Wat hebben sociale media ons na al die tijd eigenlijk opgebracht? Het is tegenwoordig een veelgestelde vraag binnen vele organisaties. Bedrijven zijn enkele jaren geleden massaal op de trein van de sociale netwerken gesprongen en hebben er pas onderweg een strategie rond gebouwd. Vandaag kampen veel organisaties daardoor met het probleem dat deze opzet eerder tot chaos leidt dan dat ze resultaat bevordert, zeker in een snel veranderend landschap als dat van sociale media. Hoog tijd dus om uw sociale media te ontwarren en een georganiseerde, schaalbare strategie op te stellen.

Sociale media strategie 2.0

Deze social media training leert u:

  • de juiste structuur op te zetten om een goeie sociale media strategie op te stellen
  • de verschillende elementen kennen om strategisch sociale media in te zetten
  • meer inzicht genereren in de verschillende doelstellingen, doelgroepen en kanalen
  • “de 7Cs van Social Media” (content, collaboration, closeness, context, crisis, care, conversion)
  • quick wins op vlak van community & conversation management

Uw resultaten

U verdiept zich een volledige dag in de materie van sociale media 2.0 zodat u:

  • weet hoe de impact van klassieke media verandert en welke nieuwe media hierin een rol spelen.
  • een duidelijk begrip heeft tussen de ‘klassieke’ manier van social media en de nieuwe norm van online media.
  • een strategische omkadering heeft om uw sociale media aan op te hangen binnen uw bedrijfsdoelstellingen.
  • de verschillende online kanalen met elkaar kan linken om een consistente ervaring te bieden aan klanten.
  • de vaardigheid ontwikkelt om de juiste boodschap naar de juiste doelgroep te versturen, gekoppeld aan doelstellingen en resultaten, op een manier die opvalt.
  • een inzage krijgt in de opzet van een social media team en de verschillende rollen hierin.
  • op een proactieve, responsieve en constructieve manier de conversatie met de consument kunt aangaan.

Bestemd voor

  • brand managers
  • marketingmanagers
  • social media managers
  • conversation managers
  • communicatiemanagers

Programma

  • Wat en waarom sociale media?
  • Onze visie op sociale media: van 1.0 naar 2.0
  • Uw sociale media strategie 2.0.
  • De 7Cs van sociale media voor uw bedrijf
  • Praktische oefeningen

Docent(en)

Nick Vinckier

Nick Vinckier is consultant bij het adviesbureau Duval Union Consulting, waar hij werkt aan sociale media en digitale transformatie strategieën. Nick is naast digitaal strateeg een fervent social media gebruiker en gekend storyteller. Je kent hem misschien van onder andere #100dagenzonderalcohol of '21 dagen zonder suiker', concepten die in geen tijd viraal gingen en waar hij heel wat aanhangers aan heeft overgehouden.

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven