Online adverteren met Google AdWords

In het snelgroeiende aanbod van advertenties blijft Google AdWords één van de populaire en effectiefste vormen van online adverteren.

Maar hoe zet u een succesvolle Google AdWords-campagne op? Hoe bepaalt u de ideale campagnestructuren, advertentieformaten (Search, Product listings, Display, ...) en zoekwoorden? Wat zijn de tips, tricks en metrics van sterke advertenties?

Effectieve Google AdWords-campagnes

Tijdens deze opleiding krijgt u de recentste info over de mogelijkheden van Google Adwords - inclusief de recente wijzigingen die Google aankondigde voor online advertenties die verwerkt zitten in zoekresultaten. Met deze input leert u effectieve Google AdWords-advertenties maken, verbeteren en onderhouden. Daarnaast krijgt u ook inzicht in enkele kritische cijfers voor latere optimalisaties. Zo kunt u na afloop zelf aan de slag of uw digitale partners beter aansturen.

Pluspunten

  • A tot Z: alles wat u moet weten over Google AdWords (SEA) komt aan bod.
  • Hands-on: met oefeningen en voorbeelden op de computer toetst u de theorie onmiddellijk aan de praktijk
  • Sterke trainer die alle recentste ins en outs van Google kent
  • Hoge ROI: met de kennis/vaardigheden die u hier opdoet, kunt u direct aan de slag.

Uw resultaten

Met de opleiding ‘Google AdWords: SEA-campagnes opzetten’ leert u:

  • uw Google AdWords-campagne naadloos afstemmen op uw doelgroep, publiek en product
  • tips en tricks toepassen voor een zo laag mogelijke cost per click
  • het effect van uw campagne meten met de click-through rate
  • de succesingrediënten bepalen van een advertentie die ook echt gelezen worden
  • beter afstemmen met de digitale partners die uw advertenties verzorgen

Bestemd voor

Deze training is bedoeld voor iedereen die online advertenties bij Google wil opzetten en beheren zoals

  • online marketeers,
  • webdevelopers,
  • online mediaprofessionals
  • marketingmanagers

Er is geen specifieke voorkennis van Google AdWords vereist.

"

De opleiding van Koen is absoluut geen puur theoretische opleiding. Je krijgt oefeningen en leert werken in het programma zelf.

"
Shari De Puysseleir, management trainee, Standaard Boekhandel
"

Het is een interessante opleiding die het mogelijk maakt om zelf acties op te zetten. Je krijgt heel veel informatie op 1 dag!

"
Audrey Polak, marketing manager, Tooltechnic Systems

Programma

1. Wat zijn de voordelen van Google AdWords (in vergelijking met andere media)?

2. Hoe werkt Google AdWords?

3. Hoe werkt u een campagnestructuur uit?

4. Een SEA-campagne opzetten:

  • Vind en groepeer de juiste zoekwoorden
  • Richt u op de juiste regio’s en toestellen
  • Online adverteren met maximaal effect
  • Tips voor effectieve banners
  • Hoe vergelijkt u zich met uw concurrenten?

5. Rondleiding: de Google AdWords-functies en -interfaces die u zeker moet kennen.

6. Basisrapportages:

  • Hoe leest en interpreteert u de standaardrapporten?
  • CTR (Click-through Rate): hoe onderzoekt u waarom mensen niet klikken?
  • Conversies: hoe onderzoekt u waarom mensen niet kopen?
  • Uw quality score: bepaal uw kosten én visibiliteit. Hoe optimaliseert u?

7. Lessons learned

Welke fouten kunt u beter vermijden bij online adverteren?

Theorie en praktijk komen uitgebreid aan bod. Tijdens de training gaat u ook zelf hands-on aan de slag om een SEA-testcampagne op te zetten.

Docent(en)

Koen Verbrugge

Koen Verbrugge helpt bedrijven en mensen efficiënt gebruik maken van het web. Tijdens zijn 3 jaar bij Thomas Cook Belgium leerde hij online engagement koppelen met e-commerce en interne evangelisatie. Vervolgens ontwierp hij bij het webagentschap 'Wijs' de interne aanpak voor social media, content marketing en strategie. Als consultant bij Invisible Puppy hielp hij bedrijven de stap te zetten naar hun digitale toekomst. Vandaag werkt hij als freelance digital consultant. Zijn ervaring bouwde hij op in diverse sectoren (media, automotive, banken en ziekenfondsen) en hij kan bogen op een expertise in b2c en b2b (e-commerce platform, webstrategie voor wholesales, voedingsindustrie).

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven