Wat maakt een organisatie succesvol vandaag en morgen? Niet alleen een topproduct, een uitgekiende marktstrategie of ervaren medewerkers? Neen, meer en meer groeit het besef dat het welzijn van medewerkers hier voor een groot stuk toe bijdraagt. En dat is nét het domein waar een impactvolle interne communicatie op inspeelt.
Interne communicatie: succesfactor voor organisaties
Zo is een goed doordachte interne communicatie een waardemeter voor de betrokkenheid van medewerkers in het bedrijf: mensen worden immers gemotiveerd door wat ze horen of lezen, ze raken geïnspireerd door hun managers of collega’s, het schept een vertrouwensband.
Communicatie is bovendien de belangrijkste voedingsbodem voor elke bedrijfscultuur. Wie veranderingen wil doorvoeren, kan best van tevoren een doordachte communicatiestrategie uitdokteren.
Speerpunten van interne communicatie
Welke factoren en communicatiemiddelen zijn vandaag de dag bepalend voor een succesvol intern communicatiebeleid en hoe beïnvloedt u ze?
Welke organisatiestructuren zijn van belang: van inventarisatie van de diverse activiteiten en competenties tot een sterk strategisch plan.
Hoe ondersteunt en begeleidt interne communicatie veranderingsprocessen (reorganisaties, overnames, internationalisering, ...)?
U leert de situatie in uw bedrijf inschatten en krijgt concrete tips om het beleid en uw intern communicatieplan bij te sturen.