Heeft jouw organisatie een Facebook-pagina en ben je op zoek naar de optimale Facebook-strategie? Hoe ga je om met het Facebook-algoritme? Kan Facebook-advertising iets betekenen voor jouw bedrijf? In deze opleiding krijg je de specifieke aanwijzingen en tips om jouw Facebook-aanpak te verbeteren.

Je leert onder andere:

  • Hoe je jouw social media strategie vertaalt naar een goede Facebook-aanpak
  • Wat de nieuwste en beste mogelijkheden zijn van Facebook
  • Hoe je een goede Facebook-update maakt
  • Hoe je je bereik kan verhogen

Pluspunten

  • Voor de start wordt u al uitgenodigd op een privé facebookgroep: zo maakt u kennis met de andere cursisten én bouwt u zelf aan een eigen Facebooknetwerk.
  • De docente Elien heeft massa's ervaring met het opzetten en onderhouden van Facebook communities.
  • Theorie wordt toegelicht met praktijkvoorbeelden en er wordt zoveel mogelijk de vertaalslag gemaakt naar uw bedrijf en noden. Hierdoor gaat u achteraf gegarandeerd zelf aan de slag gaat met de aangereikte oplossingen, tips & tricks.
  • Deelnemers kunnen op voorhand hun ervaring en vragen voorleggen aan de trainer, die ze tijdens de opleiding behandelt. Kortom, u krijgt oplossingen en advies 'op maat'.

Uw resultaten

U wordt een volledige dag ondergedompeld in de wereld van Facebook zodat u na de opleiding in staat bent om:

  • op strategische wijze een Facebook pagina op te zetten.
  • een bestaande Facebook pagina kritisch te evalueren en verbeteringen aan te brengen.
  • creatieve oplossingen te zoeken en te vinden om de online community te laten groeien.

Bestemd voor

  • marketingmanagers
  • communicatiemanagers
  • public relations managers
  • product- en brandmanagers

Kortom: deze opleiding richt zich tot alle marketing-en communicatieprofessionals (uit alle sectoren) die willen leren hoe ze Facebook beter kunnen inzetten als volwaardig marketing-en communicatiekanaal voor hun organisatie. Een basiskennis Facebook en het gebruik van een eigen bedrijfspagina is vereist.

"

Elien wist zeer duidelijk over wat ze het had en kon op alle vragen een goed antwoord geven. Knap hoe ze heel de groep aandachtig kon laten volgen ondanks het verschil in kennis onder de deelnemers.

"
Joran Brasseur, IT-medewerker, 't Kadoke
"

Het ging zowel over strategie als over technische kant van facebook. Veel voorbeelden en altijd kans om vragen te stellen. De trainster ging ook goed in op verwachtingen die we vooraf doorgegeven hadden.

"
Mieke Santermans, communicaitemedewerker, AOC Agentschap voor Onderwijsdiensten
"

Heel handige zaken te weten gekomen, zoals de laatste nieuwtjes enzovoort. Ook leuk om tips van anderen te horen.

"
Leslie Van Ingelgem, communicatiemedewerker VTV, Vlaamse Tennisvereniging
"

Hoewel ik reeds vertrouwd ben met het gebruik van Facebook, heb ik toch veel bijgeleerd om onze nieuwe bedrijfspagina professioneler uit te werken.

"
Lien Pleck, administratief bediende, Brouwerij Lindemans

Programma

1. Introductie

  • De impact van Facebook in België en wereldwijd
  • Facebook doorgelicht: het netwerk in al z’n facetten

2. Aan de slag met facebook

  • Vertaling van je social media strategie naar een Facebook-plan
  • De anatomie van je bedrijfspagina: nieuwe features en instellingen
  • Contentstrategie en contentplanning
  • Contentcreatie en schrijven voor Facebook

3. Haal meer uit facebook

  • Communitymanagement
  • Wedstrijden en promoties
  • Facebook-advertenties
  • Evalueren: wat is de ROI? Welke KPI’s zijn nuttig?

Docent(en)

cr-01797654

Elien Vanhaesebroeck

Elien Vanhaesebroeck studeerde in 2011 af als master in de journalistiek. Haar nieuwsgierigheid naar online communicatie bleek onstilbaar en ze ging snel aan de slag als vrijwilliger bij Mediaraven. Ze geeft workshops Facebook en digitale communicatie aan jeugdwerkers, om hen het enthousiasme voor sociale media over te brengen. 5 jaar maakte ze deel uit van Talking Heads als social media trainer. Workshops, platformtrainingen en coaching geven aan bedrijven en organisaties zijn een passie. En haar missie? Elke dag iets nieuws leren.

Praktische informatie

Prijs: 768 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

U kunt ook kiezen voor een incompany trainingstraject waarin uw medewerkers social media professioneel leren gebruiken. Het traject kan bestaan uit: awakening (social media introduceren), activation (social media leren inzetten via hands-on training) of functiegerichte training (social media functioneel gebruiken). We werken graag een voorstel voor u uit, waarbij we inspelen op de verwachtingen en de voorkennis van uw medewerkers. Neem contact op met onze klantendienst via 015 45 34 30 of info@kluweropleidingen.be.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven