Het succes van een website wordt bepaald door de bezoekers. Als zij niet vinden wat ze zoeken, als uw copywriting hen niet overtuigt en de lay-out hen niet bij het nekvel grijpt, haken ze af.

Bekijk uw website door de ogen van uw bezoekers

Tijdens deze hands-on training leert u uw website te bekijken door de ogen van uw bezoekers. Empathie is de sleutel tot succes! U ontdekt waar uw bezoekers afhaken of wat hen frustreert. En vooral: hoe u kan zorgen dat uw website beter wordt. Meer leads binnenhaalt en meer verkoopt. En dus een hogere ROI.

Uw resultaten

  • Dankzij de praktische tips en de vele cases krijgt u inzicht in de belangrijkste fouten en valkuilen.
  • U weet wat wel en niet werkt op het internet. U krijgt argumenten aangereikt om zowel intern als extern mensen te overtuigen hoe het dan wel moet.
  • U hebt een betere kennis van wat een website succesvoller maakt dan 90 % van uw concurrenten.

Bestemd voor

Iedereen die met websites te maken heeft:

  • e-businessmanagers
  • marketeers en marketingmanagers
  • contentmanagers
  • communicatieverantwoordelijken
  • copywriters
  • webmasters & webbouwers
  • bedrijfsleiders
  • projectleiders en -medewerkers
"

Dat was een opleiding boordevol nuttige informatie die onmiddellijk bruikbaar is en, nog belangrijker, meteen resultaat oplevert. Alle aanbevelingen zijn het resultaat van doorgedreven tests en hebben hun nut dus al bewezen. Het enthousiasme en het 'stand up comedy' gehalte van de docent werkt erg aanstekelijk. Beste opleiding in jaren!

"
Kurt Van Der Vekens, E-Communication Coordinator Development, KPN Group Belgium
"

Deze opleiding zet elke webmaster weer met beide voeten op de grond. Hoe mooi of leuk we onze eigen website ook vinden, enkel wanneer hij beantwoordt aan de verwachtingen van de gebruiker heeft deze meerwaarde.

"
Didier Blokland, Webmaster, Peugeot Belgique Luxembourg
"

Sterk praktijkgerichte opleiding die bij de bouw of het herwerken van een website erg van pas komt. Je ontwikkelt er een kritische blik op je eigen visitekaartje. De docent legt het ook letterlijk uit met handen en voeten.

"
Sandra Van Eesbeek, verantwoordelijke digitale media, Elia System Operator

Programma

1. Een website: onderdeel van een internet strategie

  • De onderdelen van een internetstrategie in kaart gebracht
  • De rol van de website in een succesvolle internetstrategie

2. Het belang van usability

  • Pijnlijke voorbeelden van slechte usability
  • Return on investment van usability
  • Waarom komen bezoekers op je website?

3. Lay-out en schermbenutting

  • Wat zijn de basiselementen van een goede website en waar plaatst u die?
  • Hoe zorgen dat uw webite op elk scherm werkt?
  • De rechterbalk: een verloren zone?
  • Op een slimme manier afbeeldingen gebruiken

4. Navigatie

  • Voor- en nadelen van top- en linkernavigaties
  • Hoe werkt u uw navigatie inhoudelijk goed uit?
  • Is een subnavigatie wel nodig?

5. Efficiënte home- en overzichtspagina's

  • Wat verwachten bezoekers van uw homepage?
  • Focus op de toptaken van bezoekers
  • Hoe brengt u bezoekers zo vlot mogelijk naar hun doel en verhoogt u de conversie?
  • Carrousels: op de kermis of op uw website?

6. Detailpagina's die overtuigen

  • Drie types van detailpagina's en wanneer deze te gebruiken
  • 7 punten voor pagina's die binnen enkele seconden overtuigen
  • Sticky-ness: hoe grijpt u de aandacht van de bezoeker?

7. Lead generation en formulieren

  • 7 punten voor pagina's die binnen enkele seconden overtuigen
  • Sticky-ness: hoe grijpt u de aandacht van de bezoeker?

8. Lead generation en formulieren

  • Wanneer en waar plaatst u calls-to-action?
  • Tips om meer clics te krijgen op uw call-to-action
  • Hoe zorgt u ervoor dat zoveel mogelijk mensen uw formulieren invullen?
  • Fouten van de gebruiker voorkomen en opvangen
  • Klantvriendelijke bevestigingspagina's
  • Case: hoe we bijna 200.000 e-mailadressen verzamelden

9. Tal van voorbeelden en cases

De hele opleiding is opgebouwd rond cases, testen en websiteonderzoeken die duidelijk maken wat online werkt en niet werkt. Zo ontdekt u wat de impact is van het wijzigen van afbeeldingen, copy, de opbouw van een pagina, het opschrift van een knop etc.

Docent(en)

cr-01842825

Jente Kasprowski

Jente is zaakvoerder van Inventis Web architects, een webbureau gespecialiseerd in de ontwikkeling van websites. Daarnaast is hij ook medezaakvoerder van Netvits - een bedrijf waarbinnen verschillende online content projecten worden uitgebaat en geëxperimenteerd wordt met tactieken en strategieën op vlak van webdevelopment, SEO, SEA en contentmarketing. Jente is eveneens medezaakvoerder van Blabloom.com, een online en offline winkel in baby- en kinderproducten. Door alle best practices op gebied van webdevelopment, usability en internet marketing te combineren groeide Blabloom.com van 0 tot 1 miljoen euro omzet per jaar in minder dan 3 jaar tijd. Blabloom.com is de ultieme testcase van Inventis waarmee aangetoond wordt dat ze hun belofes ook waarmaken in de praktijk. Jente is ook een veelgevraagd spreker op conferenties over internet marketing en conversie.

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

Voor deze opleiding is het noodzakelijk dat u uw eigen laptop meebrengt.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven