

1. Business development strategie 

  • Groeistrategieën
  • Business development opportuniteiten
  • Kernstrategie, kernactiviteiten (core business) en stakeholder analyse
  • Business model analyse

2. Business development methodiek en plan

  • Onderdelen en werkwijze

3. Financiële inschatting

  • Financiële en risicoanalyse
  • Business cases

4. Multidisciplinaire business development teams

  • Talenten, rollen en competenties van een business development manager en een business development team
  • Samenstelling en vorming van een business development team
  • Leiding geven aan business development managers of -team

5. Samenwerkingsmodellen met partners

  • Mogelijkheden en soorten
  • ROI-bepaling

Docent(en)

d_03825

Chris Delvaux

Chris Delvaux heeft meer dan 15 jaar ervaring als senior consultant en is zaakvoerder van THRUST. Hij is gespecialiseerd in het optimaliseren van het commercieel strategisch vermogen van organisaties, in go-to-market optimalisatie, in business model innovatie en service design. Vanuit THRUST begeleidt hij organisaties bij commerciële transformaties en groeitrajecten met focus op klantrelaties, verkoop en teams. Zijn klanten zijn bedrijven uit diverse sectoren en activiteiten. Hij is getraind in service design thinking (Amsterdam) en in business model innovatie (St. Gallen).

Praktische informatie

Prijs: 1 872 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven