Adviserend verkopen of consultative selling is een waardevolle methode om succesvol te zijn en langetermijnresultaten te realiseren. Zowel op het gebied van customer profit, het voordeel voor de klant, als op het gebied van langetermijnrelatie met de klant.

Deze tweedaagse training helpt u om deze inzichten ook daadwerkelijk in praktijk te brengen en biedt een antwoord op vragen als:

  • Hoe kunt u uw commerciële prestaties beïnvloeden?
  • Hoe haalt u uw doelstellingen?
  • Hoe ontwikkelt u goede klantenrelaties?
  • Wat is de waarde van een goede klantenrelatie?
  • Hoe goed kent u uw klanten?
  • Hoe garandeert u continuïteit?

Pluspunten

  • Zeer praktijkgerichte opleiding met gedetailleerde feedback van de docente.
  • Interactieve benadering met cases en introspectie
  • Inzicht verkrijgen in de eigen verkoopstrategieën om tot een persoonlijk actieplan te komen.
  • Het werken in kleinere groepen verzekert een hoger rendement.

Uw resultaten

Na deze training:

  • beheerst u de structuur van het (nieuwe) verkoopgesprek.
  • maakt u proactief gebruik van uw klantenportefeuille.
  • gaat u met uw klant een partnership aan.
  • detecteert u gemakkelijker en sneller koopsignalen van klanten en stemt u uw argumentatie, oplossingen en voorstellen daarop gerichter af.
  • hebt u beter inzicht in uw eigen gedrag als gesprekspartner/verkoper.
  • kunt u sneller nieuwe relaties winnen, opbouwen en behouden.
  • kunt u uw bedrijf en uw producten/diensten beter positioneren in functie van het doel van de klant.
  • kunt u meer producten en diensten verkopen bij dezelfde account.

U verlaat de training met een persoonlijk actieplan!

Bestemd voor

  • verkopers
  • vertegenwoordigers
  • account executives
  • (key) accountmanagers
  • verkoopleiders
"

Deze cursus was helemaal wat ik zocht en heeft al mijn vragen beantwoord.

"
Steven Snels, commercieel medewerker, Veiling Hoogstraten
"

Levendig, creatief en niet betutelend. De cursus Consultative Selling toont opnieuw die spiegel waaraan vele professionelen (tussentijds) zo sterk behoefte hebben.

"
Peter Van Roey, , Donaldson Europe
"

Een boeiende tweedaagse opleiding waar iedereen iets van kan toepassen in zijn dagelijkse verkooponderhandelingen. De cursus wordt op een onderhoudende fijne wijze door de docent gebracht.

"
Vanessa Clabau, accountmanager, Thomson CompuMark

Programma

  • Wat is het profiel van een succesvolle verkoopprofessional?
  • Begin bij het begin: een goede voorbereiding
  • Hoe goed kennen we onze klant én zijn business?
  • Hoe kwalificeren en ontwikkelen we leads?
  • We hebben een afspraak, what's next?
  • Wat is een effectieve communicatiestijl en hoe ontwikkelen we deze?
    • het concept van de juiste vragen stellen
    • welke vragen, waarom en wanneer?
    • effectief luisteren en ook horen wat er gezegd wordt
  • De voordelen door de klant laten benoemen
  • Omgaan met weerstand
  • Het verschil maken met de concurrentie
  • Een duidelijke klantfocus ontwikkelen en gerichte oplossingen presenteren
  • De juiste personen identificeren met betrekking tot invloedssfeer op uw proces
  • Toegevoegde waarde ontwikkelen voor de klant
  • Onderscheid maken tussen de verschillende rollen die u als adviseur kunt hebben
  • Een effectieve verkoopstrategie ontwikkelen en doen werken
  • Een visie ontwikkelen over uw langetermijnstrategie

Docent(en)

José Hendrikx

José Hendrikx heeft een ruime internationale management ervaring, zowel in industriële als in dienstverlenende sectoren. Haar focus ligt in het opstarten en uitbouwen van projecten in new business en het bedenken, begeleiden en implementeren van verandering- en optimalisatietrajecten. Ze is gecertificeerd trainer en verzorgt top management trainingen op het gebied van leiderschap, verkoop, presentatietechnieken, persoonlijke ontwikkeling en communicatie. Daarnaast heeft zij een ruime ervaring in coaching en mentoring van bedrijfsleiders en hogere kaderleden.

Praktische informatie

Prijs: 1 395 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven