Social media zijn een essentieel onderdeel van de communicatie-en marketingstrategie van jouw bedrijf. Maar haal je wel het maximum uit je social media strategie? Hoe zorg je ervoor dat prospects en klanten via social media de weg vinden naar jouw producten en diensten?

In de opleiding social media marketing leer je in één dag hoe je de bekende marketingprincipes toepast op jouw social media marketingplan. Je krijgt een antwoord op volgende vragen:

  • Hoe kan social media marketing zorgen voor meer leads, prospects en klanten?
  • Is mijn social media strategie voldoende concreet en meetbaar?
  • Welke social media marketingmix moet ik inzetten om resultaten te behalen?
  • Hoe optimaliseer ik mijn social media kanalen?
  • Hoe kan ik mijn ROI meten?

Toegespitst op jouw bedrijf!

In deze opleiding gaan we direct aan de slag met de social media marketingmodellen. Geef vooraf jouw concrete vragen en case door. In de namiddag werk je onder begeleiding en oefeningen jouw social media marketingplan uit.

Pluspunten

  • Een doorgewinterende social media experte geeft de opleiding, ze 'ademt' als het ware social media.
  • Theorie wordt in een handomdraai in de praktijk omgezet.
  • Deelnemers kunnen op voorhand hun ervaring en vragen voorleggen aan de trainer, die ze tijdens de opleiding behandelt. Kortom, u krijgt leerstof 'op maat'.

Uw resultaten

Na deze opleiding ben je in staat je social media strategie elk jaar te optimaliseren en bij te stellen:

  • Je kan de ideale marketingacties bepalen op basis van jouw doelstellingen
  • Je weet het juiste kanaal te gebruiken voor de juiste doelgroep
  • Je communiceert proactief en constructief met prospects en klanten
  • Je kent de juiste social KPI’s om de ROI van jouw social media marketingplan te kunnen meten

Bestemd voor

  • marketingmanagers
  • communicatiemanagers
  • brand- en productmanagers
  • conversation managers

Kortom, iedere communicatie- of marketingprofessional die de social media als volwaardig marketingkanaal in de marketing- en/of communicatiestrategie wil integreren.

"

De opleidingen van Kluwer Opleidingen bieden mij telkens weer de juiste inzichten en een vernieuwde kijk op de zaken waar ik professioneel mee bezig ben. Ik kan er echt mee vooruit en de cursussen verrijken mijn expertise. De aangereikte tips zijn ook bruikbaar. Ik krijg dan enorm veel zin om ze ook meteen te beginnen toepassen. Zo moet dat, niet? De omkadering is telkens prima verzorgd.

"
Tania Stadsbader, communication manager, VUB Vrije Universiteit Brussel
"

Sterke punten: toepassingsgericht, kennis van de docent en manier van overbrengen. Sofie Verhalle is een expert ter zake die de inhoud op een duidelijk en levendige manier kan brengen. Ze kent haar publiek en maakt het via praktijkvoorbeelden extra interessant. Ze geeft concrete tips.

"
Fabienne Maes, business development manager, Unilever Belgium
"

De opleiding social media marketing geeft een goed overzicht van de mogelijkheden afgestemd op de markt die je beoogt. Er wordt goed ingespeeld op de concrete vragen van de cursisten. Ik heb heel wat bijgeleerd over de mogelijkheden binnen social media en hoe ze binnen ons bedrijf kunnen worden toegepast. We gaan zeker verder aan de slag met de concrete tips die we hebben gekregen.

"
Ann Van Neer, sales- en marketingassistant, Helioscreen
"

De cursus social media marketing was een gedoseerde combinatie van theorie en praktijk voor alle sectoren en bedrijven. Pluspunten: voldoende praktische voorbeelden die je zelf goed kunt gebruiken en aanzetten om zelf creatief na te denken.

"
Lies Vandervelpen, marketing officer, SESVanderhave
"

Ongelofelijk interessant en praktisch toe te passen voor iedereen, ongeacht de omvang van het bedrijf. Boordevol praktische tips op maat en 'inside information'. Net wat ik ervan verwachtte!

"
Veerle Van Audenaerde, meeting officer, Meeting in Brugge

Programma

INTRODUCTIE

  • De impact van social media in België en wereldwijd
  • Wat zijn de trends en netwerken vandaag?

SOCIAL MEDIA MARKETINGPLAN

1. Wat is social media marketing?

2. Het social media marketingplan

  • Implementatie van je social media strategie naar een concreet plan
  • Optimalisatie en keuze van social media kanalen op basis van beschikbare resources (budget, mensen, middelen)
  • Contentstrategie- en contentplanning

3. Community- en conversationmanagement

  • De rol van de social media manager
  • Profiel en verantwoordelijkheden
  • Scenario’s en communicatie
  • Tools & apps om sociale media en contentdistributie efficiënt te beheren en te optimaliseren (Hootsuite / Buffer / Social Seeder)

4. Wat is de ROI van social media?

  • Meten is weten
  • Wat zijn social media KPI’s?

5. Social media advertising

  • Organic vs paid reach
  • De basisprincipes van advertenties op sociale media

PRAKTIJK

Praktische oefeningen en begeleiding om jouw social media marketingplan vorm te geven.

Docent(en)

cr-01797654

Elien Vanhaesebroeck

Elien Vanhaesebroeck studeerde in 2011 af als master in de journalistiek. Haar nieuwsgierigheid naar online communicatie bleek onstilbaar en ze ging snel aan de slag als vrijwilliger bij Mediaraven. Ze geeft workshops Facebook en digitale communicatie aan jeugdwerkers, om hen het enthousiasme voor sociale media over te brengen. 5 jaar maakte ze deel uit van Talking Heads als social media trainer. Workshops, platformtrainingen en coaching geven aan bedrijven en organisaties zijn een passie. En haar missie? Elke dag iets nieuws leren.

Praktische informatie

Prijs: 768 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

U kunt ook kiezen voor een incompany trainingstraject waarin uw medewerkers social media professioneel leren gebruiken. Het traject kan bestaan uit: awakening (social media introduceren), activation (social media leren inzetten via hands-on training) of functiegerichte training (social media functioneel gebruiken). We werken graag een voorstel voor u uit, waarbij we inspelen op de verwachtingen en de voorkennis van uw medewerkers. Neem contact op met onze klantendienst via 015 45 34 30 of info@kluweropleidingen.be.

Deze opleiding scoort:

8,7/10

Score docent(en):

9,6/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Drie maanden lang gratis abonnement op de publicaties van Media Marketing (digitaal & papier)

mediamarketing

Inschrijven