Het recept voor trouwe klanten? Customer service

Investeert u in nieuwe klanten? Slim. Maar denkt u ook aan uw bestaande? Want prospects overtuigen, kost tot vijf keer meer dan een klant opnieuw doen bestellen. Koester daarom uw klanten. Want consumenten hadden nooit eerder zoveel keuze. Het tegengif om uw klanten bij u te houden? Een onovertroffen customer service.

Customer service ís de toegevoegde waarde

Customer service reikt verder dan één dienst of afdeling. “The sales team is not the entire company, but the entire company should act as a sales team”, aldus businessgoeroe Heinz Goldmann. Een klant zoekt toegevoegde waarde. En u bepaalt die mee, of u nu IT-technicus, back office of helpdeskmedewerker bent. Ontdek in één dag hoe u een wezenlijk verschil maakt, met deze opleiding voor aftersales.

Customer service: meer dan dienst na verkoop

De dienst na verkoop is maar één aspect van klantenservice. Want een succesvolle customer service denkt op élk moment aan zijn klant. Hoe? De docent neemt u in één dag mee door de belangrijkste vaardigheden. Het resultaat:

  • U leert de gouden regels voor telefoon- en e-mailcommunicatie.
  • U buigt een klacht om in een kans om uw klant aan u te binden.
  • U ontdekt hoe u van tevreden klanten rasechte ambassadeurs maakt voor uw bedrijf.

Pluspunten

In 1 dag worden uw 'After Service Skills' naar een hoger niveau getild en bent u in staat voor uw klanten een echte meerwaarde te creëren. Door een optimale dienstverlening kunt u net dat verschil maken met uw klantenportfolio zodat die u een duidelijke commerciële voorsprong ten opzichte van uw concurrenten oplevert.

Bestemd voor

  • customer service of medewerkers van een klantendienst
  • helpdeskmedewerkers
  • dienst-na-verkoop-medewerkers
  • iedereen die met klanten in contact komt in een aftersales-fase.
"

Interactieve cursus met nadruk op onmiddellijk in de praktijk toepasbare technieken rond customer service.

"
David Vanhoven, service manager, Cegeka
"

De sterke punten van deze opleiding zijn: de inhoud, praktische bruikbaarheid, makkelijk te onthouden en toe te passen van concrete tips ...

"
Chris Van Den Abbeele, customer support officer, Niko
"

Deze opleiding geeft je een inzicht over hoe en vooral waarom te communiceren met klanten, over verschillende hoogtes en door gebruik te maken van verschillende platforms.

"
Benny Van der Steen, Senior Process & Training Engineer, GEA Process Engineering Courtoy
"

Na deze opleiding sta je sterker in je schoenen naar klanten toe! Deze cursus vormt een uitstekende basis hoe je dient om te gaan met klanten, dankzij de nodige tips en feedback van de docent.

"
Daisy Van Essche, salesassistent, Belgische Distributiedienst

Programma

1. De impact en rol van customer service in het bedrijf

  • Customer service en het bedrijfsimago
  • Tevreden klanten zijn loyale klanten
  • Terugkoppeling van klantenfeedback zorgt voor verbeterde service/diensten/producten

2. Effectieve klantencommunicatie

  • Communicatie met klanten en stakeholders
  • Evaluatie en bewustwording van de huidige aanpak: Service Mission Statement
  • Verbeterpunten
  • Constructieve feedback: key-factoren
  • Case en oefeningen

3. Telefoontechnieken

  • Bijzonderheden van mondelinge communicatie: geen beeld, enkel klank
  • Beter gebruik van de telefoon
  • Gebruik van specifieke woordenschat
  • Oefeningen

4. E-mailcommunicatie

  • De voor- en nadelen van e-mail
  • Het belang en gebruik van e-mail
  • Gouden regels
  • Oefeningen en voorbeelden

5. Klachtenmanagement

  • Psychologische dimensie van klachten: omgaan met emoties
  • Inzicht in het mechanisme van ontevreden klanten
  • Erkennen en omgaan met klachten op een gestructureerde en constructieve manier
  • Draaiboek voor klachtenmanagement
  • Preventieve maatregelen en initiatieven ter compensatie van klachten
  • Cases en oefeningen

6. Conflicthantering

  • Vermindering van het stressniveau bij conflicten met interne en externe klanten
  • Inzicht in stressfactoren en conflictsituaties
  • Het gebruik van overtuigingstechnieken
  • Conflictsituaties vermijden
  • Richtlijnen voor conflicthantering
  • Een boze klant wordt een tevreden ambassadeur van uw bedrijf
  • Cases en oefeningen

Docent(en)

Eric Loockx

Eric Loockx, zaakvoerder, Crescendo Coaching & Consulting

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

Wie een salesopleiding volgt, kan die uitbreiden met LanguagePro, een online taalcoaching, 100 procent op maat van sales professionals. LanguagePro bestaat uit 5 individuele taalsessies, die aansluiten bij wat u leerde in de salesopleiding. U volgt de lessen in het Frans of Engels, online en op een plaats en moment naar keuze. LanguagePro kost 249 euro (excl. 21 % btw) en wordt u aangeboden door Kluwer Opleidingen in samenwerking met ElaN Languages. Meer informatie.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Partner(s)

Inschrijven