Zet uw tijdswinst om in cash

In de huidige businessenvironment waar de werkdruk steeds toeneemt, is een efficiënte planning en tijdsbesteding van essentieel belang. Ook als verkoper of accountmanager moet u uw tijd optimaal te verdelen tussen prospecteren, bestaande klantenrelaties onderhouden, offertes afhandelen en op dringende vragen van klanten antwoorden.

En net daar loopt het wel eens mis. Ervaart u wel eens het gevoel dat u onvoldoende tijd hebt en dat u niet meer toekomt aan de échte corebusiness van uw salesjob? Namelijk focussen op klanten en projecten die renderen in plaats van op zaken die nodeloos veel tijd en bijgevolg veel geld kosten.

Doelstellingen

Deze interactieve workshop verschaft u in 2 dagen inzicht in de factoren die tijdrovend zijn in uw salesjob en die dus per definitie geld kosten. Zo krijgt u een antwoord op de volgende belangrijke vragen:

  • Op welke ‘tijdrovers’ hebt u zelf vat?
  • Welke externe factoren beïnvloeden uw timemanagement?
  • Welke tools kunt u aanwenden om die externe tijdrovers bespreekbaar te maken en in de toekomst te vermijden ?
  • Hoe krijgt u een betere controle over uw tijdsbesteding waardoor de stress beheersbaar blijft?

Pluspunten

Een echte workshop: de deelnemers werken interactief mee en reiken hun problemen en cases aan, waarmee ze nadien aan de slag gaan.

U gaat naar huis met uw eigen actieplan waarmee u tijd en stress bespaart.

Uw resultaten

U investeert 2 dagen en krijgt de tools aangereikt die u nodig hebt om een optimaal rendement uit uw tijdsbesteding te halen. U krijgt bovendien inzicht in uw huidige patroon van tijdsbesteding en aan de hand van een concreet actieplan leert u hoe u dit kunt optimaliseren.

Bestemd voor

Elke salesprofessional die meer rendement wil halen uit zijn tijdsbesteding:

  • accountmanagers
  • verkopers
  • salesexecutives
  • vertegenwoordigers
  • commercieel afgevaardigden

Programma

Dag 1

A. Timemanagement in een salesfunctie

  • Wat houdt dat in?
  • Wat is het zeker niet?
  • Welke rol speelt 'toeval'?

B. De 4 basiswetten van timemanagement in sales

1. Pareto

  • Werkt u met doelstellingen?
  • Is 6 klanten per dag bezoeken altijd nodig?
  • Bent u als verkoper met de juiste dingen bezig?
  • Doet u als verkoper de dingen ook goed?
  • Welke klanten verdienen uw tijd? En waarom bent u dan bij andere klanten?

2. Murphy

  • Wanneer loopt het verkeerd in een salesjob?
  • Hoe voorkomt u dat een verkoopsgesprek 'verloren tijd' is?
  • Wat moet u voorbereiden in een commerciële functie?
  • Hoe bouwt u 'pechstroken' in om de zaken die verkeerd lopen, op te vangen?

3. Parkinson

  • Werkt u met deadlines?
  • Hoe stelt u juiste deadlines?
  • Hoe voorkomt u dat de duur van uw verkoopsgesprekken uit de hand dreigt te lopen?

4. Eisenhouwer

  • Is in sales alles wat dringend is ook belangrijk en vice versa?
  • Wat krijgt prioriteit?
  • Moet u elke offerte zonodig zelf maken?
  • Is koffie drinken bij een goede klant verloren tijd? Zijn er alternatieven?

Dag 2

A. Vier tips voor timemanagement in sales

  • To do-lijsten
  • Persoonlijke tijdsblokken
  • Constructief aanmodderen
  • Concentreren van in- en uitgaande communicatie

B. 17 tijdrovers in een salesjob: herken ze en doe er wat aan!

  • Niet durven 'neen zeggen' of 'nu wél'
  • Slecht agendabeheer
  • Communicatie met de klant en interne diensten
  • Het tijdsprobleem en zijn secundair nut
  • Altijd overal aanwezig zijn
  • E-mailverkeer

C. Stress: vriend en vijand van de verkoper

  • Stressfactoren
  • Test op stressgevoeligheid
  • Omgaan met stress: de vijf C’s
  • Omgaan met irritaties: de rol van de bol
  • Oefening

D. Persoonlijk actieplan per deelnemer

Enkel incompany

Van deze opleiding zijn momenteel geen open sessies ingepland. Wij bieden ze wel incompany aan. Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats?
Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker.