Online advertsing is een must geworden om visibiliteit te krijgen op het internet en de netwerken. Het is dé ideale manier om de juiste doelgroep te bereiken. Meer en meer bedrijven zien hier dan ook het belang van in en zijn op zoek naar de meest relevante en efficiënte manier van online adverteren, want het gaat natuurlijk verder dan een online banner of een Facebook-advertentie.

De in's en out's van online adverteren

In deze opleiding rond online advertising leert u niet alleen op welke verschillende manieren u digitaal kunt adverteren, maar ook hoe u uw doelgroep het best bereikt, op welke manier u het meest efficiënt uw online campagne opzet, uw budget spendeert en hoe u een digitale advertentie campagne meet en optimaliseert.

Uw resultaten

Na deze opleiding weet je:

  • welke verschillende online en social-media advertentiemogelijkheden er zijn.
  • welke media je best inzet om een bepaalde doelgroep te bereiken.
  • met welk soort content je jouw doelgroep het beste bereikt.
  • hoe je in de praktijk een campagne opzet in Google, Facebook, Twitter, LinkedIn en andere sociale media.
  • hoe je een Google Search campagne kan opzetten.
  • hoe je voor een bepaald (beperkt) budget een online advertentie campagne kan opzetten.
  • op welke manier je een rapportage van je campagne opstelt en analyseert.

Bestemd voor

Sales-, marketing- en communicatieprofielen die:

  • nog niet online adverteren en kennis willen maken met de verschillende mogelijkheden
  • al online adverteren en hun strategie wensen te optimaliseren

Programma

Dag I

1. De basis van online adverteren

  • Woordenschat
  • Geschiedenis en evolutie
  • De principes van online adverteren
  • De online buyer journey
  • Soorten advertenties

2. Je online advertentieplan: hoe begin je eraan?

  • Waar bevinden je klanten zich?
  • Welk verhaal breng je naar je klant?
  • Hoe stelt je je plan op?
  • Hoe meet je je campagne en hoe je campagne verbeteren?

3. Google

  • Welke advertentiemogelijkheden heb je met Google?
  • Wat zijn Google Adwords (Search en Display)?
  • Welke campagnes zijn mogelijk?
  • Hoe zet je een advertentie op?
  • Hoe meer (kwalitatieve) bezoekers?
  • Hoe krijg je meer conversies?
  • Hoe adverteren op YouTube?
  • Hoe meet je de resultaten van je Google campagne, en hoe je campagne verbeteren?
  • Oefening

Dag II

1. Facebook

  • Advertentiemogelijkheden op Facebook
  • Hoe segmenteren?
  • Adverteren op Facebook
  • Rapporteringsmogelijkheden

2. LinkedIn

  • Advertentiemogelijkheden op LinkedIn
  • Hoe segmenteren?
  • Rapporteringsmogelijkheden

3. Twitter

  • Advertentiemogelijkheden op Twitter
  • Hoe segmenteren?
  • Rapporteringsmogelijkheden

4. Andere sociale media (Snapchat,…)

5. Oefeningen

Docent(en)

cr-01843628

Laurens Gozin

Als ervaren digital marketeer bij Invisible Puppy werkt Laurens Gozin al sinds 2013 mee aan allerlei digitale projecten. Hij is een van de laatste van zijn generatie die nog weet waarom een cassette en een potlood een verband hebben, wat betekent dat hij voornamelijk opgegroeid is in het digitale landschap. Bij Invisible Puppy is hij gestart als intern en uitgegroeid tot wat hij zelf noemt, een ‘Online Sjamaan'. Waarom een Online Sjamaan? Wel deze zoekt oplossingen in zijn eigen omgeving, en laat dat nu juist het online landschap zijn. Hij heeft ervaring met het geven van trainingen en het coachen van digitale nieuwelingen. Zijn interesses liggen in de werkvelden zoekmachine optimalisatie, online advertising en allerhande Google tools.

Praktische informatie

Prijs: 1 430 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Drie maanden lang gratis abonnement op de publicaties van Media Marketing (digitaal & papier)

mediamarketing

Inschrijven