Het succes van een website wordt bepaald door de bezoekers. Als zij niet vinden wat ze zoeken, als uw copywriting hen niet overtuigt en de lay-out hen niet bij het nekvel grijpt, haken ze af.

Bekijk uw website door de ogen van uw bezoekers

Tijdens deze hands-on training leert u uw website te bekijken door de ogen van uw bezoekers. U ontdekt waar uw bezoekers afhaken of wat hen frustreert. En vooral: hoe u kan zorgen dat uw website beter wordt. Meer leads en verkoop. En dus een hogere ROI.

Uw resultaten

  • Dankzij de praktische tips en de vele casesen filmpjes krijgt u inzicht in de belangrijkste fouten en valkuilen.
  • U weet wat wel en niet werkt op het internet. U krijgt argumenten aangereikt om zowel intern als extern mensen te overtuigen hoe het dan wel moet.
  • U hebt een betere kennis van wat een website succesvoller maakt dan 90 % van uw concurrenten.

Bestemd voor

Iedereen die van ver of nabij met websites te maken heeft:

  • e-businessmanagers
  • marketeers en marketingmanagers
  • contentmanagers
  • communicatieverantwoordelijken
  • copywriters
  • webmasters & webbouwers
  • bedrijfsleiders
  • projectleiders en -medewerkers
"

Dat was een opleiding boordevol nuttige informatie die onmiddellijk bruikbaar is en, nog belangrijker, meteen resultaat oplevert. Alle aanbevelingen zijn het resultaat van doorgedreven tests en hebben hun nut dus al bewezen. Het enthousiasme en het 'stand up comedy' gehalte van de docent werkt erg aanstekelijk. Beste opleiding in jaren!

"
Kurt Van Der Vekens, E-Communication Coordinator Development, KPN Group Belgium
"

Deze opleiding zet elke webmaster weer met beide voeten op de grond. Hoe mooi of leuk we onze eigen website ook vinden, enkel wanneer hij beantwoordt aan de verwachtingen van de gebruiker heeft deze meerwaarde.

"
Didier Blokland, Webmaster, Peugeot Belgique Luxembourg
"

Sterk praktijkgerichte opleiding die bij de bouw of het herwerken van een website erg van pas komt. Je ontwikkelt er een kritische blik op je eigen visitekaartje. De docent legt het ook letterlijk uit met handen en voeten.

"
Sandra Van Eesbeek, verantwoordelijke digitale media, Elia System Operator

Programma

1. Het belang van usability

  • Pijnlijke voorbeelden van slechte usability
  • Return on investment van usability
  • Drie dingen die u moet weten over surfen

2. Lay-out en schermbenutting

  • Wat zijn de basiselementen van een goede website en waar plaatst u die?
  • Hoe zorgen dat uw webite op elk scherm werkt?
  • De rechterbalk: een verloren zone?
  • Op een slimme manier afbeeldingen gebruiken

3. Navigatie

  • Voor- en nadelen van top- en linkernavigaties
  • Hoe werkt u uw navigatie inhoudelijk goed uit?
  • Is een subnavigatie wel nodig?
  • Is werken met doelgroepen een goed idee?

4. Efficiënte home- en overzichtspagina's

  • Wat verwachten bezoekers van uw homepage?
  • Focus op de toptaken van bezoekers
  • Hoe brengt u bezoekers zo vlot mogelijk naar hun doel en verhoogt u de conversie?
  • Drie basis lay-outs die werken voor eender welke website
  • Carrousels: op de kermis of op uw website?

5. Detailpagina's die overtuigen

  • Drie types van detailpagina's en wanneer deze te gebruiken
  • 7 punten voor pagina's die binnen enkele seconden overtuigen
  • Sticky-ness: hoe grijpt u de aandacht van de bezoeker?

6. Lead generation en formulieren

  • Wanneer en waar calls-to-action plaatsen?
  • 6 tips om meer clikcs te krijgen op uw call-to-action
  • Hoe zorgen dat zoveel mogelijk mensen uw formulieren invullen?
  • Fouten van de gebruiker voorkomen en opvangen
  • Klantvriendelijke bevestigingspagina's

7. Meer dan 50 voorbeelden en cases

De hele opleiding is opgebouwd rond cases, testen en websiteonderzoeken die duidelijk maken wat online werkt en niet werkt. Zo ontdekt u wat de impact is van het wijzigen van afbeeldingen, copy, de opbouw van een pagina, het opschrift van een knop etc.

Docent(en)

Karl Gilis

Karl Gilis is oprichter en managing partner van AGConsult, een toonaangevend onafhankelijk team van usabilityexperts en informatiearchitecten. AGConsult doet onderzoek naar en verstrekt advies ter bevordering van de klant- en gebruiksvriendelijkheid van websites en internettoepassingen. Karl Gilis werkte eerder als CEO bij het webdesignbureau Netsign. Na de overname door de AdValvas Group werd hij CTO van AdValvas Media. De klanten van AGConsult zijn bedrijven en organisaties als Colruyt, Daikin Europe, Microsoft, Renault, Telenet en verschillende overheidsinstanties. Daarnaast is Karl ook een veelgevraagd spreker op internationale conferentie over UX, Usability en conversieoptimalisatie.

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

Voor deze opleiding is het noodzakelijk dat u uw eigen laptop meebrengt.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven