Leading the strategy for digital economy

De nieuwe digitale economie is een feit. En bedrijven die in de toekomst een competitief voordeel willen behalen én behouden staan voor een totale business transformatie naar het digitale. Digitalisering heeft m.a.w. een drastische impact op de manier waarop er business gedaan wordt.

De verworven inzichten uit meer of minder succesvolle initiatieven vormen de basis voor deze driedaagse masterclass.

De focus ligt hierbij op een aantal cruciale elementen om van digitale businesstransformatie een succes te maken:

  • Roadmap voor digitale business transformatie
  • Strategisch inzicht in innovatieve en digitale marketing
  • Business modellen voor waardecreatie in veranderende markten
  • Leadershipskills om change en digitale initiatieven te begeleiden

Pluspunten

Academische inzichten en praktische workshops wisselen elkaar af in deze 3–daagse training. Templates, modellen en strategische kaders werkt u uit in kleine groepen waardoor u tot concrete resultaten en een plan van aanpak komt.

Bestemd voor

  • executives en senior managers
  • general management
  • marketing management
  • directie
  • leden van de raad van bestuur
"

Sterk punt van deze cursus is dat je ook echt iets leert van andere bedrijven, met welke moeilijkheden zij geconfronteerd worden. De praktische oefeningen met deelnemers van andere bedrijven waren verrijkend.

"
Patrick De Craene, Directeur, Baloise Insurance

Programma

1. Opportuniteiten van de digitale economie

  • Digitale transformatie & disruptie: de realiteit voorbij de ‘fuzz’
  • Welke disruptieve megatrends beïnvloeden bedrijven?
    • From Demand to Distribution channels
    • Marketing backbone
    • Vertical competition : the Shape-Shifter
    • Digital everything
    • Artificial Intelligence
  • 6 best practices : wat kunt u leren van disruptors?
  • Workshop :
    • Retail & Distribution Apocalypse
    • Who is your Shape-Shifter?

 

2. Strategisch inzicht in innovatieve digitale marketing

  • Hoe beïnvloedt digitalisering het concurrentieel landschap?
    • Workshop : Impact of disruption
    • Sectoroverzicht: Wat speelt er in uw sector?
    • Case: Amazon.com
  • Back to the roots: herdefiniëren van je bedrijfs-DNA
  • Workshop :
    • Elementen van de value piramide
    • Value proposition design
    • Innovative Marketing Wheel
  • Digitale marketing strategie als commerciële driver (cases en best practises)

 

3. Business modellen voor waardecreatie in veranderende markten

  • Laws of growth
  • Digital & Data : motor voor nieuwe businessmodellen
  • The Unfair Advantage’
    • Wat is een Unfair Advantage?
    • Waarom is een Unfair Advantage noodzakelijk?
    • Waarom brengt Unfair Advantage op?
    • De 7 troeven van Unfair Advantage
    • Wat is een Unfair Disadvantage?
  • Workshop:
    • Wat zijn uw Unfair Advantages
    • Hoeveel scoort je bedrijf in de Unfair Cheeta-test?

 

 4. Leading digital change: sleutelrol voor managers

  • Succesfactoren in changemanagement
  • Stadia in digitale verandertrajecten
  • Essentiële skills
    • Hoe de 8 kritische change elementen aansturen
    • Hoe cultuur definieren : het raamwerk
    • Hoe de cultuur omschrijven : de statement
    • De voor- en nadelen van elke cultuur
    • Hoe de een cultuur opbouwen
  • Workshop:
    • Wat is uw bedrijfscultuur profiel

Docent(en)

d_00545
Carole Lamarque

Carole Lamarque is expert innovatieve marketing en stichtend vennoot van Duval Union Consulting. Daarnaast heeft ze 20 jaar ervaring in innovatieve en zeer competitieve marketing bij bedrijven als Shell, Proximus, Sanoma Media en Telenet. Haar grote passie? Strategische marketing, Innovatie en nieuwe technologieën. Haar jarenlange ervaring en kennis stelt ze graag ter beschikking als docente en gastspreker, als auteur van de boeken 'Unfair advantage' en 'Influencers'. Daarnaast maakt ze ook deel uit van de VRT Expert Data base en het Straffe Madammen project.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 917 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Deep Dive-pakket van de Digital Marketing Academy.  Indien u het volledig pakket koopt, geniet u van 20% korting en betaalt u 4255 euro (excl. BTW).

Inschrijven

Data

Ontdek alle strategie en innovatie opleidingen

Het ruime en gevarieerde aanbod opleidingen rond strategie en innovatie biedt u de nodige inzichten en vaardigheden om uw organisatie op lange termijn te versterken.