Groeien op bestaande klanten is tegelijk de snelste groeistrategie met de minste risico’s. CRM is dus een cruciale bedrijfstrategie en een bekende groeiversneller: enerzijds verhoogt het omzet en winst, anderzijds versterkt het de klantentevredenheid.

Een CRM strategie maakt verkoop veel doelgerichter en sneller, maakt marketing veel kostefficiënter en succesvoller, vereenvoudigt bedrijfsprocessen en zorgt voor grotere voorspelbaarheid van toekomstige omzetten. Maar voor welke bedrijven realiseert CRM vooral waarde en wat zijn de praktische aspecten om een CRM strategie uit te voeren? Dat zijn de twee hoofdtopics van deze to-the-point dagopleiding over CRM.

Doelstellingen

Tijdens de opleiding wordt CRM vanuit diverse invalshoeken belicht:

  1. De meerwaarde van CRM: aan de hand van diverse strategische groeimodellen leert u de waarde van CRM voor uw bedrijf inschatten.

  2. De praktische aspecten: hoe kunt u CRM implementeren en uitvoeren in uw bedrijf? Welke klantenkennis is nodig om welke strategische doelen te realiseren. Wat zijn de belangrijkste aspecten van een succesvolle implementatie? Wat zijn de valkuilen en hoe ze vermijden?

Pluspunten

Als groeistrateeg van zowel starters, kmo’s als Bel20-bedrijven put de docent uit een ruime ervaring met CRM-implementaties. Zijn visie op CRM: "Het mooiste aan CRM is dat het omzets- en winstverhoging automatisch koppelt aan hogere klantentevredenheid, wat in de toekomst nog meer omzet realiseert en een hogere life time value van de klant oplevert."

Uw resultaten

Deze opleiding stelt u in staat om CRM zowel theoretisch als praktisch als een integrale bedrijfsstrategie toe te passen in uw organisatie. Geen droge materie maar direct concreet praktisch toepasbaar!

Opgelet: Dit is geen IT-opleiding en ook geen CRM-tool-demonstratie.

Bestemd voor

Deze volledige maar tegelijk to-the-point CRM-opleiding is een must voor elke functie in bedrijven die bezig zijn met groei, klantentevredenheid en businessstrategie, zoals:

  • Sales managers
  • Marketeers
  • IT-managers
  • Zaakvoerders
  • CEO’s
"

De inhoud voldoet aan mijn verwachtingen, omdat deze zeer praktisch is en overzichtelijk. Het sterke punt van de opleiding is de kleine groep van de opleiding, dit maakt de sessie zeer interactief en zeer toegankelijk voor de vraagstelling...

"
Geert Labarque, IT, Tribu
"

Sterk: De voorstelling van CRM als instrument en niet als IT-tool. Vooral deze zin uit de cursus is mij bijgebleven: 'CRM is geen proces maar een integrale bedrijfsstrategie'.

"
Hans Van Ootegem, ICT-manager, Havenbedrijf Gent agh
"

Zeer interessante opleiding die een beter inzicht geeft in de strategische waarde van CRM voor het bedrijf. Vooral interessant bij introductie van CRM als motivator voor zij die ermee moeten werken. Pluspunten? Zeer praktisch. Zeker nuttig voor mensen van bedrijven waar men CRM wil introduceren (vooraf - als motivator).

"
Deelnemer 2012, ,
"

De docent weet duidelijk waar hij het over heeft.

"
Nancy Van Goolen, business consultant, Telenet

Programma

Het potentieel van CRM voor uw bedrijf

  • Gebruik van strategische modellen om de waarde te bepalen van CRM voor het eigen bedrijf

De uitvoering van een CRM-beleid

  • Hoe kan sales sneller groeien door CRM implementatie?
  • Op welke manier wordt marketing efficiënter door CRM implementatie?
  • De typische problemen binnen organisaties rond investeringen in en exploitatie van data.
  • In welk stadium van CRM bent u en hoe kunt u dit verbeteren?
  • Hoe kunt u cross- en vooral upselling realiseren met CRM?
  • Welke klantensegmenten leveren door CRM de beste winsten op en hoe ontdekt u die?
  • Welke loyaliteitsprogramma’s zijn er en hoe maakt u een keuze?
  • Wie moet er in uw bedrijf betrokken worden om een CRM-strategie succesvol te implementeren?
  • Hoe realiseert u een member-gets-member-actie gebaseerd op een geschikte CRM-strategie?
  • Hoe multi-channelcommunicatie realiseren?
  • Hoe geïndividualiseerde klantenproposities realiseren?
  • Hoe bouwt u switchingbarrières in op basis van CRM?
  • Hoe realiseert u een volledig klantbeeld op basis van databases en marktonderzoek?

Docent(en)

Geert Vanhees

Groei en businessinnovatie is de dagdagelijkse praktijk van Geert Vanhees, zaakvoerder van 4Growth, een management consulting bedrijf dat focust op het realiseren van groei op basis van business strategie, marketing strategie en communicatiestrategie. Geert startte zijn carrière aan bedrijfszijde in marketingmanagement. Nadien werkte hij een aantal jaren aan bureauzijde als account director en strategic planner bij internationale communicatiebureaus zoals Saatchi&Saatchi en BBDO voor hij vice president marketing werd in twee internationale b2b bedrijven. Geert doceert sinds 2004 Branding en business strategie (Vlerick Business School) en Productmanagement, Mini-MBA, CRM en Groeistrategieën bij Kluwer Opleidingen. Hij richte in 2004 4Growth op.

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven