Advanced salestraining: van verkoopgesprek naar order

Een opleiding in verkopen? Die hebt u op het eerste gezicht niet nodig. U draait al een paar jaar mee in B2B sales en kent dus de kneepjes van het vak. U zet de behoeften van uw klant centraal, praat vol vuur over uw aanbod en ontkracht moeiteloos tegenwerpingen en twijfels.

Waarom dan toch deze advanced salestraining? Voor ervaren verkopers zoals u is het belangrijk om niet in klassieke valkuilen te trappen. U zet de behoeften van uw klant centraal – maar stelt u zich soms niet té onderdanig op? U praat vol vuur over uw aanbod – maar rijdt u zo niet als een pletwals over uw klant heen? U ontkracht vlot tegenwerpingen – maar mist u zo geen kansen om uw aanbod écht te verbeteren?

Deze advanced salestraining is een opleiding die u leert verkopen op een hoger niveau. U neemt elke fase van het koopproces nog eens grondig onder de loep, vanuit vernieuwende en onverwachte invalshoeken. U leert hoe u de psychologie van uw klant leest en uw attitude daarop afstemt. En dat allemaal met één doel: uw klant optimaal begeleiden van verkoopgesprek naar order.

Pluspunten

Advanced salestraining: weg van de platgetreden paden

Uw potentiële klant verwacht dat u hem een meerwaarde biedt. Met uw producten of diensten, maar óók door uw attitude. Dat is het vertrekpunt van deze advanced salestraining. Ook voor ervaren salesprofessionals is dat laatste niet altijd eenvoudig. Want uw producten of diensten blijven min of meer constant, maar uw attitude moet u flexibel aanpassen aan de klant die tegenover u zit. Zodat u hem vlot door het koopproces begeleidt.

Wat u daarom vooral leert in deze opleiding? Verkopen door uw klant te helpen om te kopen. U maakt daarvoor kennis met verschillende theoretische modellen zoals klassieke psychologie, neuro linguïstisch programmeren (nlp) en systeemdenken. Niet de klassieke invalshoeken voor een salestraining. Maar voor experten mag het dan ook iets meer zijn, niet?

Het blijft natuurlijk niet bij theorie. Want de docent van deze advanced salestraining heeft ruim twintig jaar praktijkervaring. Daaruit put zij tientallen voorbeelden en best practices die de theoretische modellen voor u aanschouwelijk maken.

Uw resultaten

Vlotter door het koopproces

Ook al hebt u al heel wat saleservaring, het zal u geen moeite kosten de opleiding te verkopen aan uw leidinggevende. Want u verlaat de advanced salestraining met deze vaardigheden in uw rugzak:

  • U hebt een diepgaand inzicht in de vier cruciale fases van het koopproces.
  • U voelt feilloos aan in welke fase uw klant zich op elk moment bevindt.
  • U beschikt over de tools om uw klant te begeleiden naar elke volgende fase.

Resultaat? U bereikt sneller én vaker de laatste fase van het koopproces: een getekende deal.

Bestemd voor

Deze advanced salestraining is een ideaal vervolmakingsprogramma voor sales profielen uit een b2b omgeving (voornamelijk investeringsgoederen, services, projectbusiness) met een ervaring van minimum 3 à 5 jaar.

Programma

DAG 1

Inzicht in het besluitvormingsproces van de klant

Identificeer de vier psychologische stappen van de klant.

  • Breng de klant in beweging met de juiste concepten.
  • Maak een sterke eerste indruk.
  • Win het vertrouwen van uw klant.

Behoefteanalyse en ontdekken van drijfveren van de klant

  • Valkuilen bij behoefteanalyse.
  • Het belang van helder waarnemen.
  • De klant coachend bevragen.

DAG 2

Uw rol van trusted advisor

  • Onderscheid de trusted advisor van de traditionele accountmanager.
  • Creëer zichtbare waarde voor de klant.
  • Herken signalen van samenwerking en strik een commitment.

Onderhandelen en afsluiten

  • Kies de juiste onderhandelingsattitude.
  • Leer creatief onderhandelen.
  • Maak gebruik van de systemische verkoopwetten.

Docent(en)

cr-00175000

Kathleen Cools

Kathleen Cools is sales trainer en coach bij Attitudo en blikt terug op ruim 20 jaar ervaring als verkoper en sales manager in de ICT sector. Kathleen laat stoffige old school verkooptechnieken achterwege en brengt een vernieuwende kijk op het vak van verkopen. De verkoopcyclus is omgevormd tot een aankoopproces dat wordt geleid door de klant. Vanuit de psychologie, NLP, systeemdenken en coaching heeft zij een aanpak met vaardigheden en attitudes die fundamenteel zijn voor de verkoper van de toekomst.

Praktische informatie

Prijs: 1 395 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven