Kom nog sterker uit de hoek als management assistant

Management assistant zijn? Dat is organiseren en delegeren. Leidinggeven en samenwerken. Luisteren en meedenken. En ook: het hoofd koel houden wanneer de drukte rondom u raast. Veel van die kwaliteiten hebt u van nature. Andere scherpt u aan tijdens deze opleiding:

  • assertiever communiceren met collega's of klanten
  • voorkomen en oplossen van conflicten
  • delegeren en leidinggeven
  • collega’s overtuigen en motiveren
  • efficiënter samenwerken

Popelt u om uzelf bij te spijkeren? In deze tweedaagse opleiding leert u uw kwaliteiten ten volle te benutten en haalt u meer voldoening uit uw job.

Word de management assistant op wie uw collega’s vertrouwen

U voelt u als een vis in het water als management assistant, officemanager of (directie-)secretaresse. Maar u voelt ook dat u in sommige vaardigheden nóg kunt groeien. Hoe? Dat leert u in deze opleiding. U start vanuit uw eigen kracht en leert zo doeltreffend samenwerken met collega’s en klanten. Kortom: u ontplooit uzelf tot de zelfbewuste management assistant op wie uw collega’s vertrouwen.

Boost uw werklust als management assistant

Deze cursus vertrekt vanuit uw leefwereld als management assistant. U werkt er individueel én in team aan concrete opdrachten. En steekt minstens evenveel op van de ‘babbel’ met andere management assistants. Het resultaat? Een impuls vanjewelste die u boordevol enthousiasme terug naar de werkvloer stuwt.

Bestemd voor

  • directiesecretaresses
  • secretaresses
  • management assistants
  • officemanagers

met enkele jaren ervaring

"

Super ervaring. Heel veel tips en tricks gekregen, die ik nu al in de praktijk toepas. Een aanrader voor iedereen die antwoorden wil op zijn specifieke vragen en valkuilen. Het heeft me geholpen om moeilijke situaties in vraag te stellen en ook op een meer assertieve maar toch collegiale manier te communiceren.

"
Machteld Lambaerts, Management Assistant to CEO and CFO, BMW Financial Services
"

Heel leuke docente die aandacht had voor de noden en behoeften van de deelnemers, heel aangenaam gebracht met de nodige voorbeelden en praktijkervaringen. Deze opleiding heeft me veel nuttige tools aangereikt die me zullen helpen om mijn job nog beter in te vullen en uit te oefenen. Ook op persoonlijk vlak heb ik hier zeker wat opgestoken.

"
Sandra De Rycke, Sales & Marketing Assistant_Analyst, Becton Dickinson France, Belgian Branch
"

De persoon die de cursus volgt staat centraal, er wordt vanuit zijn/haar knelpunten gewerkt. Veel herkenning ook in de hekelpunten van anderen, die nu kunnen aangepakt worden.

"
Guyette Beeckman, Personnal Assistant Plant Manager, Tupperware Belgium
"

Alles binnen de opleiding kan gebruikt worden zowel binnen de werkomgeving als in de privésfeer. Het feit dat er gewerkt wordt vanuit de ervaring van de deelnemers maakt alles heel praktisch en duidelijk. Wat ik in deze 2 dagen geleerd heb, ga ik zeker en vast gebruiken. Een aanrader voor elke assistent!!!

"
Dorien Grosemans, personal assistant, Eurostation
"

Als je al enkele jaren in het vak zit, kan je soms de positieve punten niet meer herkennen in je job. Als je deze opleiding volgt krijg je terug die boost en die zelfcoaching om er terug iets uitdagend van te maken. Zeker een aanrader.

"
Véronique De Boeck, directieassistente, L'Oréal

Programma

DAG 1: Beter functioneren als management assistant

1. Werken vanuit mijn kracht

  • Hoe ontwikkel ik mijn kwaliteiten en zelfvertrouwen als management assistant?
  • Hoe herken ik valkuilen, uitdagingen en allergieën?
  • Hoe vergroot ik mijn zelfvertrouwen als management assistant?
  • Waarom is een positieve ingesteldheid zo belangrijk op de werkvloer?
  • Hoe behoud en vergroot ik mijn motivatie in mijn dagelijks werk?

2. Werken met anderen: communicatievaardigheden en -technieken

  • Actief luisteren: hoe laat ik zien dat ik luister?
  • Lichaamstaal: spreken zonder woorden

3. Zeker zijn van mezelf: assertiviteit

  • Hoe vind ik een goed evenwicht tussen constructief meewerken en respect voor mijn eigen mening?
  • Hoe vergroot ik mijn overtuigingskracht?
  • Kan ik op een opbouwende manier kritiek krijgen én geven?

DAG 2: Doeltreffend samenwerken in teamverband

1. Samenwerken

  • Wat is het geheim van een team dat succesvol samenwerkt?

2. Leidinggeven

  • Wat mag een medewerker van een leidinggevende verwachten?
  • Hoe pas ik situationeel leidinggeven in de praktijk toe?
  • Wanneer en hoe kan ik delegeren?

3. Conflicthantering

  • Hoe herken en voorkom ik snel conflicten op de werkvloer?
  • Welke bouwstenen en plan van aanpak heb ik nodig om een conflict kordaat aan te pakken?

Docent(en)

cr-00004094

Sabine Tobback

Sabine Tobback deed internationale bedrijfservaring op tijdens een jarenlange carrière bij Exxon Mobil in België, Nederland, Frankrijk en de Verenigde Staten. Zij werkte er op de hr-afdeling o.a. als Expatriate Team Leader en Employer Development Advisor. Sinds 2000 werkt ze als zelfstandig consulente, gespecialiseerd in executive coaching en loopbaanbegeleiding. Zij kan dan ook een unieke mix van theorie en doorleefde praktijk aanbieden. De levensechte voorbeelden die zij aanhaalt, maken elke opleiding extra boeiend en leerrijk.

Bij Exxon Mobil werkte zij o.a. de jobplanning en ontwikkeling van managementassistants uit. Haar trainingen voor deze doelgroep zijn dus echt op maat uitgewerkt.

Praktische informatie

Prijs: 1 395 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Deze opleiding scoort:

8,4/10

Score docent(en):

9,1/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Partner(s)

Inschrijven