Doelstellingen

Het visuele aspect van marketing wint dagelijks aan belang. Dat bewijzen de vele foto's, filmpjes en visuals op social media. Deze workshop toont je de verschillende visual social marketing kanalen en hoe je ze in je marketing- of contentstrategie kan toepassen:

  • Instagram: Hoe bouw je aan een sterk merk met sprekende beelden?
  • Pinterest: Wat is de meerwaarde van Pinterest voor je business?
  • SlideShare: Waarom mag je dit kanaal niet negeren in je marketingmix?
  • Twitter, facebook en LinkedIn: Welke type beelden zorgt voor meer retweets, likes en shares?

Uw resultaten

  • Je krijgt een inzicht in de concrete toepassingen en mogelijkheden van social media op het gebied van beeld.
  • Je kent de visuele eigenschappen van de belangrijkste social netwerken in relatie tot visuele marketingtoepassingen.
  • Je krijgt de bouwstenen van een visual social media marketingplan aangereikt.

Bestemd voor

  • communicatie en marketing professionals
  • social media managers
  • conversation managers

Programma

  1. Toepassingen en verschillen van visual social marketing kanalen

  2. Hoe komen beelden en beeldconcepten tot stand voor social media toepassingen.

  3. Met welke technische parameters moet je rekening houden?

  4. Het belang van SEO voor afbeeldingen

  5. Hoe organiseer je je beeldmateriaal?

  6. Do’s and don’ts van visual storytelling op sociale media

  7. Welke apps zijn er om je visuele social media content te ontwikkelen?

  8. Aan de slag: stel zelf een visual social marketing plan op

Docent(en)

Christoph Ruys

Christoph Ruys, visual consultant, Quin & Quin (Icons and Kings)

Praktische informatie

Prijs: 768 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

Breng een tablet of smartphone mee naar de workshop zodat we op een interactieve manier kunnen werken.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Drie maanden lang gratis abonnement op de publicaties van Media Marketing (digitaal & papier)

mediamarketing

Inschrijven