Neemt u soms uw kantoor onder de loep? Veel administratieve diensten werken al jaren op dezelfde manier, terwijl de professionele wereld evolueert – en snél. Het Nieuwe Werken, paperless offices, Bring Your Own Device, ... Welke veranderingen en vernieuwingen past u toe? Hoe gaat u er efficiënt mee om? En hoe meet u uw vooruitgang? De opleiding ‘Performance improvement voor de assistant’ geeft u de handvaten om nóg gerichter en slimmer te werken.

Van analyse naar performance improvement

De eerste stap naar performance improvement? Een grondige analyse van uw werkwijze. Wat loopt goed? Wat kan vlotter? Kluwer Opleidingen helpt u om uw processen structureel te verbeteren. U legt uw doelen en werkprocessen op papier vast, leert technieken om de informatiestroom de baas te blijven, en ontdekt functionaliteiten van Outlook die u het leven gemakkelijk maken. Zo daalt uw doorlooptijd, en stijgt uw performantie: de weg naar operational excellence is dus vrij!

Boek resultaat met performance improvement

  • U krijgt inzicht in uw eigen werkwijze en in die van uw secretariaat.
  • U stelt doelen op, meet de vooruitgang en evalueert uw processen, met de tools die u krijgt tijdens de opleiding.
  • U gaat efficiënter om met uw mailbox.
  • U werkt resultaatgericht, flexibel en tijdsonafhankelijk, met een gezonde verhouding tussen werk en privé.
  • U filtert de informatiestroom die op u afkomt, en behoudt het overzicht.

Kortom: na de opleiding performance improvement krijgt u meer gedaan in minder tijd. En meet u het start- en eindniveau van uw secretariaat en uw eigen prestaties.

Bestemd voor

  • managementassistants
  • directiesecretaresses
  • officemanagers
  • leidinggevenden van een secretaressepool
  • verantwoordelijken voor de optimalisatie van de administratieve en secretariële organisatie
"

Deze opleiding neemt je mee naar het functioneren van de assistant anno 2016. Praktische tips and tricks komen aan bod alsook begeleiding in het uitwerken van procedures, projectplannen, ... Het uitwisselen van ervaringen met de overige deelnemers is een absolute meerwaarde!

"
Lesley Spans, Office Coordinator, Groep Sportoase
"

Ik was zeer tevreden en enthousiast over de opleiding. Te meer omdat dankzij de opdeling in 4 sessies, we de tijd en ruimte hadden om er mee aan de slag te gaan.

"
Sandra Lys, assistente, Electrabel
"

Deze cursus is een aanrader voor alle assistenten die nog meer structuur in hun job willen brengen. De trainer geeft ook veel tips die bruikbaar zijn in een assistentenpool. Het sterke punt van deze cursus is het constant toetsen van de theorie met de praktijk, met je eigen werkomgeving.

"
Cindy Goubert, managementassistant, Belgacom
"

Mijn verwachtingen waren hoog gespannen en werden ook perfect ingevuld! Sterk punt is dat opleiding in 4 dagdelen georganiseerd wordt met tussenpauzes van een aantal weken. Zo krijgt de cursist de gelegenheid zelf een eigen praktische bijdrage te leveren en uit te werken gebaseerd op eigen werkomgeving. Resultaten en tips worden besproken in klasverband. Men kan eigen ervaringen uitwisselen met lotgenoten.

"
Heidi Dekyvere, managementassistant, Recticel Insulation

Programma

Voorafgaande intake

Bij inschrijving ontvangt u een in te vullen vragenlijst. Door deze ingevuld terug te sturen krijgt de docente inzicht in uw persoonlijke werksituatie. Zo kan ze zich optimaal voorbereiden om de workshop aan te passen aan uw persoonlijke situatie en verwachtingen.

Sessie 1: Vastleggen van processen

Uw dagelijkse werk (even) uit handen geven? Het verloopt probleemloos met een goede procesomschrijving: de eerste stap in performance improvement. Dat levert een kwaliteitsvol, flexibel team op. Waarin iedereen elkaars taken kan overnemen. Onopgemerkt voor de buitenwereld. Met een constante kwaliteit. U leert hoe u waterdichte procesbeschrijvingen opstelt en maakt er meerdere, passend bij uw werk.

Sessie 2: Het Nieuwe Werken voor u als assistant? Het kan!

Efficiënt, flexibel en tijdsonafhankelijk aan de slag gaan? Met een goede werk-privébalans? Het kán – ook voor een assistant. Hoe? Ontdek de tools, de do's-and-don'ts, de trucs én de winst van Het Nieuwe Werken. Het Nieuwe Werken is ook voor een assistant haalbaar. U leert de voordelen en maakt kennis met tal van oplossingen voor de moeilijkheden.

Sessie 3: Informatiemanagement in optima forma

  • Moeiteloos alle documenten van u en uw manager opbergen én direct terugvinden? U leert hoe u een - voor iedereen - overzichtelijke indeling ontwerpt voor uw digitaal archief. Zoektijden behoren vanaf nu tot het verleden en twijfels welk document waar te archiveren worden weggenomen. Beter archiveren kunt u leren!
  • Tips en trucs om informatie sneller te vinden:
    • slim zoeken op internet (google, RSS-feeds)
    • zoeken in social media (gebruik lijsten, hashtags #…)
    • vlot uw e-mail doorzoeken

Sessie 4: Controle over uw Outlook mailbox en uw manager

  • Elke dag uw hoofd én uw inbox leeg
  • Snel verwerken van uw e-mail
  • De 2-minuten regel
  • Handige tips om nooit meer het overzicht te verliezen
  • Organiseren van taken en taaklijsten
  • Sneller dan de muis: sneltoetsen!
  • Datumnavigator in optima forma
  • In één keer alle bijlagen uit uw mailbericht printen of opslaan
  • Communiceren met uw manager via directe celbewerking
  • Automatisch regelen van uw email
  • Contactpersonen en distributielijsten delen en doorsturen

Trainingsaanpak

Tussen de opleidingsdagen door gaat u zelf aan het werk. U maakt enkele tussentijdse opdrachten en toetst wat u leerde in uw eigen werkomgeving. De taken worden besproken tijdens de volgende opleidingsdag. Zo ziet u onmiddellijk de kansen voor performance improvement en hoe u die benut.

Interactieve ervaringsuitwisseling gegarandeerd

Er worden maximaal twaalf deelnemers uit minstens vier verschillende organisaties toegelaten. Zo bent u zeker van een stevig pakket nieuwe kennis, ervaringen en ideeën.

Docent(en)

Marianne H.M. Smits

Marianne H.M. Smits is adviseur en dagelijks actief in het optimaliseren van management- en directieondersteuning. Haar deskundigheid is het vernieuwen van het secretariële proces en het coachen van secretaressen en managers naar een effectieve samenwerking. Zij is de auteur van diverse boeken zoals 'De secretaresse als gatekeeper', de werkwijze 'Elektronisch archiveren' en de 'Secretaresse Assistent'.

Praktische informatie

Prijs: 1 425 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Partner(s)

Inschrijven